Het Slim Melden systeem kampt met problemen. Bewoners geven aan dat meldingen vaak worden verwijderd en onterecht als ‘opgelost’ worden gemarkeerd door de gemeente. De gemeente erkent deze problemen en geeft aan dat ze zullen worden opgelost in april wanneer ze overstappen naar een nieuw systeem.
Slim Melden heeft eerder al voor fronsende wenkbrauwen gezorgd; zo was er vorig jaar het geval van een melding die maar liefst 746 dagen op de plank bleef liggen voordat er iets mee gedaan werd.
Rebelse boomstronk
In november bracht een oplettende Orkaan-lezer via het Slim Melden systeem een stoepobstakel aan de Fortuinweg in Zaandijk onder de aandacht: een onstuimige boomstronk had de tegels omhoog gewerkt, waardoor de doorgang onbegaanbaar werd. Eind januari tekende het systeem het probleem af als ‘opgelost’, terwijl de stronk pas vorige week werd verwijderd (foto boven).
Het creëren van een veilige verkeerssituatie op de Fortuinweg door de gemeente Zaanstad is essentieel, aangezien deze weg het toneel lijkt van een onoverzichtelijke verkeersdans met fietsers, brommers en auto’s in de hoofdrol.
De gemeente laat weten dat inwoners nu alleen een seintje krijgen als ze een aannemer hebben benaderd om een probleem op te lossen. “Het kan dus voorkomen dat een melding van de kaart verdwijnt, voordat de aannemer ook echt aan de slag is gegaan met de melding.” Maar volgens de gemeente wordt dat in het nieuwe systeem beter ingericht:
“Wij kunnen de inwoner dan beter op de hoogte houden van de status van de melding, ook na het inschakelen van een externe partij.”
Wat is Slim Melden?
Wanneer straatverlichting niet werkt, speeltuinen beschadigd zijn, of voertuigen onrechtmatig zijn achtergelaten, biedt de gemeente Zaanstad inwoners de mogelijkheid om deze problemen te rapporteren via Slim Melden. Slim Melden stelt burgers in staat om met behulp van een digitale kaart van Zaanstad specifieke locaties van incidenten aan te duiden, waardoor de gemeente gericht actie kan ondernemen om de openbare ruimte te verbeteren.
Door: Nick Boeske (De Orkaan). Foto’s: Petra Hoogkamer. Info: De Orkaan en gemeente Zaanstad.
Precies Zoals Mari aangeeft, geen terugkoppeling en of reactie mogelijk. Beschadigde bomen in Krommenie van storm Poly, 4 juli 2023, zijn meerdere malen aangegeven maar nog altijd niet opgelost. Net als vele andere meldingen.
dit is een algemeen probleem van de Gemeente Zaanstad dat ik al 100x aangekaart heb. Alle overlastmeldingen over de Oostkade worden standaard direct op opgelost gezet, terwijl er al 12 jaar helemaal niets opgelost wordt. Maar misschien is 'wordt niet opgelost' wel de oplossing, maar het aardige is ook dat de oplossing zelf helemaal niet omschreven wordt, dus dat weet ik niet.
"Slim gemeld"
is slecht in het lezen en geeft herhaaldelijk aan "om een geldig emailadres in te vullen".
Alsof je het eigen emailadres niet zou kennen, maar het versturen wordt dan wel onmogelijk gemaakt.
Misschien een spatie achter het emailadres gezet? Slecht geprogrammeerde websites zien die als onderdeel van het emailadres en geven dan een foutmelding.
@Kees, het vreemde aan mijn "uw-e-mailadres-is-fout-verhaal" is, dat er na drie maanden tòch ineens stratenmakers opduiken om de gereclameerde gevaarlijke plek van een stoep te komen repareren. Ik kreeg nooit een bevestiging, nòch een aankondiging of een bericht van afmelding, dat de klus gedaan is.
Al een aantal keer ook een melding afgehandeld ontvangen....
Lijkt op een snelle reactie maar is een loze kreet.