De Padlaan in Krommenie wordt tijdelijk opengezet vanuit beide richtingen. Dat zal vanaf 4 november gebeuren vanwege werkzaamheden aan de Kruisstraat. Volgens de projectleider is dit de beste oplossing om het verkeer zo goed mogelijk te reguleren.
Het idee van tweerichtingsverkeer wordt vaker besproken. In januari dit jaar schreven wij dat onder andere de VVD pleit voor het voorgoed openzetten van verkeer uit beide richtingen. Volgens hen zou dat zorgen voor minder ongelukken en minder onveilige situaties. Verder bleef de situatie aan de Padlaan lang onduidelijk vanwege verdwenen verkeersborden en het ontbreken van een duidelijke snelheidslimiet.
Vanaf 4 november is de Padlaan zes weken open vanuit beide richtingen. Het gaat dus om een tijdelijke situatie.
Of de situatie met tweerichtingsverkeer veiliger is, blijft lastig te zeggen. Buurtbewoners noemen de straat een ‘racebaan’ die vaak wordt gebruikt om files te vermijden.
Door: Sascha Timmerman. Bron: Informatiebrief gemeente Zaanstad en eerder nieuws op De Orkaan.
Als bewoner van de Padlaan vraag ik.mij af hoe goed de VVD is geïnformeerd over wat er zich werkelijk op de Padlaam afspeelt. Volgens de partij zou door het opstellen van de Padlaan in twee richtingen zorgen voor minder ongelukken en.minder onveilige situaties. Hoe veel is minder ongelukken? De afgelopen 6 jaren zijn er 2 echte ongelukken geweest in deze straat. 1 ten tijde van openstelling in tweerichtingen en 1 bij éénrichting. Echter hebben er, zoals het nu is, zich heel veel onveilige situaties voorgedaan. Die ontstaan o.a doordat men te hard rijdt, omdat het wegdek te smal is voor auto's en aan beide kanten fietsers, bakfietsers, scootmobiels etc. Heeft de VVD ook enig idee hoeveel verkeer er per etmaal door deze woonstraat gaat? Hoeveel dan met verkeer in beide richtingen?. Oja, dan gaan wij bloembakken plaatsen voor het afremmen van de snelheid. Veilig? Ik geloof nooit dat de VVD gerekend.heeft met de juiste cijfers.
Veel te gevaarlijk voor de fietsers
Eerst een ander fietspad plus brug
En dan zou je er een 2 richtingsweg van kunnen maken.
Heel bijzonder dat dit nu opeens wel kan. Maar ook nog bijzonderder dat de Kruisstraat na maanden lang opengebroken te zijn, wederom open gaat. En voor de goede orde ben geen voorstander om deze weg permanent twee richtingen te maken. Het is nu al levensgevaarlijk om er te rijden als fietser.
In eerdere berichtgeving is uitgelegd waarom de bocht Kruisstraat - noordervaartdijk weer open gaat. Het gaat niet om de Kruisstraat zelf dus.
Bij de werkzaamheden aan het riool vorig jaar kwam men erachter dat een waterleiding in de weg ligt bij de overgang van de Kruisstraat - noordervaartdijk. Een hoofd waterleiding leg je nl niet zo ff om. Gaat een hoop geregel aan vooraf. Ik heb zelf 20 jaar bij een waterleidingbedrijf gewerkt.
En idd de Padlaan kan makkelijk 2 richtingen zijn en er zijn vele manieren om de snelheid eruit te halen.
ja hoor makkelijk voor de automobilist, de fietsers worden tegen de stoeprand gedrukt, maar ach, dan moeten ze maar een helm opzetten. Je valt denk ik niet altijd op je hoofd, maar so what, botbreuken genezen wel, slechts 6 weken in het gips en een jaartje revalidatie.
het is niet breed genoeg voor fiets + veilige marge + auto(bus) + marge + auto(bus) + veilige marge + fiets. Dat zou geen probleem moeten zijn, dat is de Vaartbrug ook niet. Maar men vergeet te snel de veilige inhaalmarges, zeker bij tegenliggers. Kennis banger voor een deuk of kras dan voor het leven van een medeweggebruiker. Een stukje brug is nog "uit te houden", maar een hele straat zal moeilijk worden voor sommigen. Ik heb bij tijdelijke situaties elders ook wel eens gezien dat een tijdelijke fietsstraat wordt gerealiseerd. Dan is het inhalen van fietsers niet verboden, maar wel hopelijk voldoende ontmoedigd in het geval er tegenliggers zijn.
Dan moet het Duitse systeem maar ingevoerd worden. Je moet als motorvoertuig 1,5 van de fietser passeren en ze doen het ook .
De 2 op de foto kunnen niet wachten, zo blij..... negeren nu al het inrijverbod.