Een ‘softwareprobleem’ volgens HVC. Maar wel eentje waar bewoners van de Burgemeestersbuurt in Zaandam behoorlijk veel last van hadden: de net geplaatste containers gingen niet meer open met de nieuwe pasjes.
Het zou tot begin volgende week duren voordat het probleem zou zijn opgelost. Bewoners vreesden rondzwervend vuilnis in de buurt. Maar het wordt opgelost!
Bewoners benaderden HVC en De Orkaan met de zaak. Vanaf woensdag werkten de pasjes al niet meer. Begin volgende week betekende zo’n vijf dagen restafval opsparen (of naast de container dumpen).
“Uiterlijk begin volgende week” stelde ze niet gerust. Na wat digitale communicatie tussen bewoners, De Orkaan en HVC kwam de laatste met een oplossing:
“Vanmiddag gaan alle betreffende containers tijdelijk open. Ik kreeg net door dat vanaf morgenmiddag 12 uur alle passen weer werken.”
Buurtbewoners checken of het lukt en stelden om 13:37 vast dat alle containers weer open gingen.
Rennen! (Voordat ze weer dicht gaan)
In verschillende gemeentes zijn de pasjes al niet meer nodig,oa in Utrecht de groenste gemeente .
Je moet van dat pasjes gedoe af voor een geselekteerd aantal bewoners, in amsterdam werkt dat niet dus hier wordt het ook een zooi. Ik zie al dat iedereen zijn troep er naast gooit, stop toch met opnieuw het wiel uitvinden.
Dat lijkt wel een standaardprobleem met nieuw geplaatste containers. Is in de Rosmolenbuurt exact zo gebeurt. Alleen niet zo snel opgelost. Terugkoppeling op een E-mail hebben ze bij HVC nog nooit van gehoord. Je moet maar raden wanneer de klacht is verholpen.