De PvdA-fractie in Oostzaan heeft vragen gesteld aan het college over het ziekteverzuim bij OVER-gemeenten. De partij lijkt ontevreden over de herhaaldelijke vertraging in de beantwoording van vragen. Dit zou te wijten zijn aan ziekteverzuim binnen de ambtelijke organisatie.
Volgens de PvdA wordt regelmatig aangegeven dat uitblijvende reacties te maken hebben met personele uitval door ziekte. Daarom wil de fractie nu precies weten hoe groot het ziekteverzuim bij OVER-gemeenten is. Ze hebben het college drie concrete vragen gesteld:
- Wat is op dit moment het ziekteverzuimpercentage binnen OVER-gemeenten?
- Hoeveel van het ziekteverzuim betreft kortdurend en hoeveel langdurend verzuim?
- Welke maatregelen worden genomen om het ziekteverzuim te verlagen?
De PvdA hoopt dat deze vragen snel en volledig worden beantwoord, zodat er meer duidelijkheid komt over de situatie en mogelijke oplossingen.
We hopen voor de PvdA dat er een gezonde ambtenaar aanwezig is om deze vragen op te pakken.
Door Dorine Kat, de foto boven toont de Doopsgezinde kerk in de Oostzijde tijdens de watersnood van 1916. De foto komt uit het Gemeentearchief van Zaanstad.
Wordt vervolgd:
Zaak
1823944
Zaaktype
Melding Woon- en leefomgeving (7)
Status
1 van 4
12-03-2025 10:01
Melding ontvangen
2 van 4
19-03-2025 06:19
Melding aan behandelende afdeling toegewezen
3 van 4
Melding in behandeling genomen
4 van 4
Melding afgehandeld
Doorlooptijd
7 dagen
12-03-2025
Standaard doorlooptijd in werkdagen
7 werkdagen totaal.
Er zijn 15 werkdagen verstreken sinds 12-03-2025. De zaak had 4 werkdagen geleden afgehandeld moeten zijn, uiterlijk op 21-03-2025.
Ziekteverzuim
Het college van koekenbakkers is op zoek naar een bureautje in om dit toch wel complexe onderzoek uit te laten voeren.....
Reparatie straat, verzoek bij gemeente 12 maart ingediend. Krijg bevestiging 7 dagen standaard doorlooptijd. Op dit moment is de klacht doorgestuurd naar de afdeling met als doorlooptijd 9 dagen. Zal mij benieuwen wanneer de klacht in behandeling wordt genomen. Triest!
Stand van zaken per 21 maart:
Zaak
1823944
Zaaktype
Melding Woon- en leefomgeving (7)
Status
1 van 4
12-03-2025 10:01
Melding ontvangen
2 van 4
19-03-2025 06:19
Melding aan behandelende afdeling toegewezen
3 van 4
Melding in behandeling genomen
4 van 4
Melding afgehandeld
Doorlooptijd
7 dagen
12-03-2025
Standaard doorlooptijd in werkdagen
7 werkdagen totaal.
Er zijn 9 werkdagen verstreken sinds 12-03-2025. De zaak had 0 werkdagen geleden afgehandeld moeten zijn, uiterlijk op 21-03-2025.
Triest, Triest
Sorry, was niet helemaal duidelijk door kleurprobleem. Maar de zaak zit in 2 van 4 en moet nog naar 3 van 4, dus ter behandeling.