Ja! Zo moet het! In de haarvaten van de samenleving, onderzoek door weer en wind!
En na het veldwerk volgt misschien wel een aanbeveling aan de gemeente om een straat aan te passen. Relevante actiejournalistiek dus!
De handhavers kunnen beweren wat ze willen over wel of niet te hard rijden in wijken waar burgers wonen, maar… de verslaggevers van Dagblad Zaanstreek slikken niet alles voor zoete koek! Check-check-check… ze nemen zelf de laser ter hand. Met de snelheid van het licht meet Rob Swart nauwkeurig wie er in de Zaanstreek waar te hard rijdt.
Iedereen die Laserman Rob met zijn gun in zijn wijk wil laten laseren mag mailen naar: redactie.zaan@nhd.nl
Foto: Pascal Fielmich / NHD (al geven we toe dat we er hier en daar iets aan geknutseld hebben).
Ik zou willen dat in de Parklaan Krommenie een keer geleserd word
GPS-kastje in elke auto, gekoppeld aan maximum snelheid ter plaatse. Probleem opgelost. Kan ook uitgevoerd worden met een waarschuwing voor botsingen.Meteen over de hele wereld invoeren. Hoeven er ook geen auto's meer gebouwd te worden die bijna 450 km/u kunnen. Immers, iedereen heeft boter op zijn hoofd. Te hard rijden valt in je eigen omgeving altijd meer op. Ik heb nog NOOIT bij iemand in de auto gezeten die zich overal aan de maximum snelheid hield, vooral niet in 30 km-zones.
Bij mij in de straat mag je 30 km/u, en de bus rijdt zelfs regelmatig (gemeten!!) tot wel 70 km/u.
Nee, dat werkt niet. Om te beginnen is er de kooi van Faraday waarmee je het kastje kan afschermen. Daarnaast is het GPS signaal niet nauwkeurig genoeg. Ik heb een apparaat een dag op mijn bureau gehad, maar volgens het signaal ging ik de hele buurt door.
Houtveldweg wordt nog steeds als racebaan beschouwd, vooral door ROC. Politie staat steeds op hetzelfde punt die door iedere daar regelmatig rijdende automobilist een abc'tje is.
Correct.Ter hoogte van Murano Sun. Vaste prik. Op het trottoir. Vaak een grijze combi.Van veraf te zien,tenzij je droomt of met andere dingen bezig bent.Maar dat moet je natuurlijk nooit in een auto doen als je aan het rijden bent.
Maar eenmaal voorbij de molen en gaande in de richting van de busbrug heb je niets meer te duchten.
Zouden zij meer fantasie hebben,te weten variatie in de in te nemen controlepunten dan de de echte handhavers....