Tussen 12.00 en 06.00 uur mag je niet met je auto, scooter of brommer over de Dam en de Damstraat. Auto’s mochten dat sowieso al niet. Voor brommers en scooters is het begin deze maand ingevoerd. Het verbod wordt echter massaal genegeerd.
Harrie van der Laan van de POV pleit daarom voor een poller die de Dam bij het Zaantheater afsluit. Hij vraag in een motie of B&W wil onderzoeken of dat financieel mogelijk is.
Die poller zou volgens Van der Laan ook door ondernemers aan de Dam(straat) bediend moeten kunnen worden (en omhoog staan tussen 12.00 en 06.00 uur).
Wij als De Orkaan zitten natuurlijk niet in de raad maar als dat wel zo was geweest, hadden we aanvullende vragen gesteld:
- Waar moet die poller komen? Eentje is niet genoeg, want de straat bij het Zaantheater is erg breed.
- Wie daar dagelijks langs fietst, weet dat ondernemers zelf tot de grote overtreders behoren, zij parkeren bv. bij het oude postkantoor – als zij de poller kunnen bedienen, lost dat het probleem niet op.
- De grote overlast is van (bezorg)scooters die langs de terrassen scheuren, daar helpt geen pollertje lief aan.
- Fietsers (en brommers en scooters) trekken zich weinig aan aan van het verbod om op de Dam rond het Czaar Peterbeeld te rijden, dat is voor voetgangers en spelende kinderen een levensgevaarlijk gebied. Daar helpt alleen handhaving.
- Kunnen we niet de poller van de Czaar Peterstraat gebruiken? Die is tot eind dit jaar buiten gebruik.
Doelgroep segmentatiecriteria
De doelgroep analyse wordt opgesplitst in 5 segmentatiecriteria:
1. Demografisch
2. Geografisch
3. Psychografisch
4. Sociaaleconomisch
5. Gedrag
Demografisch
Er wonen in totaal 17.474.693 mensen in Nederland, waarvan 8.759.554 vrouw zijn.
Het geslacht van de doelgroep is vrouw. De leeftijd van de doelgroep is vanaf 30 jaar.
Hieronder een tabel van alle leeftijdscategorieën van vrouwen vanaf 30 jaar. Opgehaald van https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/dashboard-bevolking/bevolkingspiramide:
Leeftijd Vrouwen
101 jaar 1 000
100 jaar 1 000
99 jaar 2 000
98 jaar 2 000
97 jaar 3 000
96 jaar 5 000
95 jaar 6 000
94 jaar 9 000
93 jaar 11 000
92 jaar 14 000
91 jaar 17 000
90 jaar 22 000
89 jaar 25 000
88 jaar 29 000
87 jaar 32 000
86 jaar 36 000
85 jaar 39 000
84 jaar 43 000
83 jaar 46 000
82 jaar 51 000
81 jaar 55 000
80 jaar 58 000
79 jaar 59 000
78 jaar 63 000
77 jaar 70 000
76 jaar 75 000
75 jaar 73 000
74 jaar 104 000
73 jaar 102 000
72 jaar 98 000
71 jaar 96 000
70 jaar 96 000
69 jaar 96 000
68 jaar 101 000
67 jaar 101 000
66 jaar 103 000
65 jaar 106 000
64 jaar 109 000
63 jaar 111 000
62 jaar 114 000
61 jaar 118 000
60 jaar 119 000
59 jaar 123 000
58 jaar 124 000
57 jaar 126 000
56 jaar 129 000
55 jaar 127 000
54 jaar 126 000
53 jaar 125 000
52 jaar 127 000
51 jaar 133 000
50 jaar 130 000
49 jaar 125 000
48 jaar 121 000
47 jaar 112 000
46 jaar 108 000
45 jaar 103 000
44 jaar 102 000
43 jaar 102 000
42 jaar 103 000
41 jaar 103 000
40 jaar 107 000
39 jaar 105 000
38 jaar 103 000
37 jaar 103 000
36 jaar 105 000
35 jaar 107 000
34 jaar 110 000
33 jaar 109 000
32 jaar 110 000
31 jaar 112 000
30 jaar 114 000
Geografisch
De doelgroep bevindt zich in een straal van 100 km rond het wellness resort. Spa & Wellness Reinoord richt zich niet op één stad of provincie maar op heel Nederland.
Bron: https://www.mapsdirections.info/nl/cirkel-straal-kaart/
Psychografisch
Bron: https://allecijfers.nl/nederland/
De doelgroep komt vaak met vriendinnen naar Spa & Wellness Reinoord. Dit blijkt uit de cijfers van Bijlage 1.1.
Sociaaleconomisch
Bron: https://allecijfers.nl/nederland/
De doelgroep bevindt zich in de maatschapij in de Gevestigde bovenlaag (15 procent) en de Comfortabel gepensioneerden (17 procent). https://nos.nl/artikel/2008574-tot-welke-sociale-klasse-behoor-ik
Gedrag
De doelgroep komt voor een regelmatig dagje uit met vriendinnen en valt daarom onder Medium users. Dit blijkt uit Bijlage 1.1.
Hoe zat het ook alweer met handhaven? Het salaris is zó terugverdiend...