Banken, online diensten, WeTransfer, woningnet, belasting, postNL, KvK, Apple, telefoon-aanbieders, credit-cards, MijnOverheid… geen bedrijf of instelling ontkomt aan pogingen van criminelen om klanten van deze diensten (veel) geld af te troggelen.

Deeltje 15 in deze serie. Wel een slimme, Netflix probeert gecombineerde abonnementen te beëindigen waardoor veel mensen inderdaad problemen met hun account hebben. Maar een beetje slordig uitgevoerd (NET FLIX), alleen een logo een oproep (inclusief de bekende bedreiging):

“We having a problem processing your monthly payment. To keep your subscription Please update your billing method. Please update your payment in 72 hours or membership will be cancelled”.

Oplichting. De website is gehost bij wix.com en het verzend-adres is van een Outlook-account.

Phishing-pogingen kunnen gemeld worden bij de Fraude-helpdesk.

Een duidelijke poging tot phishing (het ontfutselen van bank-gegevens) dus. De zoveelste, eerder schreven we over:

Door Piet Bakker. Afbeeldingen uit phishing-mail.