Barbara Visser, de kersverse minister van Infrastructuur en Waterstaat, neemt het op voor mensen die voor hun werk moeten vliegen, hun familie willen te bezoeken of gewoon willen vliegen om op vakantie te gaan.
Minder vliegen is niet per se nodig volgens Visser, ook “een nieuwe manier van bouwen en meer groen op de daken” zouden de geluidsoverlast kunnen verminderen.
In Haarlemmermeer heeft het ministerie een ‘containerdorp’ laten bouwen dat “de vraag van het vliegen en de overlast die het geeft met elkaar verbindt.” Samen met de gemeente Haarlemmermeer en met de TU Delft wordt in dat dorp onderzocht hoe hoog de geluidsoverlast daadwerkelijk is en of er op een andere manier gebouwd kan worden zodat de geluidsoverlast minder ervaren wordt. Visser denkt dat schuine daken en groene daken een oplossing kunnen zijn.
De ‘pilot’ (!) duurt twee jaar. “We gaan het onderzoeken” zegt Visser… of ze zelf de komende twee jaar ook in die containers gaat wonen is onbekend.
(Hoe dat moet met mensen die in de tuin geluidsoverlast ervaren, is uit de opzet van de pilot niet duidelijk.)
Wellicht een idee voor de toekomst om alle ministers verplicht te gaan laten wonen waar de problematiek het ergst is. Minister van landbouw naast een mega varkensstal of geitenhouders. En minister van infrastructuur in een container woning naast schiphol. minister van economische zaken in de gasvelden in Groningen. En onze MP in de Schilderswijk naast ouders die zwaar getroffen zijn door de toeslagenaffaire. Ik ben benieuwd hoe lang men dan nog hetzelfde beleid zou voeren.
Vooral niets aan de oorzaak doen, alleen de symptomen bestrijden. Vooral doorgaan zo!
VVD, Laten we eerst is beginnen met het invoeren van een eerlijke vliegprijs. Incl. BTW, milieuheffingen, CO2 uitstootverrekening etc. En geen internationale vrijstellingen en ontheffingen meer voor de vliegtuigmaatschappijen. Dat gaat al veel minder vliegbewegingen maken. En vandaar uit verder werken aan verduurzaming, klimaat en vooral geluidsbeperking.
De platitudes van de VVD stijgen naar historische waarden. Hier wordt geen vers konijn uit de eindeloze toverhoed getrokken maar een kadaver. Al te ver ontbonden om nog serieus te ontleden.
Toch maar de meest tot de verbeelding sprekende opmerking fileren, de verleiding is té groot.
‘’Vliegen en containers met elkaar verbindt’’.
Om Maarten Toonder maar aan te halen, zelfs de wijze Pee Pastinakel zou niet in staat zijn geweest dit minuscule denkraam van de minister te ontleden.
We zetten een stap in de toekomst. Het is 2030. De neo-liberalen regeren al 20 jaar met nog altijd als MP Mark Rutte die gaat voor een record dat menig dictator in zijn schaduw plaatst. Nog altijd wordt onderzocht hoe hoog de geluidsoverlast rond Schiphol werkelijk is dat inmiddels is gegroeid naar 540.000 vluchten per jaar. In diverse gemeentes rond de luchthaven staan containerwijken met schuine groene daken. De VVD gaat er prat op zo ook het probleem van sociale woningbouw opgelost te hebben. Immers, zij die de ontwikkeling van BV Nederland niet (direct) electoraal steunen
zijn gedegradeerd tot 3de rangs burgers. De onkostenpost. Een proces dat al vanaf Rutte 1 is ingezet.
De groeiende stroom gezondheidsklachten uit de ‘stalen dozen’ wijken is geëxplodeerd. Gemeentelijke GGD’s staken massaal door overbelasting en grijpstuiver budgetten.
Maar de volledig op economie gefixeerde regering kraait victorie. Het voelt zich gesteund door de media die dankzij de verwaarlozing van het CvdM (Commissariaat voor de Media) meer en meer rechts georiënteerde omroepen hebben toegelaten tot het publiek media bestel. Waar het NRC op 3 oktober 2021 nog uitgebreid voor waarschuwde.
Inmiddels, het is 2030, heeft het economische lobby leger dusdanige proporties en invloed dat het de gehoorzame (lees: totaal gecorrumpeerde) overheid bediend met richtlijnen m.b.t. beleid. Een Orwelliaans symptoom dat al in de VS onder de regering Reagan begon en heeft geleid tot een maatschappelijke tweedeling.
Niet dat de bewoners van de experimentele ‘Barbara containers’ dit bewust ervaren.
Zij kennen haar hoogstens als de wethouder in Zaanstad (2010-2012). En bij de laatste ziel die het licht nog niet heeft gezien gloeit nog altijd de hoop. Zoals er nog altijd Stalinisten leven in oost Groningen.
Macht corrumpeert. Relatief is Pieter Omtzigt hier een uitzondering op. Zoals Ralph Nader dat was in de VS.
Terug naar de tegenwoordige tijd.
De macht van de lobbyisten en de dubbele moraal van m.n. VVD politici op cruciale posities moet nadrukkelijk voor iedereen duidelijk zijn. Het kabinet Rutte 3 is erop gesneuveld. De schaamteloze verhulde leugens in de toeslagen affaire, de vele ethische schandalen van deze partij.
Wist Cora van Nieuwenhuizen haar standpunt nog enigszins te camoufleren, Barbara Visser heeft schijnbaar een zó beperkt denkraam dat ze zo kan aanschuiven bij een party in de VS met congreslid Marjorie Taylor Greene. Een Q-anon discipel.
Containers voor klagers over de luchtvaart!
Op welke dystopische toekomst stevenen we af?
Laat het niet tot een Orwelliaanse 2030 (en voorbij) toekomst komen. Een democratie functioneert alleen als er balans is tussen afwisselende ideologieën. De Ying-Yang tussen rechts en links. Dat behoedt een natie voor verval in extremisme.
Ah we zitten dus de hele dag binnen met de ramen dicht?
Mevrouw Visser heeft op school gezeten in Zaandam (Pascal College) zo lees ik in haar CV dus dan moet ze weten wat vliegtuigoverlast betekent. Of zat ze toen altijd binnen in een zeecontainer met groen, hellend dak?
Mevrouw Visser heeft blijkbaar ook in Assendelft gewoond en noemt zich op een andere site daarom een ervaringsdeskundige op het gebied van vliegtuigoverlast. Helaas bestaat zoiets als een ervaringsdeskundige niet als het om overlast gaat - dat is immers een subjectief begrip. Jij noemt het vliegverkeer boven het Pascal College als voorbeeld. Dat is slechts een fractie van dat boven Krommenie-West. Volgens donderdorp.nl vlogen in de afgelopen maand zo'n 450 vliegtuigen over de "wijk" rond het Pascal College, die bestaat uit o.m. Hoornseveld, Peldersveld, Rosmolenbuurt en delen van Zaandam-Zuid, Koog en Kalf (kijk even zelf op de site om te zien hoe het begrip "wijk" wordt gebruikt). Over Krommenie-West vlogen in diezelfde periode bijna 3.500 toestellen. We ervaren allebei overlast en zijn dus allebei "ervaringsdeskundige". Dat maakt dat we allebei van onze overheid zouden mogen verwachten dat die iets aan die overlast doet.
Containers plaatsen dus. Dat is ook echt een prima oplossing voor die honderdduizenden mensen die dagelijks last ondervinden van Schiphol en al in een huis wonen...
Meld overlast op www.vliegherrie.nl
Zie de gegevens van vluchten boven je eigen huis (of dat van Barbara Visser) op www.donderdorp.nl
Volg de procedure tegen de Staat op www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl
Lees hoe we met z'n allen voor de gek gehouden worden op https://schipholwatch.nl/2021/10/26/factsheet-1-de-onzin-van-betere-efficientie/
Bekwaam je in 'Schiphollen' door lessen van Uitgeester ir. B. van Marlen. Zijn meest recente les: hoe ons democratische macht wordt ontstolen door de MRA - de Metropool Regio Amsterdam - die groter en nog groter wil groeien. In die plannen heeft de overstap-hub Schiphol n.l. een centrale, grote rol: https://liegenenbedriegen.webnode.be/truc-39/
Alle voorgaande lessen/beschrijvingen van trucs geven een goed beeld van het jarenlange gemanipuleer.
Heel bijzonder. Gooi er meteen drijvers onder, met die stijgende zeespiegel.
Ben heel benieuwd hoe het vliegverkeer al dan niet een item gaat worden hier in Zaanstad in de gemeenteraadsverkiezingen.
https://schipholwatch.nl/2021/10/23/maak-luchtvaart-thema-in-gemeenteraadsverkiezingen/
Verbijsterend: 'Een nieuwe manier van bouwen. Heel veel mensen willen hun familie bezoeken.' En dat zegt een minister zonder schaamrood op haar kaken. Nee mevrouw, willen we in de toekomst nog een leefbare wereld overhouden dan moet er onder andere veel minder gevlogen worden.
Mevrouw Visser we praten niet alleen over geluidsgolven maar ook over de uitstoot van de vliegtuigen. Doe daarbij ook nog eens de uitstoot van cruiseschepen die Amsterdam en Rotterdam aandoen en het hele mileubeleid van de VVD is rond.