Nextdoor, het sociale online buurtplatform, krijgt wel eens kritiek vanwege privacy-dingetjes (klein bier vergeleken met Facebook overigens), maar toch gebeuren er soms mooie dingen tussen buren.
Mevrouw S. zette een noodkreet op Nextdoor: “mijn Hello Fresh Box van € 45 is op de verkeerde etage neergezet. Op 1 ipv 7. Wie o wie heeft hem meegenomen?”
Ze is zeer onthand: “Voor mij 1,5 week een warme maaltijd. Is veel als je een pensioentje hebt.”
De box wordt niet gevonden, maar mevrouw B. schiet te hulp:
“Ik heb geen box voor je maar ik heb wel een portie asperges, eitje en wat ham voor je. Er komen morgen minder mensen eten. Stuur maar een pb dan kan je het komen ophalen.”
Ook mevrouw A. doet mee:
“Ik heb ook nog wel wat snijbonen, wortels, aardappels, kipfilet, champignons en worstjes in de koelkast liggen, die over zijn. Laat maar weten als je het kan gebruiken.”
En meneer B.:
“Wat triest dat je Hello Fresh box is gestolen. Als ik iets voor jou kan betekenen stuur mij een berichtje.”
(voor dit artikel is niet betaald door Hello Fresh of Nextdoor – maar ze mogen best bij ons adverteren)