Samen met een van de bewoners van het nieuwbouwproject Zaanse Helden, lopen we de garage in. “Kijk, hij is bijna helemaal leeg,” zegt ze terwijl ze haar armen wijd spreidt. Er mag dan misschien genoeg plek zijn, haar auto mag ze er in ieder geval niet parkeren. Zo zorgeloos wonen als in de advertentie stond, bleek het niet te zijn.
“Tijdens de selectieprocedure kon ik aangeven of ik een parkeerplaats bij mijn woning wilde hebben. Er werd op de website ook veel geadverteerd met ‘inpandig parkeren’ en ‘garage beschikbaar’. Er staat zelfs dat als je een woning kiest zonder gekoppelde parkeerplaats, dat je die er dan los bij kunt huren. Toen ik ‘ja’ aanvinkte, ging ik er dus vanuit dat ik een plek voor mijn auto zou krijgen. Tijdens het proces van de huurovereenkomst werd mij niet duidelijk dat er geen parkeerplek bij mijn woning beschikbaar was. Sterker nog, ik kreeg pas bij het ontvangen van de sleutel te horen dat ik geen parkeerplek kreeg. Mijn buren hebben er ook last van, zij hebben zelfs twee auto’s.”
Bewoners die geen parkeerplaats kregen, waren enorm teleurgesteld.
“Als ik dit had geweten, was ik hier nooit gaan wonen.”
De bewoonster voelt zich simpelweg flink misleid door verhuurbedrijf Altera omdat ze haar hier niet duidelijk over hebben geïnformeerd. Vastgoedmanager Schep, die het beheer verzorgt voor Altera, geeft aan dat de bewoonster dit wel had kunnen weten. In de huurovereenkomst stonden geen maandelijkse kosten voor een parkeerplaats vermeld; hieraan had ze kunnen zien dat ze niet zou beschikken over een plek.
Reservelijst
Huurders die geen parkeerplek hebben bemachtigd, worden op de reservelijst geplaatst, maar de kans is nihil dat mensen op deze lijst alsnog een parkeerplek krijgen. “Het eerlijke verhaal is dat er op dit moment 0 parkeerplaatsen beschikbaar zijn” krijgt een bewoner te horen. Er wordt tegen de bewoners gezegd: “Ga er maar niet van uit.”
Dat de communicatie van Schep misleidend is, vinden ook andere bewoners:
“Wij hadden in eerste instantie gezegd geen parkeerplaats nodig te hebben. Maar wij denken eraan om een auto te kopen. Bij de oplevering heb ik gevraagd aan Vastgoedmanager Schep of we later nog een parkeerplaats konden krijgen. Zijn antwoord, zonder overdrijven: ‘Oh, ja zeker, er zijn nog heel veel parkeerplaatsen te krijgen.’ Goed dat we uiteindelijk toch hebben beslist nog geen auto te kopen.”
Bewoners die hier achteraan gaan, blijven met vraagtekens achter. Reacties van Altera of Schep blijven vaak uit. Als er al een reactie komt, biedt die vaak geen oplossing, of ze worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Geen parkeervergunning
Het alternatief? Parkeren in de buurt. Maar niet onbelangrijk: dat is betaald parkeren, en inwoners van de Zaanse Helden kunnen geen vergunning krijgen. Parkeren in de naastgelegen Muziekbuurt kost minimaal € 58,80 euro per dag. De bewoners van de Muziekbuurt waar nu nog gratis parkeren is, ervaren veel parkeeroverlast, en via een groot geel bord wordt verzocht te parkeren bij de nabijgelegen Ebbehof. Daar kost het parkeren maximaal € 19 euro per dag. In het deel van de Muziekbuurt naast Zaanse Helden (o.a. Opera) wordt dit jaar nog betaald parkeren ingevoerd. (artikel gaat door onder foto)
De gemeente heeft een parkeeronderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat er voldoende parkeerplekken zouden moeten zijn voor het aantal en type woningen van de Zaanse Helden. Voor de in totaal 356 huurwoningen zijn er 248 parkeerplekken beschikbaar. Als ieder huishouden zou beschikken over één auto, dan zouden er 108 plekken te kort zijn. Hoeveel mensen er precies op de wachtlijst staan, is niet bekend.
Schep stuurt de zwarte piet door naar Zaanstad, de vastgoedmanager geeft aan te voldoen aan de norm van de gemeente: “als bewoners willen dat er meer parkeerplekken komen moeten ze daarvoor bij de gemeente zijn, die moet dan zijn norm aanpassen.”
De bewoonster vindt het heel vervelend dat er nog steeds geen oplossing is.
“Ik snap dat we in de toekomst minder auto’s moeten hebben en daarmee ook minder parkeerplekken. Nu is dat gewoon nog niet realistisch, en moet er een oplossing komen voor dit probleem.”
De verkoper was overigens duidelijk over parkeren bij het aanprijzen van de huurappartementen: dat kan gewoon: ‘Parkeren kan in de garage’.
Het parkeerplaatsloos bouwen is met Zaanse Helden niet ten einde in Westerwatering en omgeving. Ook bij de Tijdgeest en Stelling/De Heldin zijn aanzienlijk minder plekken dan auto’s. Naast het station verrijzen de De Catherina en Figaro zonder parkeerplekken. Betaald parkeren in Westerwatering is alleen voor de bestaande bewoners.
Wensdenken
De Orkaan maakte eerder een uitleg-video over auto’s en/in Zaanstad, dat zijn er 100 per 100 huishoudens, maar daar zitten de lease-auto’s, bestelbusjes en buitenlandse kentekens niet bij (dat zijn er minimaal 10 per 100 huishoudens). Dat mensen minder of zelf geen auto hebben is vooral wensdenken:
Ervaart u ook problemen met parkeren bij de Zaanse helden? Stuur ons een mail.
Door: Silva Honig en Arne Doornebal. Bron: Gemeente Zaanstad, CBS, bewoners van de Zaanse Helden, vastgoedmanagers Schep en verhuurbedrijf Altera.
diep triest 0.8 auto per woning....toch niet van deze tijd? minstens 1.5 auto per woning en dan is het nog te weinig Je zal er maar wonen en ook nog geen recht op parkeer vergunning.
In het artikel staat, dat de projectontwikkelaar voldoet aan de parkeernormen van de Gemeente Zaanstad. Deze norm is 0,8 auto per huisnummer. !!!!!!!!!!
Volgens mij stamt deze norm uit de tijd van "voor de oorlog", maar iedereen houdt zich daar stevig aan vast. Een ruimere norm betekent gewoon, dat er per project minder woningen gebouwd kunnen worden en dan haken de projectontwikkelaars af en haalt Zaanstad de verplicht opgelegde norm van het aantal nieuwe woningen niet.
Dit heet dus "politiek bedrijven" en is niets anders dan volksverlakkerij omdat dit soort wer- en regelgeving niet meer past in de huidige maatschappij.
Ik zou mij schamen om gemeenteraadslid in Zaanstad te zijn en willens en wetens dergelijke "politiek" te bedrijven.
De inwoners van Zaanstad zijn altijd de dupe. Niet voor niets ligt het aantal klachten over het functioneren van het Gemeentelijk Apparaat in Zaanstad 2x zo hoog als het landelijk gemiddelde..........
Ik weet niet in welk lalaland de Gemeente Zaanstad leeft, maar feit is dat de hoeveelheid parkeerplekken die ze berekenen totaal niet klopt met de werkelijkheid.
Sowieso met de woningcrisis wonen er nog een hoop twintigers en dertigers noodgedwongen thuis, maar die hebben wel banen en in veel gevallen een auto nodig. Tegenwoordig hebben de meeste huishoudens een auto. Bij ons in de buurt is het kutte dat degene die avond- en nachtdiensten werken telkens misgrijpen, door deze door de gemeente gecreëerde stoelendans. En de auto dan wegdoen heeft ook weinig zin, je moet immers naar je werk kunnen.
Omdat je email-adres niet bestaat.
Typisch links gemeentebestuur. Bewonertjes pesten. Willen zeker op het ook linkse Amsterdam lijken? Wij zijn er voor de burgers....ja ja. Ze begrijpen niet dat die burgers door hun besluiten in de problemen komen. En bedankt.
Heel stiekem is Zaanstad bezig de zgn 15 minuten controle ghettos in te voeren.
Dat betekent dat je daar min of meer wordt opgesloten onder het mom dat alle benodigdheden binnen 15 minuten bereikbaar moeten zijn op de fiets of lopend.
Ook de nieuwe buurt bij de Beatrix brug, waar om financiele redenen van de project ontwikkelaar, een wolkenkrabber wordt gebouwd zal zo'n buurt worden.
De voornamelijk klimaat, CO2 en Stikstof verdwaasde gemeenteraad, staat zover buiten de realiteit dat ze niet eens beseft dat mannen en vrouwen samen moeten werken om de huisvestingskosten te kunnen opbrengen.
Niet iedereen heeft een baan in de buurt. 2 autos is bittere noodzaak dan, want het openbaar vervoer is gebleken geen oplossing te zijn; het is te duur en het duurt veel te lang.
Sinds de dertiger jaren van de vorige eeuw bestaat de woningwet met voorschriften over de ruimte tussen bebouwing ivm o.a.kinderen, die moeten kunnen spelen enz.
Een gemeenteraad, die moed heeft, weigert al dit soort bouw, maar misschien laten ze, geheel onnodig hun oren hangen naar Europa en Den Haag, die kennelijk ook in Zaandam de dienst uitmaken.
Het heeft allemaal met geld te maken , zoveel mogelijk huizen bouwen met zo weinig mogelijk parkeer plekken.
Huizen leveren voor de gemeente geld op eerst de grond daarna de WOZ waarde.
Door minder parkeer plekken te realiseren kunnen er meer woningen gebouwd worden , gevolg een parkeer probleem waardoor de huidige bewoners van omliggende buurten nu problemen krijgen gevolg betaald parkeren invoeren en dus weer geld in het laatje voor de gemeente.
De GEMEENTE is een grote geldwolf ben klaar met Zaanstad.
gr.Ruud.
Het is jammer voor diegene de heilige koe nog steeds zien als een privilege en verwachten dat er voor deze koe ruim baan gemaakt wordt, maar deze week heb ik mogen meemaken hoe de Thorbeckeweg tot zijn strot aan toe gevuld was met auto blik die geen kant op konden, op de Provincialeweg idem, en een Hempont die overspoeld werd met mensen die probeerden om de congestie te ontvluchten( en daar zaten behoorlijk aso's tussen, en voor alle duidelijkheid, niet iedereen was een aso) Het wordt tijd dat iedereen zich realiseert dat auto's zich realiseert dat dit een privilege uit het verleden is, het hier en nu kan niet meer omgaan met en een auto voor papa om naar zijn werk te gaan, en een auto voor moederlief om de kinderen naar school te brengen, en een auto voor zoonlief en dochterlief. Mobiliteit heeft zijn grens bereikt en zeuren over een parkeerbeleid plek lost dit niet op. Voor mij werkt een fiets perfect om heen en weer te gaan, misschien zouden meer mensen dit moeten doen. Een andere oplossing is om daar te gaan wonen waar je werk is, of een werkplek te zoeken waar je woont
Wat een onzin is dit. Veel mensen zijn aangewezen op een auto om bij hun werk te komen. Het is de arrogantie ten top om te zeggen dat mensen maar in hun auto willen zitten als je niet anders kan. Als jouw werk zich bevindt op een industrieterrein (waar dankzij alle bezuinigingen en zulke waanideeën die jij verspreidt dat je maar overal met de fiets moet kunnen komen dan wel waar de regering door bezuinigingen op OV geen bus meer komt) en je 30 minuten moet lopen om te komen dan kan je niet anders dan de auto pakken. Werk je in de bouw dan kan je niet anders dan met de auto; al dat gereedschap op een fiets werkt niet. Daarnaast wil de gemeente Zaanstad graag “rijkere” inwoners aantrekken en die hebben vaak 1 of meerdere auto’s. Die moeten ergens staan en die rijden daarin.
Als laatste argument om een baan in de buurt te zoeken. Had iedereen het werk maar voor het uitkiezen. Dan was inderdaad het probleem zo opgelost maar zo is het niet. Als we dan toch mogen dromen dan zou ik ook graag opteren voor wereldvrede en dat er geen oorlog meer is. Scheelt de samenleving een hoop geld die we in goede infrastructuur konden steken en parkeerplaatsen. Maar goed dat is een droom waar helaas u in gelooft samen met de ambtenaren van de gemeente Zaanstad
Ambtenaren hebben er niks mee te maken. Het is de beslissing van de gemeenteraad geweest om bouwen met een beperkt aantal parkeerplaatsen (te weinig dus) en raad is door de inwoners van Zaanstad zelf gekozen. De toezegging van de ontwikkelaar aan de bewoners dat ze een parkeerplaats is uiteraard voor diens rekening.
Het gaat ook niet om voor en tegen de auto. Het gaat om het besluit om stelselmatig en consequent aanzienlijk minder parkeerplaatsen aan te leggen dan woningen (en de ontsluiting van wijken niet goed te regelen) zonder dat je de politieke moed op kan brengen om te zeggen dat ontmoediging je beleid is.
Sorry maar ambtenaren hebben wel degelijk in het proces wat te maken. Zij worden vaak als adviseur geraadpleegd en adviseren de raad o.a. op het gebied van parkeren en verkeer. Deze ambtenaren (en dit is een brede term) maken ook berekeningen wat het effect is van bepaalde verkeersbesluiten en of aanpassingen. Voor meer informatie zie de site van ProDemos https://prodemos.nl/kennis/informatie-over-politiek/nederland/het-ambtelijk-apparaat/
En we kunnen elkaar de handschudden wat betreft het te weinig parkeerplekken plaatsen want dit roep ik al 6 jaar dat dit een probleem is. Als men zich iets meer zou verdiepen in de energietransitie dan zou men ook inzien dat je juist parkeerplaatsen wilt en met name voor elektrische auto’s. Er komen nu auto’s op de markt die kunnen laden en ontladen wat een perfecte oplossing is voor de overtollige (groene) energie. Helaas is de gemeente Zaanstad hier ook te kortzichtig in
Lekker simpel geformuleerd, Erik. Als ik je reactie lees zie ik wel dat jij de wereldproblemen in 10 minuten oplost. De meerderheid van de reageerders is het, net als ik, niet met je eens. De gemeente zou dienstbaar moeten zijn aan haar burgers/ belastingbetalers. In dit geval betekent dat: als er meer parkeerplaatsen nodig zijn, dan moeten die er komen (zo nodig betaald parkeren). Ik krijg de indruk dat de Gemeente Zaanstad niet (wil) begrijpen wat haar burgers willen. Het lijkt zo langzamerhand de Groene Khmer uit Amsterdam wel…
Ik vrees ook voor parkeeroverlast als de nieuwbouwappartementen klaar zijn op het voormalig terrein van de belastingdienst aan de Houtveldweg. Meer appartementen dan inpandige parkeerplaatsen. Maar stiekem hoop ik deze gemeente te kunnen verlaten voordat het allemaal af is.... om nooit meer terug te keren. Vind het met het jaar erger om hier te wonen.
Bewoners Muziekwijk zijn nu 2 jaar en 8 maanden bezig om betaald parkeren te krijgen.
Niet omdat ze dit willen, maar omdat dit de enige manier is om nog iets aan de parkeeroverlast te doen.
Gemeente zegt er alles aan te doen om dit voor 2025 te regelen. Dat is over 4 maanden.....
Dit mag toch voor niemand een verassing zijn? De bezwaarnota voor Zaanse helden stond helemaal vol met zorgen van de bewoners in de buurt over parkeren. De gemeente boeide dit allemaal geen zier en gaf aan dat er bij teveel overlast gewoon betaald parkeren ingevoerd zou worden. Het halen van bouw KPI's ging de gemeente immers boven het woongenot van de bestaande bewoners. Dit is vervolgens helemaal opgespeeld richting de raad van state welke de parkeerbezwaren van tafel heeft geveegd op basis van onderzoek van klaarblijkelijk matig adviesbureau XTNT. XTNT was van mening dat er eigenlijk 718 parkeerplaatsen nodig waren, maar paste vervolgens wat rekenkundige trucs toe omdat woningen van 80-95 m^2 volgens hun toch ook wel een beetje in de categorie "goedkoop" hoorden, er drie buslijnen voor de deur stoppen, er 12 deelauto's ingepast konden worden, en er ook een treinstation in de buurt is. En voila, volgens XTNT zou maximaal 444 parkeerplekken voldoende zijn voor "een goede ruimtelijke ordening dan wel goede leefomgeving.". En nu zitten we in deze mooie situatie waarin er in de Muziekbuurt betaald parkeren komt en geen parkeerruimte meer is, en de mensen die in Zaanse Helden wonen zijn ook niet tevreden.
Waarom zitten we opgescheept met een visieloos gemeente beleid. En waarom doet de gekozen gemeenteraad gewoon mee met het onleefbaar maken van onze stad en dorpen?
Dat is wat de Zaankanter al jaren wil. Het mag dan Zaanstad heten maar eigenlijk is het nog steeds de dorpspolitiek van voorheen. Een brede visie op hoe het zou moeten zijn ontbreekt want het is niet belangrijk voor dorp A en dus zoeken de anderen het maar uit. Daarnaast al die splinters die alleen voor een deelbelangetje opkomen maar wel mee mogen doen. De gemeenteraad is al jaren slechtziend en doof want als ze ergens kiezen is altijd 1 van de dorpjes boos . Het zijn net die Belgen als Assendelft iets krijgt willen al die anderen ook zoiets en zo krimpt het voorzieningsniveau
Ik roep al sinds 2018 op de Orkaan dat het een groot probleem wordt qua parkeren!Waar ik zelfs door medewerkers van de Orkaan tot de orde werd geroepen dat het onzin is. Fast forward naar nu; ow kijk het is toch een probleem.
Als je in een gemeente voor elk huishouden minimaal 1 auto hebt dan gaat er de komende 10 jaar niks veranderen. Tenzij de wegenbelasting opeens 3x zo hoog wordt of de accijns 2x zo hoog worden. Anders komt er geen verandering.
De gemeente Zaanstad leeft in een fantasiewereld. De projectontwikkelaars denken inderdaad alleen aan geld verdienen en woningen leveren meer op dan parkeerplaatsen. En het is de nieuwe burgers en bestaande burgers die letterlijk met de shit achterblijven. Om over 20 jaar te horen van de gemeente Zaanstad “ow hoe hebben we dit niet gezien en wat dom en blablabla”. Als de gemeente nou eens zou luisteren naar burgers en bewoners bij inspraakavonden dan was het allemaal een stuk eenvoudiger. En ze niet iedere keer wegzetten als vervelend en dom…
Gekletst. Reacties worden nooit geweigerd vanwege het standpunt dat er ingenomen wordt. Maar uitsluitend vanwege schelden, beledigingen, off-topic discussie, eindeloze herhaling van dezelfde argumenten of persoonlijke aanvallen. Ook anonieme reacties en reacties zonder werkend mail-adres worden geweigerd. We kunnen van u ook over de afgelopen drie jaar geen enkele geweigerde reactie vinden.
Zaanse Helden Op Sokken
Ze hadden het kunnen weten : "in de huurovereenkomst stonden geen maandelijkse kosten voor een parkeerplaats vermeld, hieraan had ze kunnen zien dat ze niet zou beschikken over een plek"
Ja ja, ze babbelen lekker door.
Andere wijken krijgen straks dezelfde problemen. In Rooswijk wordt een flat gebouwd met 44 appartementen en 25 parkeerplaatsen, terwijl dit een wijk is waar al een tekort aan parkeerplaatsen is en mensen soms op de stoep of in hun voortuin parkeren. Tegelijkertijd wordt er ook niet geïnvesteerd in het plaatselijk OV. Leg een tram- of metrolijn aan ipv die beroerde bus die nooit rijdt. Of zorg voor meer en betere fiets verbindingen.
Leg een tram of metrolijn aan..
ja ja en ook bijna geen parkeerplekken bij het toekomstige hockeyveld . voor het personeel bij de scholen want daar is het Bannehoven gebouwd.
Het is in Rooswijk een achterstands wijk geworden.
Ik dacht dat bij het hockeyveld ook nieuwe parkeerplaatsen komen, vooraan op het terrein. Toch? Ik hoop inderdaad dat het er veel zijn.
Het is één en al drama niet alleen het parkeren van de bewoners.
Want alleen het probleem parkeren is al schandalig dat dit niet goed is geregeld of dat de bewoners eerst van alles word beloofd maar éénmaal als je het contract hebt getekend of de sleutel hebt gekregen dat je dan te horen krijgt geen parkeerplaats hebben.
Maar niet alleen het parkeren is een groot probleem of ergernis
Ook zitten de bewoners met een vreselijk bedrijf ETECK
opgescheept die het warmwater enzv regelen en die zijn heel erg nalatig. De bewoners hebben daarvoor een contract moeten afsluiten maar het werkt voor geen meter. Er zijn meerdere bewoners die regelmatig zonder warmwater zitten.
Nee dat is allemaal niet fijn als je eindelijk een huisje hebt en je loopt alleenmaar tegen problemen aan.
Smerig wereldje, de vastgoedbranche. Potentiële kopers laten zich in grote mate leiden door gelikte art-impressions en zalvende folderverhalen, die vaak totaal niet stroken met een veel minder mooie realiteit. En daar wordt gretig misbruik van gemaakt door de vastgoedboeven. Als ze hun 'stenen' maar tegen een hoofdprijs kunnen verkopen, en na het zetten van de handtekeningen geven ze niet meer thuis. Minister Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening zou eens iets moeten gaan doen aan dit soort volksverlakkerij.
Deze reaktie krijgt van mij de hoofdprijs in dit topic, je sleept er van alles bij om je eigen onvermogen te maskeren...
Hoezo onvermogen? Ik heb zelf al jarenlang ervaring met vastgoedbedrijven die exact hetzelfde handelen als Altera. Het credo van dit soort parasitaire bedrijven is drieledig: 1) verdeel en heers, 2) maak niet waar wat we beloven en 3) laat de geldstroom zo breed mogelijk richting onze eigen portemonnee vloeien en investeer vooral niets in de maatschappij en in de mensen die onze geldstroom faciliteren.
De gemeente heeft een parkeeronderzoek uitgevoerd waaruit bleek dat er voldoende parkeerplekken zouden moeten zijn.
Dit heb ik meer meegemaakt ze komen onderzoek doen als een ieder naar zijn werk is, dan is er genoeg plek maar nooit in de avond. Dat is toch wel argwanend. Heb toen te horen gekregen wij hebben onderzoek gedaan en gebleken is dat er genoeg parkeerruimte is. Vroeg toen hoe laat heeft u dat gedaan.
Nooit geen antwoord gehad. Dat is het simpelste van de gemeente. Wij hebben toen zelf onderzoek gedaan en naar de gemeente gestuurd. Ook geen antwoord, alleen een bericht dat ze het gingen onderzoeken.
Ik heb exact dezelfde ervaring met de gemeente. Ze kwamen inderdaad langs tijdens een vakantie en tijdens werktijden. Toen waren er inderdaad geen parkeerproblemen en daar moet je het dan maar mee doen. Steeds meer mensen maken daarom van hun voortuin een parkeerplaats.
de Orkaan heeft maandenlang geadverteerd. Geweldig filmpje beginnend met molens en hoe groen het allemaal was. Het spoor wat voor je neus loopt werd even genegeerd. ik heb er hard om gelachen.. fiets er elke dag langs en dacht... wat je tegenwoordig krijgt voor een half miljoen.
Fijn dat je hard gelachen hebt, Richard, minder mooi zijn je waanbeelden.
'De Orkaan heeft maandenlang geadverteerd'? Onzin.
De gemeente oftewel de firma list en bedrog 🥸
De verantwoordelijke wethouder zou eens in de wijk uitleg moeten geven over zijn/haar wanbeleid
in de jaren 70 bleek in het Kogerveld 1,4 parkeerplek per woning al onvoldoende. Nu, met werkende ouders en tot hogere leeftijd door woningtekort noodzakelijk inwonende werkende kinderen, zijn 2 of 3 auto's per huishouden meer regel dan uitzondering. Heeft het gemeentebestuur nog zicht op deze realiteit?
Toen ik dit voorjaar deelnam aan de Kopgroep voor de huurwoningen van Parteon in De Zaanse Helden is ons vanaf het begin duidelijk gemaakt dat er zo goed als geen parkeerplaatsen zullen zijn. Ze willen stimuleren dat mensen met de fiets of het OV gaan. Aangezien ik een Invaliden Parkeerkaart heb en er geen parkeerplaatsen voor invaliden komen ben ik afgehaakt.
Dan moeten ze die OV ook toegankelijk maken alle goede verbindingen zijn afgeschrapt en er is heel vaak bus uitval en de bussen rijden om de half uur.
Ze willen van Zaanstad Amsterdam maken terwijl er nog dorps cultuur heerst in alles en wat dacht je van al dat vriendjes politiek, corruptie en valse verklaringen
En onderzoeken worden nooit volgens het beleid verricht meestal telefonisch of eve kijken hoe en wat.
In Amsterdam heerst geen chaos of vriendjespolitiek. Daar is er transparantie in gesprek blijven met de burgers ongeacht achtergrond en de verbindingen zijn goed omdat er om de 5 a 10 min een bus, tram, metro of trein komt.
En er is nauwe samenwerking met elkaar(instanties) in het belang van de burgers ze zijn hard maar er is wel duidelijkheid rekening houdend met de rechten van de burgers.
Hier hebben ze overal een minioret(menselijke figuur) waarin ze elkaars belangen behartigen ten koste van de burgers en met oplossingen komen ho maar en dat is echter in alles zo. Elke afdeling bij de gemeente Zaanstad doet maar wat hoewel er een beleid is maar niemand die zich er aan houdt.
En ik dacht dat ik dom was want ik word zo neergezet door hun en dat ik psychisch niet in orde ben.
Nu ik zo de reacties lees en onderdeel ben van groeps app ben ik erachter gekomen dat iedere burger die voor zich zelf opkomt kapot word gemaakt in Zaanstad, waarin die burgers weggepest worden d.m.v schending AVG WET, meldingen bij veiligthuis als je kinderen hebt.
Ten eerste is het de zwartepiet. Je stuurt toch niet letterlijk een fysiek iemand? Ten tweede: en waar gaat het weer over: money money money. Arme bewoners.
In de wervende tekst staat niet dat je IN de garage kan parkeren "Parkeren kan garage.....".
Waardeloze situatie die huidige parkeernorm waarbij ook nog eens veel parkeerplaatsen worden opgeofferd voor elektrisch laden waar dus geen auto's langer dan de laadtijd mogen blijven staan. Dus 90% van de tijd 2 lege parkeerplaatsen die daarvoor wel beschikbaar waren....
Nog een puntje over het parkeren,
Ik heb een zwerfplek gekregen om mijn motor op te zetten echter kan ik er niet komen omdat alles op kenteken herkenning aan de voorkant werk. Al weken over aan het mailen… met enige reactie onze collega’s zijn er druk mee bezig.
Motor nu al een maand niet kunnen pakken aangezien die binnen staat.. eenmaal naar buiten kom ik er niet meer in.
Er komen toch deelauto's 😉
Jaaaa deelauto's dat is een goed plan zeg 2 deelauto's op 40 woningen minimaal 4 rijbewijzen per woning ha ha dat schiet lekker op .
Onze regeerders willen ons al lang uit onze auto hebben.
En openbaar (trein/bus)vervoer is helemaal een lachertje ,in de spits als haringen in een ton.
En altijd te laat.