Korfbalverenigng KZ/Hiltex gaat de strijd aanbinden met vette happen, frituurbommetjes en dikmakers. Vanaf dit seizoen wordt ook vers fruit en mueslibollen in de kantine aangeboden.
Alfred Ankum, voorzitter korfbalvereniging KZ/Hiltex schrijft op zijn blog dat de Koog-Zaandijkse club “meer aandacht gaat besteden aan aspecten als gezondheid, meer bewegen, etc.” Het productaanbod in de kantine wordt daarom uitgebreid met bananen, appels en mandarijnen.
De korfballers staan nog niet te trappelen voor het mandje fruit: “De eerste zaterdag verkochten we 8 stuks, op de tweede zaterdag 14 stuks.” (Maar dat is wel een groei van 75%!)
Maar KZ stopt niet bij de mandarijn: “We denken ook aan uitbreiding van het assortiment met mueslibollen en verse bruine meergranenbollen met gezond beleg.”
Ter geruststelling: in de kantine blijft patat gewoon op het menu staan. Afgelopen zaterdag werden er ook nog eens mosselen en spareribs bij geserveerd.
Minder blij is Ankum met de nieuwe sponsor van de Nederlandse Koninklijke Korfbal Vereniging: een bierbrouwer:
“een ‘ongelukkige’ samenwerking. Voor de buitenwereld is deze combinatie in eerste instantie zeer ongeloofwaardig; het is niet goed voor het imago van een sportbond. Als je je wat verder verdiept in de informatie, lees ik dat de verenigingen scherpe inkooptarieven kunnen krijgen voor hun bier, passende tapinstallaties voor ieder volume etc. Dat klinkt niet echt goed in relatie tot die campagnes om misbruik te voorkomen.”