Jij als trouwe lezer weet dat we bij De Orkaan niet houden van kopieer- en plakwerk. Eigen nieuws eerst is het devies. Heel sporadisch maken we een onderbouwde uitzondering op onze regel. Dit is zo’n geval.

De Oostzaanse Bridgeclub mailde ons (en twintig stuks andere media) een persbericht met daarbij de vraag dit in ons weekblad op te nemen.

Nu beschikken wij niet over een weekblad, maar toch plaatsen we hun bericht graag. En wel omdat ze zelf ook hard aan de bak gaan: ze zullen 4000 flyers rondbrengen in Oostzaan. Het dorp telt zo’n 4000 huishoudens, dus dat is huis aan huis!

Daarbij spat het bridge-plezier van de bijgeleverde foto. Vandaar Persbericht 1:1

Gratis Bridge-clinic voor nieuwsgierigen in Oostzaan

Altijd al willen bridgen, maar het is er nooit van gekomen? Dan is dit je kans. Dit najaar organiseert de Oostzaanse Bridgeclub (O.B.C.) een bridge-clinic voor iedereen die nieuwsgierig is naar bridge. Gewoon om eens te kijken of bridge wat voor jou is of om een leuke avond te hebben.

Tijdens deze gratis clinic maak je op een laagdrempelige manier kennis met het spel. Deze methode is speciaal ontwikkeld om in één avond niet alleen iets over het spel te leren maar ook op een aangepaste manier met elkaar te kunnen spelen.

Bridge houdt je actief

Bridge ‘grijpt’ je snel en is verslavend leuk. Niet voor niets spelen in Nederland ongeveer 300.000 mensen bridge. Uit onderzoek is gebleken dat bridgen mensen sociaal, actief en mentaal fit houdt. Het spel is uitdagend en tijdens het spelen op een club is het makkelijk om je sociale netwerk uit te breiden met actieve leeftijdsgenoten.

OBC

De Oostzaanse Bridgeclub bestaat al bijna 80 jaar. Sinds kort is de club neergestreken in de kantine van de voetbalvereniging O.F.C. Daar wordt op de woensdagavonden door de leden bridge gespeeld op twee niveaus (lijnen). Om de paar jaar organiseert de club beginnerscursussen voor nieuwkomers.

Dat is ook dit jaar de bedoeling. Dus als je enthousiast bent geworden tijdens de clinic of als je al op zoek was naar een bridgecursus is het mogelijk om je direct aan te melden bij O.B.C voor de beginnerscursus dit najaar.

De clicnic

De clinic is op woensdag 4 september 2024; aanmelden kan tot 4 september 12.00 uur. Hij start om 19.45 uur in de kantine van voetbalvereniging O.F.C. Twiskeweg 8, Oostzaan. De clinic zal ongeveer 1 1/2 uur duren en is zoals eerder genoemd gratis en vrijblijvend. Probeer het eens het is zeker de moeite waard.

Een eventuele beginnerscursus als vervolg op de clinic wordt in principe bij voldoende deelname op ook op woensdag-avonden gegeven. Hier zijn echter wel kosten aan verbonden.

Dat komt voor 12 lessen inclusief 1 jaar lidmaatschap van O.B.C. op € 80.

Je kunt je aanmelden per mail bij edsolleveld@gmail.com. Appen kan ook 06-48448148.

_

Fotobijschrift: Bridgen is een serieuze zaak. Dat kan je aan de gezichten wel zien.