Er zijn rotondes toegevoegd, bomen gekapt, garages gesloopt, kabels en leidingen verlegd en aan de fietspaden wordt nog hard gewerkt.
Tijdens de werkzaamheden was het hobbelen, maar de weg bleef grotendeels toegankelijk voor het verkeer.
De verwachting was dat het werk aan de straat Poelenburg op vrijdag 15 januari 2016 af zou zijn. Dat is niet gelukt, maar een kniesoor die daar op let, als je over het strakke asfalt langs de E-flats en de moskee glijdt: een heerlijke ervaring!
Rij een stukje mee!
Hier nog even een kaartje van de plannen:
We zijn nu bijna 2 jaar verder de rotonde,s zouden de snelheid er uit moeten halen maar helaas Poelenburg is en nog steeds een racebaan, de politie weet het, de gemeente weet het, maar niemand doet er iets aan, het is en blijft een levensgevaarlijke situatie.
Het enigste voordeel wat ik heb is dat ik verlost ben van het wild parkeren voor mijn garage van de moskeegangers
Eigenlijke !!! Is het verstandig om een afslag van A7 rechtig moskee .
Makkelijke voor breekbaarheid van Polenburg .
Het wordt steeds drukker en om rijen vind ik ( tijd, benzine , milieu , ) verspilling !!!!! Dat makt onze wijk helaas nog steeds een achter staand wijk
Voor fietsers is de weg (nog) niet bepaald ideaal. Hierboven werd al een voorbeeld aangehaald, maar het lijkt erop dat het fietspad ook een soort ventweg is. Dus auto's staan daar pontificaal geparkeerd en belemmeren daardoor de doorgang.
Overigens is dit de tweede keer dat de poelenburg binnen een kort tijdbestek is opgeknapt. Blijkbaar was er nog wat geld om te verbranden.
De overheid moet overal bezuinigen, maar bij wegenbouw klotst het geld nog steeds tegen de plinten.
Leuk hoor dat strakke asfalt, maar voor fietsers is het nog steeds erg behelpen daar. Ik zie ook geen toegevoegde waarde. Fietsers die nu uit Oostzaan komen moeten (als de weg helemaal klaar is) eerst oversteken naar een linksliggend fietspad (want: 2 richtingen) waarna ze ter hoogte van de Twiskeweg opnieuw een rotonde moeten oversteken om op een rechtsliggend fietspad door te gaan. Dat is sowieso al twee keer kans op een aanrijding én daarbij moet worden opgemerkt dat linksliggende fietspaden ongevalsverhogend werken (tot 120% meer kans op ongevallen). Je kan daar dus wachten op ongelukken.