Orkaan gaat duurzaam. Niks dieselen op niks af, maar gewoon duurzaam op de tweewieler. Nu nog een subsidiepotje vinden.
Gister reed Eelco Aartsen bijzonder bekwaam over de Zaanse Schans in 3 minuten en 52 seconden. Wij probeerden vanaf de Houtveldweg station Zaandam te bereiken (dat ligt aan de Houtveldweg) en deden daar 3 minuten en 29 seconden* over.
Maar het was wel een avontuurlijke tocht. Over trottoirs en van de kluft af, leuke poortjes onderdoor, veel neo-Zaans te bezichtigen (en de ruïne van het belastingkantoor), een supersnel stoplicht en als beloning zicht op De Slinger en een blik op het nieuwe Fietsenpakhuis II: de Droogschuur.
* wie de route in omgekeerde volgorde rijdt, doet er een minuut langer over omdat hij (m/v) dan borden tegenkomt die fietsers verplichten af te stappen.
De Slinger krijgt overigens een tijdelijke omlegging van 5 jaar. Rabobank (huidige eigenaar Belastingkantoor) en Gemeente liggen met elkaar overhoop over start- danwel eindpunt dat nu over grond van de Rabobank loopt. En voor bewoners Schavenbuurt komt er naast de trap omhoog naar de Binding in hun wijk geen lift voor fietsers of mensen die slecht ter been zijn. Aldus opzichters en aannemers van de bouw.
Goed bezig, van fietsen krijg je conditie en koude neus is goed voor immuunsysteem.
Kunnen julie dat terugfietsfilmpje ook plaatsen? Lijkt mij leuk om te zien hoe snel jullie dan zijn. Overigens: zouden jullie toekomstige filmpjes met de fiets willen maken? Leuker om naar te kijken dan die die vanuit de auto zijn gemaakt. (Net als in Hé Amsterdam van Drukwerk: "als je langzaam liep, dan zag je meer") Doeg,
Mark Veneman
Wat zijn jullie braaf! De meeste fietsers in die buurt gedragen zich op z'n Amsterdams en volgen de route voor voetgangers (waar jullie linksaf gingen, gaan zij rechtsaf). Is veel korter maar levert wel hinder op voor voetgangers, vooral bij de poortjes die juist fietsers moeten weren.
(We zijn niet erg braaf, want we hebben ons terugfietsfilmpje niet geplaatst. Een lange ingewikkelde omfietsroute maken en dan een snelle shortcut creëren is natuurlijk vragen om problemen. Dat paadje - verboden voor auto's! - is veel te smal voor fietsers en voetgangers in de spits natuurlijk.)