Vanaf 19 augustus wordt gewerkt aan de brug Krommenie in de N203. Begin september wordt begonnen met het werk om de brug over de Nauernasche Vaart weer te kunnen bedienen voor de scheepvaart. Maar omdat het twee weken kost om de wegindeling aan te passen moet verkeer vanuit Krommenie vanaf 19 augustus rekening houden met ernstige verkeershinder aldus de Provincie Noord-Holland.
De noordelijke brug kampt sinds oktober 2022 met storingen als gevolg van scheurvorming in een van de brugonderdelen. Deze scheur zal worden aangepakt door de gescheurde as te vervangen. Eigenlijk moeten de bruggen vervangen worden maar voordat het zover is, moet met noodmaatregelen de brug ‘beperkt bedienbaar’ worden gemaakt voor scheepvaart. Voor de scheepvaart geldt van 2 tot en met 30 september een stremming van de Nauernasche Vaart.
Het wegverkeer kan in die periode over de brug rijden, maar moet rekening houden met vertraging van zo’n 30 minuten in de spits omdat het verkeer over één rijbaan moet in plaats van over twee. Vanuit de richting Krommenie moet het verkeer richting Amsterdam doorrijden tot de rotonde ter hoogte van de Lindenlaan in Wormerveer en daar keren om richting de oprit naar de N246 te gaan.
In de avond/nacht van 1 op 2 september is tussen 19.00 en 06.00 uur de brug geheel afgesloten. Ook in de avond/nacht van 30 september op 1 oktober geldt deze afsluiting.
Al in 2015 verschenen er plannen om de brug te vervangen en in 2018 werd gemeld dat de brug op was, maar er bleek dus nog rek in de levensduur. De verwachting is dat de vervanging van brug Krommenie in 2026 van start gaat.
Door: Piet Bakker op basis van eerder nieuws op De Orkaan en persbericht van de Provincie, meer info op site van Provincie Noord-Holland. Foto’s: Provincie Noord-Holland (luchtfoto: Aerovista-Luchtfotografie).
en een "S"bocht maken aan 2 kanten van de tijdelijk nieuwe brug, om een aansluiting te maken op de bestaande provinciale weg? even nieuwe fundering aanleggen naast de spoorbrug?
Ik denk dat u hier wel een beetje te makkelijk over denkt. zo iets kost miljoenen en maanden om aan te leggen.
De Orkaan heeft gelijk. De noordelijke brug heeft geen fietspad. De fietsers hebben dus geen probleem. De reageerders daarover fietsen daar kennelijk nooit. Beter lezen dus.
Ik ben benieuwd hoeveel sluipverkeer Krommenie te verstouwen krijgt.
Het vervangen van deze bruggen is kinderlijk eenvoudig maar de provincie geeft niet thuis.
Er zit hier voldoende ruimte om van alles te doen, maar men kiest voor de moeilijkste weg opties.
1) bouw een nieuwe autobrug in het lege gat tussen het spoor en het fietspad.
2) fietspad omleggen plus de weg
3)slopen oude brug en hier nieuwe bouwen voor het tweede deel.
Voordeel is dat er meer ruimte komt naar de huizen die bij de brug staan en de woonboten die er liggen.
Nadeel is dat de volkstuin verplaatst moet worden, maar dat is ook niet zo een ramp als iemand een ander stuk grond er voor terug krijgt.
en weer mis ik informatie voor fietsers
Ik dacht daar ook aan voordat ik je opmerking gelezen had, over wat dat voor de fietsers betekent wordt met geen woord gerept.
Fietsers hebben geen hinder van de werkzaamheden.
dus de vaartdijk wordt een sluiproute. de weg waar je maar 30km mag en niemand doet. hier gaan ongelukken gebeuren de bewoners zijn het zat dat er zo hard gereden wordt als het aan de overkant vast staat. nou nu gaat dit ook gebeuren.