Persberichtjes knippen en plakken is onze hobby niet. Maar soms is een persbericht zo treffend geschreven, het onderwerp zo pakkend of de foto zo geweldig dat wij er niks meer aan kunnen verbeteren.
En dan plaatsen we het 1:1.
Dan doen we ook nu, maar vanwege een andere reden. We begrijpen er namelijk niets van (verbindt?), niets van de tekst (verhaal van de stad?), niets van de huisstijl (geel met bruine stippen?) niets van de noodzaak (eenduidig merk?).
Wie hier chocola van kan maken, kan dat hieronder kwijt bij de reacties. Het lettertype van de nieuwe website hebben we zelf bedacht!
Orkaan-lezer (en ontwerper) Jan Schoen bedacht een nieuwe slagzin: “We zijn er bijna, maar komen er nooit.”
Zaans Verbindt
Zaandam, Zaanstad, Zaanstreek… er is een eenduidig merk nodig om het verhaal van stad en streek goed te kunnen vertellen. Dat gaat het merk ‘Zaans.nl’ worden. De Zaan is dat wat Zaanstad, Zaanstreek en de Zaankanter verbindt. Zaans bureau Counter Creatives won de pitch voor het ontwerp van een beeldmerk en huisstijl. Binnenkort horen en zien jullie hier meer van!
Chocolade (bruin), mosterd (geel), huisjes (groen) en molens (rood). Redelijk begin voor een huisstijl wellicht, maar dit op zich is natuurlijk geen persbericht waard.
Wat kost dat eigenlijk allemaal?
Dacht dat er wat betreft chocolade genoeg kennis moet zijn in Zaandam, Zaanstad, Zaanstreek, Zaans.nl
Een waanidee met volstrekte wartaal! Eerst was Zaanstad ‘de top van de randstad’, daarna bedachten mensen met een ernstige vorm van dyslectie dat de klinkers uit het ‘merk’ Zaanstad weg moesten en nu moet het ‘merk’ Zaandam, Zaanstad, Zaanstreek ‘Zaan.nl’ gaan heten. ‘We zijn er bijna, maar nog niet helemaal’ staat er op Zaans.nl. Wat creatieve armoede, wat een vertrutting! ‘We zijn er bijna, maar komen er nooit.’ Ik heb het potje vet alvast op tafel gezet.