Sorry hoor, wij proberen er als Orkaan bovenop te zitten, maar nu zijn we toch echt de weg kwijt. Eenrichtingsverkeer aan de Padlaan? Toch?
Toen tegen het eind van het vorige jaar de werkzaamheden aan de Vaartbrug over de Nauernasche vaart tussen Krommenie en Wormerveer werden afgerond, kon het verkeer weer over de brug van en naar Krommenie rijden.
Onduidelijk was of het eenrichtingsverkeer was. Daardoor ontstonden gevaarlijke situaties.
En hoewel Zaanstad in eerste instantie aangaf dat het na de brug rechtdoor over de Padlaan dus wel eenrichtingsverkeer was, werd het dezelfde dag alweer vrijgegeven voor alle richtingen. Borden kwamen, verdwenen, werden afgeplakt en of omgedraaid.
Een ‘soort’ van duidelijk, waar niet iedereen het mee eens was.
Nu is er plots weer een andere realiteit: het ‘verboden in te rijden-bord’ staat er weer vanaf de brug.
Wij gingen even kijken en constateerden dat het ronde rode geval met de witte balk weinig tot geen effect meer heeft. Als we boetes hadden mogen uitdelen (en de buit in eigenste zak hadden mogen steken), waren we rijk geweest.
Door: Merel Kan, Orkaan-archief
Het driehoekige waarschuwing bord met de aanduiding let op tegemoet komend verkeer bij de kruising padlaan en badhuislaan hangt er nog. Als het een actie van de gemeente is geweest om het bord inrijd verbod over de brug naar padlaan weer terug te plaatsen moeten ze ook dat waarschuwing bord bij de kruising weghalen. Of hebben de tegenstanders het verbod bord weer terug geplaatst en weten die niet dat het waarschuwing bord er ook nog staat.
30 km bord is voor brommers /lijnbussen en taxi’s.
Van de week was gebodsbord weggehaald.
Waarom niet beide richtingen open en drempels plaatsen. Dan gaan mensen standaard 30kmpu rijden
beter padlaan 2 richtingen houden ipv alle drukte over het weiver en de kruisstraat.
Hier moet de verantwoordelijke wethouder (Gerard Slegers) op worden aangesproken maar of die dit kan oplossen is nog maar de vraag want wat doet die man wel goed? Volgens mij niet bijster veel!
Wij wonen op de Mercuriusstraat en mijn man en ik hebben hier ook beiden ons bedrijf.
Google map geeft niet goed aan, hoe mensen ons kunnen bereiken en raken hopeloos verdwaald. voor mijn man komen ze van heinde en ver. voor mij vaak uit de buurt, maar juist deze cliënten haken af, omdat ze rondjes rijden en een half uur te laat komen.
Als ik ze telefonisch hiernaartoe probeer te loodsen, is de situatie steeds anders. wat een chaos!
Daarnet even gekeken, het eenrichtingsverkeer is op de kaart goed ingetekend. De eerste routebeschrijving stuurt de automobilist wel tegen het verkeer in, maar daarna niet meer. Wellicht lost het zichzelf op zodra iedere automobilist's gecachte kaart vernieuwd.
Simpel maar effectief, dan maar de de Padlaan met 30km p/u gewoon voor beide richtingen openstellen voor al het doorgaand verkeer, zijn alle bewoners van de Kruisstraat, het Weiver en de Vlusch richting Krommeniedijk ook weer superblij.
Hoe eenvoudig is dit !!!
maar de fietsers niet, die worden gesneden en van de sokken gereden. Automobilisten hebben haast, als ze achter een fietser "hangen" en ze zien een mini gaatje wordt er flink gas gegeven en de fietser moet vol op de rem.
Wat doet een 30 km/u advies-snelheidsbord icm een verboden in te rijden bord? Deze zijn tegenstrijdig met elkaar? Verder wordt een gebodsbord geplaatst op gevaarlijke stukken. Dit is niet het geval gezien de eerste zijstraat 170 meter verderop ligt. Dit lijkt op bewonersinitiatieven. Ik geeft ze gelijk wat betreft de snelheid die omlaag kan. Voor iedereen woonachtig in het dorp: Relax, je bent er bijna. Tijdwinst door harder te rijden is er niet.
Fietsers en brommers mogen er wel in. Die worden dus geadviseerd om niet harder dan 30 km/u te rijden.
fietsers en brommers binnen de bebouwde kom mogen sowieso niet harder dan 30 kmpu. een elektrische fiets tot 25 en een speed pedelec als een brommer. dus ook 30 kmpu.
het bord is voor auto's bedoeld. maar die mogen er sowieso dus niet in. hulpvoertuigen en bus mag er slechts doorheen. maar het bord staat op de verkeerde plek haha!
Gemeente Zaanstad is van het padje en maakt er een gevaarlijke situatie van. Toen de Kruisstraat dicht ging, ondertussen kunnen we al spreken van maanden geleden, was het geen enkel probleem dat mensen over het Weiver moesten. Vaartbrug lag er uit en is ondertussen weer in gebruik en gemeente Zaanstad veranderd om de paar dagen de verkeersregels op een weg die de meeste commotie geeft in het dorp. Vorige week was er al een aanrijding op de Padlaan en het is afwachten wanneer de volgende is.
idd , desnoods met 30 kmpu
Ben vanmorgen nog over het padlaan gegaan vanaf Wormerveer. Ideaal, anders moeten we allemaal door het Weiver om ergens in het dorp te geraken. En wat nou gevaarlijke situaties. Mijn ervaring is dat men nu meer rekening houd met elkaar op het padlaan dan voor de renovatie van de brug en de tijdelijke sluiting van de kruisstraat. Mijn idee laat het zo, het is gevaarlijker om met zijn allen lekker door het Weiver te racen en dan vervolgens rechtsaf het centrum in om daar weer zo snel mogelijk uit te zijn. Als we het over ruimte hebben dan is het padlaan veiliger dan die nauwe straatjes zoals het weiver, Zuiderhoofdstraat, Noorderhoofdstraat en kerkplein.
dit was voorheen toch ook al zo? en dat 30 kmu bord is vast voor de brommers en snelle e fietsen .
Correct veel beter zo.
1. Geeft veel minder overlast
2. Beter voor de oudere huizen in het Weiver en Kruisstraat
3. Is veiliger.
4. Is sneller.
5. derhalve nav punt 4 beter voor milieu.
Zie geen nadelen alleen voordelen ekker laten zo.
Dit gaat ten koste van meer overlast voor inwoners van de Padlaan, Badhuislaan en Weverstraat. Overlast moet gedeeld worden, aangezien nieuwe routes en ontsluitingen worden afgelast. Bewoners willen liever geen verkeer in hun buurt, maar dit verplaatst het probleem elders, vooral bij bestaande ontsluitingen zoals de Padlaan, Badhuislaan Weverstraat, enzovoort.