Zaanstad heeft er geen gras over laten groeien. Gisteravond werd een drempel geplaatst op het stuk van de Provincialeweg in Zaandijk waar de afgelopen periode twee vrachtwagens met palmolie omsloegen.
Hoewel wethouder Gerard Slegers benadrukte dat de verkeerssituatie op de N203 was goedgekeurd, gaf hij toe dat het ‘op dat puntje’ toch niet helemaal voldoet. De snelheid is al teruggebracht naar 30 km, en de drempel zou ervoor moeten zorgen dat het verkeer zich aan die snelheid houdt ‘waarbij het gevaar van kantelende vrachtauto’s voorbij zou moeten zijn.’
Wij namen een kijkje bij de gloednieuwe drempel en bleken niet de enige drempeltoerist. Er werd lekker Zaans gezeken langs de lijn: ‘Dit is het enige dat op korte tijd gerealiseerd is’.
Lees ook:
- Chaos na kanteling tankwagen (25 oktober)
- Wéér tankwagen gekanteld (8 november)
- VVD: ongeluksweg Zaandijk moet snel veiliger (9 november)
- Provincialeweg krijgt drempel
Foto/video: Michel Schermer. Door Merel Kan/De Orkaan
Een waardeloze oplossing, de vrachtwagens waar het voor bedoelt is voelen de drempel volgens mij niet eens daarentegen voelt en hoort het in je auto alsof je de hele ophanging kapot rijdt.
De beste oplossing zou zijn dat de chauffeurs herexamen krijgen voor hun rijvaardigheid
De beste oplossing is om de doorsteek langer ,iets breder en vlakker te maken.
Door de doorsteek langer te maken worden de bochten ruimer en wordt deze vlakker.
Als het daarna nog te veel schommelt kan het nog worden uitgevuld met wat asfalt.
En Hans, Slegers en handig is net zoiets als een domme Belg of nat water!
Dit is helemaal geen oplossing, je ziet op de video hoe scheef de auto's overhangen bij het wisselen van baan. Vloeistof in een tank blijft daardoor klotsen en brengt een tankwagen uit balans.
Het is dus wachten op het volgende ongeluk.
Ook niet erg handig overigens van de heer Slegers om publiekelijk schuld toe te geven.
dit is een soort stoeprand wat daar ligt, een auto sloper, er zijn nog ander soort drempels hoor of je maakt die rijstrook wissel wat vriendelijker. dit is weer zo'n boerendorp oplossing.
Als je er harder overheen rijdt heb je er minder last van. Paard achter de wagen dus.
Dit is geen oplossing.
Het hoogte verschil is het probleem
Waarom niet een paar meter eerder van rijstrook verwisselen t.h.v. de Witte Veerstraat.
Lijkt mij veel veiliger.
dat is te makkelijk, dat kan een ambtenaar niet bedenken.