Geduld is een schone zaak, en dat blijkt maar weer in het Zaans Medisch Centrum. De aanmeldzuil bij het bloedprikken heeft namelijk flink wat kuren. Bij de eerste keer aanmelden hebben veel bezoekers weinig geduld. Meld je je echter twee keer aan, dan wordt je aanmelding geannuleerd en zit je voor niks in de wachtkamer.
Patiënten met een afspraak in het ziekenhuis moeten zich aanmelden bij de aanmeldzuil bij de ingang. Na het aanmelden ontvang je een dagticket. Dit ticket moet je vervolgens scannen bij de ontvangstzuil op de afdeling waar je een afspraak hebt. En juist bij dat scannen gaat het vaak mis, zonder dat je het doorhebt.
Scan je het ticket per ongeluk (of expres) twee keer bij de ontvangstzuil op de afdeling, dan word je niet aangemeld, en werkt het ticket niet meer. Je kunt dan wachten tot je een ons weegt en hopen dat je nummer op magische wijze op het scherm verschijnt, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Veel mensen scannen hun ticket twee keer, omdat nergens op het scherm duidelijk wordt aangegeven dat je succesvol bent aangemeld. Ook op het scherm in de wachtkamer wordt jouw nummer niet weergegeven.
Inmiddels hangt er een bordje met de tekst: ‘1 x aanmelden heb geduld, 2 x aanmelden uw ticket werkt niet meer.’
Het ZMC maakte een infographic om de aanmeldprocedure uit te leggen. Van de vier aanmeldschermen bij de hoofdingang is er ook één tijdelijk buiten gebruik. Het ZMC weet niet hoe lang de storing nog aanhoudt.
Door: Silva Honig en Neeltje Waagmeester. Bron: Tip en woordvoerder ZMC. Foto: Neeltje Waagmeester.
Ik ben hier laatst nog geweest om bloed te laten prikken en heb absoluut geen problemen gehad, aanmelden, een seconde wachten op de bevestiging en klaar. Werd daarnaast ook vriendelijk welkom geheten door een hele aardige gastvrouw.
Jammer dat niet wordt vermeld dat tussen 08.00 en 16.00 uur vrijwilligers (zoals ikzelf ) patiënten helpen met het aanmelden....
klopt daar heeft het niemand over collega dat vindt ik ook jammer
Tot nu toe nooit problemen gehad met inchecken
Nog nooit last gehad
Zullen we het maar weer gewoon door een mens laten doen ?
Ben echt niet tegen automatiseren maar het gaat te vaak niet goed.
afgelopen 9 maanden regelmatig in het zmc geweest, nergens last van gehad. Mensen willen te snel door, de melding aangemeld duurt even maar hij komt wel degelijk in beeld.
En zo is 't.
ik heb ook nog nooit hier een probleem mee gehad
Moet je wel personeel voor hebben …
Nou, ik heb wel eens gelezen hoeveel dit soort systemen kosten ....daar kun je wel iemand voor aannemen denk ik. En die kan je gelijk nog even op je gemak stellen ook.
Maar goed, leve de vooruitgang dan maar.
Poosje terug was het toilet op station Wormerveer ( dacht ik zo uit m'n hoofd ) een tijdje buiten dienst omdat het internet eruit lag. Ik bedoel maar, je kunt soms ook wel eens doorschieten.