Connexxion had de laatste bus heilig verklaard. Wat er ook kon gebeuren, deze moest altijd rijden. Als de bus toch uitviel, reed er een veiligheid/service bezemwagentje. Het was geen regelgeving maar wel een heel belangrijk speerpunt om iedereen veilig naar de plaats van bestemming te krijgen.
Hoe heilig is de laatste bus voor EBS? Jasper Vermeer, Manager Sales Marketing & Communications EBS, zegt daarop:
“ook voor EBS is de laatste bus in beginsel heilig, maar er kan nog steeds iets mee gebeuren. 100 procent garantie kan er dus niet gegeven worden door vervoersbedrijven. EBS heeft wel meer nachtbussen rijden dan in het verleden. Meer dagen in de week rijden de hele nacht lijnen op de hoofdassen, waardoor de laatste bus minder kwetsbaar wordt.”
Wat vinden Orkaan-lezers?
- Vind jij de laatste bus ook heilig?
- Wat denk jij dat de opties zouden kunnen zijn om in te zetten als deze bus toch uitvalt?
Wat wij ook heel graag willen weten:
- Heb jij al meegemaakt dat de laatste bus er niet was?
- Stond dit ook aangegeven in het reisadvies?
- Wanneer was dit?
- Welke lijn was dit?
Mailen naar De Orkaan kan via deze link.
Door: Dorine Kat. Bronnen: Jasper Vermeer (EBS), website MeerPlus, eerder nieuws in ons EBS-dossier. Foto: De Orkaan.
Het zou kunnen zijn.dat de bus van EBS in eens uit vallen En de Reizigers zijn dan weer de dupe
van de zeven nachten die EBS zou rijden volgens de nieuwe concessie rijdt EBS alleen nog maar donderdag vrijdag en zaterdag dus hetzelfde als EBS (donderdag uitzondering). waarom wordt de 391 als laatste rit maar tot zmc gereden en niet zoals het hoort tot het kalf?
De 69 zit tegenwoordig vol met toeristen plus koffers. En de diestregelig op de borden klopt over het algemeen niet. Bus komt eraan, duurt en duurt en vervolgens komt de bus helemaal niet meer. Wat me verder ook opvalt is dat de meetse buschauffeurs geen gedag meer zeggen.
Het maakt niet uit welke bus je pakt... De laatste heilig? Ze bakken er niks van met de uitgeklede dienstregeling en nu ook nog minder bussen door het onderhoud aan het viaduct in de A7.
En dan nog is er uitval van bussen door personeels problemen. Ik zat vanmiddag weer als een haring in een ton in de bus. Jaren geleden was bij de NS al veevervoer maar dat heeft EBS nu overgenomen. 3 gewone bussen die vanaf Amsterdam Noord vertrokken, geen een verlengde bus en in alledrie rijen dik en staan tot aan de chauffeur...
Vandaag weer een nieuwe ervaring biĵ EBS meegemaakt. Ruim 2 ,5 uur lsngeen bussen (lijn 63) van ststion Zaandam naar Assendelft. De studente die als vraagbaak rondloopt bij busstation heeft ons met haar eigen auto meegenomen naar Westzaan en een ouder mevrouŵ naar Assendelft.
Het moet niet gekker worden.
Zelfs nu een bus die zonder enig bericht niet verscheen.
De afgelopen tijd gaan in de middag steeds minder bussen naar Assendelft. soms zonder reden.
Weet dat lijnbus 456 vanaf station Zaandam ook ieder uur om ,35 minuten over het hele uur naar Westzaan en Assendeflt rijdt.
er gaan steeds minder bussen rijden.
of er vallen bussen uit.
De Reizigers zijn weer de dupe.
Dit is zoeken naar problemen en negative ervaringen van de ritten met nachtbus bij de EBS, 1 van de vele honderden ritten per dag. Je kan ook aan de gebruikers van de EBS vragen wat ze op dit moment als positief ervaren over de hele dag, en niet over de nachtrit alleen.
Ook het onderstaand lijstje is het vragen naar negative ervaringen.
Je kan b.v. ook vragen: Wat zijn jou ervaringen met de laatste bus, in plaats van: Heb jij al meegemaakt dat de laatste bus er niet was?
Heb jij al meegemaakt dat de laatste bus er niet was?
Stond dit ook aangegeven in het reisadvies?
Wanneer was dit?
Welke lijn was dit?
Ik vind dat M. vd Poel het zeer sterk verwoord heeft. Waarom altijd naar de negatieve ervaringen vragen?
Omdat het normaal is dat bussen op tijd rijden toch ?
Omdat de postitieve ervaring ZEKER nodig kan zijn, maar meestal hebben wij meer aan de negatieve ervaringen om de ervaring te beteren. Daarom maakt de negatieve reactie flink meer uit de dan positieve.