Geen bordje met ’tijdelijk buiten gebruik’ of ‘storing’. In dit geval zijn er meer definitieve maatregelen genomen: hek dicht en slot erop. Zo. Dat is duidelijk. Wel vrolijke tulpen.
Onze man ter plekke meldde: “Het is eigenlijk geen nieuws. Het is pas nieuws als dat ding wel werkt.”
Dat is niet helemaal waar. Ten eerste is een afgehekte roltrap toch weer een stapje verder in de onbereikbaar van het busstation en stadhuis (over een niet-werkende roltrap kan je immers nog gewoon lopen).
Maar bovendien gaat de meeste aandacht altijd uit naar de collega’s verderop op het Stadhuisplein die ook vaker niet dan wel werken. Die hebben niet zo’n mooi hek als ze stuk zijn.
Door Piet Bakker. Foto’s: Jan Schoen.
Het wordt pas echt vervelend als je dan ook nog eens in de lift vast komt te zitten, die er vrijdag spontaan de brui aangaf.
Dus het station en stadhuis zijn nu onbereikbaar voor mensen die niet kunnen traplopen zoals ik? Goed om te weten...
De gehele roltrap lijkt vervangen, met uitzondering van de kappen aan de bovenkant. die kwamen meteen al los en nu wachten we waarschijnlijk weer op onderdelen en vanwege leveringsproblemen materialen en personeelsgebrek moeten we nog wel eventjes de veel te steile klimtrap van Sjoerd Soeters gebruiken...het zit niet mee...
Dit heeft te maken met de komst van de EBS bussen, want omdat ze toch niet op tijd rijden en heel vaak uitvallen kan je net zo goed omlopen en zie je ook nog iets van de geweldige binnenstad... :-)
Roltrappen stuk straatverlichting stuk.
Zaanstad is redelijk in verval. Net als de rest van Nederland.
Dit komt omdat het imago van de heren voor gaat.
Het zou een optie kunnen zijn; niet altijd de goedkoopste aanbieder te nemen.
Lopende de jaren gaat het op veler vlak mis. En niet alleen in de Zaanstreek. Gister op tv ook in Oosten van het land problemen met nieuwe dienstrooster OV en electrische bussen die halverwege de rit stil vallen, en langzsmer rijden waardoor er ook rijtijden niet kloppen.
Probleem is dat wanneer je een aanbesteding gunt aan iemand die een halve cent duurder is dan de , iedereen te hoop loopt om de geldverspillende bestuurders aan de schandpaal te nagelen en van corruptie te beschuldigen.
Ach, Dimitrie bevindt zich in het circuit achter de hekken?
Aanbesteding heeft hier niets mee te maken. Vanaf de oplevering in de jaren tachtig, toen aanbesteding nog moest worden uitgevonden, tot aan mijn VUT in 2000 heeft forens Louis regelmatig de kapotte roltrap op en afgelopen. Om over de lift maar te zwijgen. De reiziger die bij een kapotte trap voor de lift koos ontdekte dat die ook vaak stil viel. Met tien liftgangers er in. Dan toch maar liever de kapotte roltrap.
Kortom, zoals iemand hier al schreef: Roltrappen en Zaandam is niet een echt lekker samenwerkingsverband