De tunnelvariant voor het Nul-plusalternatief wordt niet toegevoegd aan de planstudie Verbinding A8-A9 meldt de Privincie Noord-Holland.
GS volgt hiermee de stuurgroep Verbinding A8-A9 waarin de gemeenten – waaronder Zaanstad – zijn vertegenwoordigd. De stuurgroep was unaniem tegen een onderzoek naar de tunnelvariant.
Bij zo’n onderzoek zou de beslissing over een tracé tot na de zomer uitgesteld worden. Nu wordt verwacht dat GS voor de zomer een voorkeursalternatief kiest.
De provincie stelt dat “het best scorende Nul-plusalternatief (de viaductvariant) wordt nu uitgewerkt in de Milieu Effect Rapportage.”
Het verzet tegen dit “best scorende Nul-plusalternatief” is binnen Zaanstad – vooral in Krommenie – enorm groot. Afwijzen van dat alternatief betekent vóór een weg door de Stelling van Amsterdam en onder Assendelft door, of voor geen enkele variant.
Naast het Nul-plusalternatief worden ook het Heemskerk- en het Golfbaanalternatief onderzocht.
“Voor deze drie alternatieven wordt momenteel onderzocht wat de effecten zijn op het verkeer, het milieu, de economie en de landbouw. Al deze onderzoeken vormen met elkaar de Milieu Effect Rapportage (MER). In de MER worden onder andere de effecten op de geluidsbelasting, de luchtkwaliteit (fijnstof) en de natuur in beeld gebracht.”
GS verwacht “nog voor het zomerreces” voorlopig voorkeursalternatief te kiezen. Daarna start de inspraakprocedure.
Krommenie is de goedkoopste variant, dus favoriet..! Noordzeekanaal-variant is ideaal, maar veel te duur...!Geen kans..!!
Het is heel simpel ,als je die weg er niet wilt hebben moet je voor werkgelegenheid boven Krommenie zorgen. Dus verplicht werkgevers om uit het gebied rond Schiphol te verhuizen naar boven het NZ kanaal.
Waarom geen Noordzeekanaal alternatief?? Een aansluiting van de ring A10 op de A9, de gehele weg zal langs industrie gebied lopen en voor 2/3 hoeft men alleen de weg te verbreden want die ligt er al.
Die is er al , en staat dus ook al jaren vol.
Goed idee!!!
Ben ik het mee eens een super idee, maar waarschijnlijk te simpel voor de hoge heren.