Om eerlijk te zijn, even dan, dacht ik dat we het hoogtepunt van de dieptepunten in campagnefilmpjes vier jaar geleden hadden gehad.
Maikel Kat rende, toen voor Code Oranje, als een debiel door de streek met een oranje hoedje waarachter hij in het eindshot zijn piemel verschool:
Twee dagen geleden bleek het nog infantieler te kunnen. Democratisch Zaanstad presenteerde haar kandidaten-kabinet in een decor van mierzoete bloemen (orchideeën?), met daaronder een niets-aan-de-hand-fluitmuziekje:
Waar Kat vier jaar geleden nog strooide met kreten als ‘droge voeten’, ‘mooie kerk’ en ‘grote moskee’, zegt het filmpje van DZ precies… niks. Geen programma, geen visie, geen standpunten, geen beloftes.
Wat de filmpjes gemeen hebben? Politiek dwaallicht Maikel Kat.
PS. Ik ben slechts 1.59m hoog, maar je hoeft het niet in je knar te halen om mij ‘Mereltje’ te noemen. Waarom heet Peter ‘Petertje’? Is daar over vergaderd? Waarom is Hein geen ‘Heintje’? Lijkt me passender?
En dan hebben ze niet eens de rechten netjes betaald voor de music. De ID call zit er nog in!
Dan was deze toch een stuk leuker!! https://www.youtube.com/watch?v=tH9gNfRL-q0&t=37s, zelfs Elsevier vond de PvdA Zaanstad geweldig! https://www.ewmagazine.nl/nederland/achtergrond/2018/03/de-meest-spraakmakende-campagnefilmpjes-video-595756/ Ook in 2022 gaan we ervoor: https://www.facebook.com/PartijvandeArbeidZaanstad/videos/2141559626012079
Het is een een beetje een mix van Teletubbies en kabouter Plop. Niet alleen DZ is sprakeloos van dit filmpje.
Vind dit maar treurig deze onbenulligheden, en dan ook nog, al deze leden die met de vuisten een vechthouding aannemen. Slaat nergens op!
Ze hebben in ieder geval bereikt dat er over hen gepraat wordt. Negatieve reclame is ook reclame
Ze hebben getracht: het kleurrijk over te laten komen (achtergrond), het vrolijk over te laten komen (muziekje), het begrijpelijk over te laten komen (geen tekst, [niet visueel en niet gesproken]), krachtig over te laten komen (stoerdoenerij van mannen), gericht op de toekomst (zwangere vrouw) en misschien nog wel meer onderdelen van dit gedrocht van een promofilmpje.
Wat wel gelukt is dat het een complete aanfluiting is en je hiermee waarschijnlijk niet veel stemmen wint. Wij wensen DZ heel veel sterkte bij de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Fijn zeg, om als kijker twee keer achter elkaar een stomp in je gezicht te krijgen van sommige van deze mensen...
En dan die herhaling? Twee keer geen inhoud, wordt niet ineens wél inhoud.