De invaliden-parkeerplek in de Zeemansstraat in Zaandam lag tot begin deze week vol met afgewaaide Poly-takken en was daardoor onbruikbaar. Buurtbewoners meldden het voorval tot dusver tevergeefs bij de gemeente.
De Orkaan schreef erover en Zaanstad beloofde het snel op te lossen. En snel was in dit geval snel (binnen een dag). We kregen gister een mail uit de buurt: “Vanmorgen om 08.30 zijn de takken opgeruimd :-)”.
Als het niet goed is schrijven we erover maar als het opgelost wordt natuurlijk ook. De foto bewijst het: de takken zijn weggehaald. Ook in de mail: “Is het een wonder of de Orkaan? Ik ga uit van het laatste.”
Maar voordat alle bomen en takken zijn weggehaald, kan nog wel maanden duren aldus Wethouder Wessel Breunesse die dat via zijn woordvoerder liet weten:
“De aankomende weken zullen we deze problemen zoveel mogelijk aanpakken. Storm Poly is buitenproportioneel gebleken. We hebben veel mankracht ingezet om de bomen/takken op te ruimen. Het gaat om een groot aantal meldingen. De meldingen met de hoogste prioriteit willen we binnen week of 2 à 3 weken oplossen.
Daarnaast zijn er meldingen met minder prioriteiten. Dan gaat het bijvoorbeeld om takken die niemand in de weg liggen, maar uiteindelijk wel opgeruimd moeten worden. Het afhandelen van dit soort meldingen kan inderdaad nog een aantal maanden duren.”
Lees ook:
- al ons Poly-nieuws
- de website van de gemeente over het opruimen
- Hoe lang blijven de Poly-bomen liggen? Weken? Maanden?
Hieronder parkeerplaats voor en na de opruimactie.
Door Piet Bakker. Bron: mails van buurtbewoners (ook hun foto’s) en de website van de gemeente, reactie Zaanstad, eerder nieuws op De Orkaan.
Mogen de invalide parkeerplaats ok wel eens een opknapbeurt geven.
De Orkaan schrijft:
"Buurtbewoners meldden het voorval tot dusver tevergeefs bij de gemeente."
Wat ging er dan niet goed hier?
Dat moet ik dan van je aannemen Bart. Maar tussen iets melden en iets goed melden zit een groot verschil. Ik heb alleen maar positieve reacties met Zaanstad als je iets goed meldt via de door mij aangegeven website. Veel inwoners van Zaanstad zijn niet goed computervaardig en gaan dan bellen, of losse mailtjes sturen, met als risico dat een gedane melding niet goed wordt verwerkt. En als dat geburt, dan wordt er snel gezegd, dat Zaanstad niets met hun melding doet. Maar dat is een aanname van mij.
Ja, het zou kunnen dat de bewoners gebeld hebben, in plaats van de site gebruiken. Maar dan zou de gemeente zélf de melding goed moeten registreren en afhandelen, zou je zeggen.
ALs het écht belangrijk is, zou ik persoonlijk bellen ipv online een melding doen.
Dit als antwoord op Hans.
De Orkaanwebsite maakt van een antwoord een Nieuwe Reaktie, wanneer ik tussentijds even naar boven scroll om iets in het artikel te controleren.
In plaats van altijd meteen te gaan klagen op alles en iedereen, gewoon de melding eerst doorgeven aan Zaanstad via slim melden en bij serieuze of gevaarlijke situaties wordt er door de gemeente snel gehandeld. Dat zelfde geldt voor de parkeerplaats. Als het (goed) was gemeld, wordt het snel opgelost. Voor ieders gemak de link naar de Website hieronder
https://zaanstad.slimmelden.nl/#/map\
super! de takken, dat dit langer duurt, begrijpelijk deels. Op de Weer ter hoogte van de Stadsboerderij hangt een deels afgeknakte wilgen tak, geen kleintje. Vlaknaast de openbare weg. De stoep is inmiddels afgezet. Maar schandelijk dat daar nog niets mee is gedaan ook