Een half jaartje later dan verwacht, maar het komt er dan toch van: een meetstation in Krommenie. Het station gaat vanaf oktober een jaar lang de luchtvervuiling en de geluidsoverlast rond de provinciale weg N203 registreren.
Dat vertelde Marianne Doeves de Boer (LZ) gisteren tijdens de raadsvergadering:
‘We hebben vers van de pers dat TNO daaraan uitvoering gaat geven.’
De toezegging deed gedeputeerde Jeroen Olthoff in maart. Bij die gelegenheid overhandigde Rob Karst – als verontruste inwoner van Krommenie – een petitie, waarin 2343 Krommenieërs de wenselijkheid van een meetstation onderschrijven.
Door: Merel Kan/Jaap de jong. Informatie Raadsvergadering 20 juni 2024, Orkaan-dossier. Op de foto boven: gedeputeerde Jeroen Olthoff, Marianne Poot, voorzitter commissie Ruimte, Rob Karst en de doos met 2343 handtekeningen
goed dat er mensen zijn die het zich hard maken voor een gezond krommenie zo dat onze kinderen in de toekomst gezond kunnen leven.
Hoe zit het dan met fietsen en fijnstof?
of is dit dan alleen het geval bij electrische fietsen en dan vooral de fatbike??
Er wonen gewoon te veel mensen boven op elkaar...
deze mensen willen allemaal wonen, en een deel daarvan ook werken... dat levert nu eenmaal vervuiling op..
Dat het schooner moet en kan, zeker!
De hub functie van Schiphol heeft een functie...
als wij die weg halen hebben we helemaal niets meer te verkopen als land... kunnen we na het stoppen met gas, ook de klompen niet kwijt op de schans...
vakanties worden nog duurder, en bestemmingen onbereikbaar. daarvoor moet je dan de hub functie van een ander land gebruiken.??
tata kan zeker schooner, en daar zijn ze (onder dwang) nu ook mee bezig...
echter de vervuiling en belasting van alles om ons heen gaat hand in hand met de stijging van het aantal inwoners in Nederland, en dus ook in de Zaanstreek..
Belangen zullen wel weer voor gaan aan de gezondheid van mensen , kozijnen liggen vol met vuil , waar dat vandaan komt !
Hopelijk ook een goede locatie waar alle punten bij elkaar komen en niet, bij wijze van, neerzetten bij de Woudaap. Een punt waar Vliegverkeer, Tatasteel en de provincialeweg samen komen zoals notabene bij het Trias college.
Vraag me wel af hoe de vervuiling welke ze meten toegewezen kan worden aan welke vervuiler als alles bij elkaar komt... kwa geluid is t wel te onderscheiden...
En wat is vervolgens de oplossing???
minde autos??
minder vliegtuigen??
Tata dicht ??
Een A8/ A9 verbinding weigeren ze toch aan te leggen ivm een paar oude hokken in een grasveld....
tevens als de vervuiling van Tata al zo ver komt komt de vervuiling van de autos daar ook wel zo ver...
gelukkig rijden we straks allemaal electrische, of op de fatbike :-)
Het is ook meer dat beklag verder onderbouwd wordt dmv meetgegevens in de vorm van een rapportage.
Minder autos --> Alternatieve routes
Minder Vliegtuigen --> Hubfunctie verwijderen
Tata Steel --> lopende problemen welke reeds bekend.
Met elektrisch rijden blijft nog fijnstof over. Het gaat vooral om dat het minder moet zijn. Nu is het simpelweg van alles te veel.