De Stella-winkel (het ‘E-bike Testcenter’) aan de Stormhoek in Zaandam is gesloten. Klanten worden doorverwezen naar het filiaal in Badhoevedorp.
Op de website wordt er over de sluiting niets gemeld. Dit betekent dat je er pas achter komt als je – met of zonder je haperende vehikel – voor de deur staat.
Gisteren verscheen een artikel op de site van Radar (van Avro/Tros) over de klachten die zij ‘met enige regelmaat’ over het fietsenmerk binnenkrijgen.
Over het ‘waarom’ van de sluiting meldt de telefoniste van de klantenservice dat het ‘heel gewoon is’ en dat er filialen in de omgeving zitten. De huur zou zijn opgezegd omdat ‘het filiaal niet effectief kon worden voortgezet’. Als wij vragen naar een persvoorlichter doet ze haar best om ons door te verbinden.
Op het moment van schrijven hangen wij al een stief kwartier telefonisch bij Stella in de wacht, met op de achtergrond een vrij irritant muziekje. We zetten natuurlijk door om jou -ja, jou!- van aanvullende informatie te kunnen voorzien…
Door: Merel Kan, foto en tip: Marcel Beekmans, info Stella-site en Radar
Het zal niet makkelijk zijn in deze tijd om overeind te blijven. En ja Stella heeft inderdaad een irritant muziekje als je in de wacht staat. Maar dat is niet alleen bij stella. Ik fiets nog steeds op een stella naar tevredenheid. Alleen de eerste fiets van 2018 was wat minder. ( wielmotor stuk na 14000 km) deze die ik nu heb van 2020, heeft 15000 km gelopen. Het is niet alleen bij Stella dat de service wel eens stroef loopt.
Mijn vrouw en ik hebben allebei een nieuwe Stella fiets zo'n 8 jaar geleden gekocht. Nog NOOIT problemen er mee gehad. Voor onderhoud waren we in Zaandam en altijd heel vriendelijk en vakkundig geholpen. Kleine 'euveltjes' werden direct verholpen en veelal kosteloos!
Alle eerdere 'verhalen' op deze website zijn voor ons dus niet van toepassing. In tegendeel: 100% tevreden over product en service.
Jammer dus dat het filiaal in Zaandam sluit, personeel was zeer klantvriendelijk.
ik ben nooit kapot geweest van Stella ,paar jaar geleden heb ik zeer slechte ervaring gehad met Stella ,twee fietsen besteld die onkompleet afgeleverd zouden worden, heb toen alles geannuleerd, heb nu twee fietsen van amslod en ben super tevreden,
Klopt, ik heb altijd hele goede service gehad bij Stella.
Personeel, vriendelijk dacht mee en was oplossingsgericht ,
Garantie geen enkel probleem.
Zo blijkt maar weer eens: ‘goedkoop is duurkoop’. En logisch dat je bij de echte fietsenmakers achterin de rij mag aansluiten bij het maken van een afspraak voor service of reparatie. Want je ging als koper toch voor de laagste prijs?
wat een zeik bericht. zeker van een fietsenmaker aant jullie zijn allemaal te duur.
beetje rare gedachten een reguliere fietsen winkel kan ook zijn deuren sluiten
en dan heb je niks meer Stella heeft nog een legio andere winkels
ik ben bij de stella servicecenter op kort termijn uitstekend geholpen ( klaar terwijl ik wacht met een kop koffie). met een kijk in de werkplaats en een uitgebreide uitleg. die "echte" fietsenmakers kunnen hier wat van leren. en met een stella ga je naar stella dsn hoef je zogenaamd ook niet achterin te staan
De "echte fietsenmakers" willen die fietsen niet een repareren omdat ze de onderdelen van deze fietsen niet kunnen krijgen, dus ze beginnen er niet eens aan.
Was een uitstekend filiaal. Kundige hulp en goede garantie. Goed bereikbaar op de fiets voor onderhoud. Hoe komen we in Badhoevedorp ? 2 klanten verloren dus !
wellicht op de fiets?
gaat niet goed met stella. 18 miljoen verlies op 130 miljoen omzet.
overgenomen door mandemakers groep ( keukens enz)
Ik ben blij dat ik binnen een jaar van onze Stella fietsen af kon komen. Gehele bedrag werd terugbetaald door Stella na vele klachten van onze kant en met behulp van rechtsbijstandverzekering. Het zijn mooie redelijk geprijsde fietsen, maar je moet er niet mee krijgen. Monteurs aan de deur kunnen niet eens hydraulische remsysteem repareren. Na 3 keer is de fiets naar Nunspeet vervoerd waar hij na weken terug werd gebracht met overal lakschade. Fiets werd hiervoor weer opgehaald en bleef maanden in Nunspeet staan, je kreeg alleen contact en vele belofte als je zelf ging bellen. Dus denk 2 keer na voor je een Stella koopt, gelukkig kan dit niet meer in Zaandam.
stella sluit de winkel in zaandam om dat ze niet rechtstreeks mogen verkopen van zaandam.
stella winkels werken alleen op afspraak.
of een monteur aan huis laten komen voor onderhoud.
maar voor ons is het geen optie om naar een andere vestiging tegaan bv Purmerend of badhoevendorp.
Klagen is makkelijk hier. Wij rijden al 3 jaar naar volle tevredenheid op een Stella.
Ik had ook liever nog rondgereden op mijn Stella, maar slechte communicatie, onbekwame monteurs en een compleet beschadigde fiets terug brengen na 3 maanden onderhoud voor een niet werkende achterrem die door de thuis monteurs is veroorzaakt en dat waren ook nog eens 3 verschillende monteurs, was ik er wel klaar mee en dat met een fiets van nog geen jaar oud. De fiets van mijn vrouw moest binnen het jaar 2 controllers laten vervangen.
lekker pech met je fiets
helemaal met je fiets naar badhoevedorp
wat als je geen vervoer hebt.
Belachelijke winkel. Kom je met je Stellafiets langs voor onderhoud, moet je dat eerst thuis online regelen. Ik ga wel naar een echte fietsenmaker.
Heel jammer, dat deze dicht gaat. Ik liet daar altijd een sevice beurt doen en bij vervanging onderdelen ging dat altijd in overleg, en werd altijd netjes te woord gestaan. Ik heb mijn Stella 7 jaar en nooit wat stuk gegaan. Maar de meeste mensen slaan de jaarlijkse service beurt over, terwijl die wel belangrijk is. Dit is trouwens juist het filiaal in Zaandam waar ik zo tevreden over was.
Repareren is ook niet hun beste kan, verkopen daar zijn ze goed in met deze prijzen. De onderhoudsbeurten stellen ook niets voor. Heb daar een keer zitten wachten tijdens een onderhoudsbeurt, binnen 5 minuten was hij klaar en ondertussen werd er nog een klant de deur gewezen omdat hij geen afspraak had. Nadat de man had gevraagd om het onderdeel te kunnen kopen om zelf te repareren werd hij totaal genegeerd en ging de man met een hele vieze smaak de deur maar weer uit, maar als je een fiets komt kopen dan gaat nog net niet de rode loper uit.
Hallo Karin,
Ik zou je willen aanbevelen om je 'echte' fietsenmaker vooraf te bellen of hij je fiets wel wil (of kan) repareren. Ik heb daar zelfs als Brugman moeten praten om een lekke band gerepareerd te krijgen. Stella verkoopt niet via de middenstanders en die willen daarom geen Stella fietsen repareren (zal bij Amslod ook wel zo zijn). Letterlijk, "wij verdienen niets aan de verkoop, dus verlenen we ook geen service die maar weinig opbrengt".
Stella zal je ook commentaar gaan geven als je je fiets elders hebt laten repareren en zij zien dat aan gebruikte onderdelen.
Succes met je fiets.
Dat kan je proberen, maar niet elke fietsenwinkel wil een fiets van een andere merk dan dat ze verkopen, repareren of onderhouden. Dat wordt dus waarschijnlijk lastig met een Stella fiets.
Er is geen fietsen maker die aan een Stella wil werken ze gebruiken producten die ze zelf hebben gemaakt.
Heb er zelf ervaring mee gehad.
Achter station Koog Bloemwijk, Jan de Fietsenman.
Gevonden op de website van Jan ik Koog:
Bij ons koop je niet alleen jouw droomfiets maar ook betrouwbare, professionele zorg.
Om dat te garanderen servicen wij alleen fietsen die bij ons zijn aangeschaft
Dus Richard...... Zal je bij Jan ook niet lukken.
OEI hahahaha
Jan de Fietsenman uit Koog aan de Zaan, is niet dezelfde Jan de Fietsenman van wiens website dit citaat is afgehaald. Dat betreft een fietsenhandel elders in NL met dezelfde naam. Jan bij station Koog aan de Zaan ( die met pensioen is sinds eind maart, maar zijn zaak is overgenomen door een aardige, jongere fietsenmaker) repareert vooral fietsen en verkoopt ook een stuk of 20 2dehands fietsen. Dus je kan het daar proberen met je Stellaaaaaa. Of gewoon lekker analoog/ fysiek fietsen, net iets beter voor milieu en je blijft er een stuk fitter bij! Zo'n ouderwetse door volledig spierkracht aangedreven fiets is ook een stuk makkelijker te fixen als er iets stuk gaat!
Lopen is ook al geen optie meer, weet geen schoenmaker in de buurt.