HVC heeft een fout gemaakt bij de afvalpassen die in de Jonge Zwaanstraat in Koog a/d Zaan zijn verspreid. Voor alle bewoners wordt de pas aangepast waardoor ze in de buurt hun restafval kwijt kunnen.
De bewoners hadden een pas gekregen voor afvalbakken een kilometer verder: “helaas is er gewoonweg een menselijke fout gemaakt” aldus HVC, en die is nu rechtgezet.
Bewoners hoeven niet meer te lopen naar de Breestraat, de Beatrixstraat of de Kruisstraat, maar kunnen in de Stationsstraat en de Hoogstraat terecht.
Gister schreef De Orkaan over de zaak naar aanleiding van een klacht van Rita Melk, bewoonster van de Jonge Zwaanstraat. Ze klaagde ook bij HVC, Zaanstad en raadsleden. Vanuit de gemeente en door raadsleden is ook meteen contact opgenomen met HVC. Joost Moerkerk van HVC reageerde daarop prompt:
“Erg vervelend dat dit zo is gelopen. Helaas is er gewoonweg een menselijke fout gemaakt (door mij) waardoor in uw brief de verkeerde containers zijn genoemd. De containers in deze brief zijn vervolgens ook gebruikt om onze systemen te vullen en daardoor werkte uw pas niet op de door u gewenste containers. Ik heb dit inmiddels gecorrigeerd voor alle adressen in de Jonge Zwaanstraat (dit waren voorzover ik kon ontdekken de enige adressen waar een fout in de brief was geslopen).”
Moerkerk excuseert zich ook voor de nogal lompe afhandeling van de klacht bij HVC:
“Uw aanvraag is ‘netjes’ afgehandeld met informatie uit de kennisbank, maar in dit geval had de desbetreffende medewerkster aan de bel moeten trekken aangezien u al aangaf dat er meerdere adressen waren met hetzelfde probleem. Ik heb dit inmiddels al aangekaart bij de leidinggevenden van de klantenservice, zodat dit voortaan serieuzer wordt opgepakt.”
Rita Melk is blij: “Het gaat goedkomen!”
Netjes gereageerd van Joost Moerkerk (HVC). Dat houdt alles vriendelijk en menselijk.
Dat HVC fouten maakt en z'n werk niet goed doet zijn we wel gewend toch ?
Wat doen trouwens al die lelijke grote afvalbakken met restafval erop in de bloemenbuurt in Koog ?