Vandaag verhuist de Koffie-KIOSK van de spooroverbouwing naar de stationshal in station Zaandam. Aan de andere kant wordt gebouwd aan de nieuwe Ticketshop (vroeger heette dat kaartverkoop).
Ook de hellingbaan voor rolstoelen, kinderwagens, rolkoffer-toeristen en rollators is klaar. De kaartautomaten zijn verplaats en de poortjes staan klaar om in te checken.
We lopen zo nu en dan langs en fotografeerden de belangrijkste veranderingen, medio december moet het stations voor het grootste deel klaar zijn (afgezien van de Ticketshop).
Update: KIOSK nu OPEN (foto Miranda Walters)
Helemaal boven (helemaal onder nog eens) de nieuw plek voor de KIOSK. Hieronder de nieuwe Ticketshop in aanbouw. Eigenlijk zou die ook voor de kerst klaar moeten zijn, maar dat is uitgesteld tot februari wegens tegenvallers met de bouw.
De hellingbaan en de nieuwe plek voor de kaartautomaten.
De poortjes.
De nieuwe KIOSK.
(Eigenlijk alleen goed nieuws, maar misschien zou Handhaving wat kunnen doen aan de vele fietsers – en zelfs brommers – die over de spooroverbouwing, Stadhuisplein en het voetpad langs de Rabobank scheuren, een veilig wandelgebied is het niet.)
Lees hier ons Station Zaandam Dossier.
Het viel mij op dat de toegangspoortjes tot het station vóór de OV Chipautomaat staan! Hoe moet iemand in hemelsnaam zijn kaart activeren voor de trein als diegene eerst door die poortjes moet, wat dus niet lukt als je kaar nog niet geactiveerd is voor de trein??????!!!
Nee. De automaten staan aan de goede kant. Voor dat je het perron opgaat. De automaat die daarachter staat is alleen om je OV-chipkaart op te waarderen.
Wanneer is de fiets/loopbrug aan de achterzijde van het station klaar. Want als die rotlift aan de achterzijde weer eens buiten gebruik is en je met wandelwagen,rollator aankomt is het best wel.ern behoorlijk stuk omlopen via de fietstunnel. En helaas, deze week was de lift voor de zoveelste keer buitengebruik. En niet voor de eerste keer.
Eh... waar zijn de gemakken/toiletten/ wc’s?
Of mogen we niet......... zeuren van de NS en moeten dat maar in de trein, het stadhuis( wanneer dat open is) of thuis doen?
Ticketshop.....inderdaad een geval van Nederlandse taalarmoede.
Tja, wanneer ze het kaartverkoop zouden noemen, zouden de mensen zomaar in de veronderstelling kunnen komen dat dat de normale plek is om hun kaartjes te kopen. De NS probeert dat juist te ontmoedigen met toeslagen, om iedereen naar de OV-chipkaart en de kaartautomaat te laten gebruiken.
Inderdaad, kaartautomaten en ticketshop - dat tweede is dan alleen voor toeristen?