Tot en met zondag 5 februari kunnen klanten van Albert Heijn pindakaas, mueslirepen, rijstwafels of ananas stukjes (en andere levensmiddelen) doneren voor de Voedselbank.
De actie ‘Op een lege maag kun je niet leren’ wordt landelijk uitgerold door Albert Heijn en de Voedselbank Nederland.
Elke week helpt Voedselbanken Nederland 120.000 mensen aan voedsel. Albert Heijn is volgens het persbericht dat het supermarktconcern heeft verzonden “de grootste partner van de voedselbank en helpt met voedselhulp voor mensen die het tijdelijk niet redden.”
Het is ook de bedoeling dat via de actie ‘beter eten’ een gezondere leefstijl voor iedereen wordt gestimuleerd.
Klanten die online boodschappen doen kunnen doneren, door 1 euro toe te voegen aan het winkelmandje.
Leo Wijnbelt, bestuursvoorzitter van Voedselbank Nederland zegt in het persbericht:
“In Nederland leven meer dan 1 miljoen mensen onder de armoedegrens en hebben onvoldoende geld voor een dagelijkse voedzame maaltijd. Voedselbanken Nederland helpt wekelijks 120.000 mensen aan een goed gevuld voedselpakket. Donaties zijn zeer welkom en hard nodig. Ik wil iedereen, mede dankzij alle 13.000 vrijwilligers: hartelijk bedanken”.
Als alle supermarkten nou eens een goede donatie storten van al die megawinsten over de ruggen van alle consumenten dan hoeven wij burgers ook niet te doneren. Ik ben de beroerdste niet om een donatie te doen maar ik spaar al voor mijn energie rekening.