De kruising van de Zaanweg en de Stationsstraat in Wormerveer is de op drie na gevaarlijkste verkeersplek in de provincie Noord-Holland volgens een peiling van NH Nieuws.
De gemeente Zaanstad in zijn geheel kreeg relatief veel meldingen op zijn bordje: in totaal 155.
Twee weken lang kon iedereen de onveiligste verkeerssituaties van de provincie op de kaart zetten bij het Meldpunt Onveilig Verkeer. Er waren in totaal 1.878 meldingen en 7.944 stemmen.
Deze locatie in Wormerveer kreeg vier meldingen, waar 107 keer op werd gestemd.
De toelichting van één van de melders:
“Sinds de nieuwe inrichting is iedereen hier de weg kwijt, auto, fiets en overig wegverkeer. Al meerdere malen zijn de paaltjes van de verhogingen gereden daar die midden in de weg/draaicirkel van het verkeer zijn geplaatst. Gezien vanaf Wormer richting Zaanbocht zie je als er verkeer voor je zit het paaltje niet, hierdoor pak je al snel het half op de rijbaan staande paaltje mee…. ondoordacht en zeer onduidelijk voor alle verkeersdeelnemers”
Een andere toelichting:
“Auto’s rijden te hard, Gevaarlijk fietspad, Gevaarlijk kruispunt, Onduidelijke/tegenstrijdige verkeersborden, Oversteekplaats/zebrapad onoverzichtelijk. (…) Nieuwe situatie maar iedereen doet nog oude. Wat al voor vele bijna botsingen heeft geleid. Mensen stoppen niet kijken niet en gaan.”
Ik raak elke in de war van deze situatie ,ik moet gewoon denken van hoe werkt dit nou,wie moet ik voor laten gaan etc.wie dit bedacht heeft?????
Er wordt maar veranderd en veranderd en veranderd... Uiteindelijk wordt het alleen maar gevaarlijker. Wie bedenkt die idiote wijzigingen? Wil je echt een rustige zaanbocht gooi hem dan maar dicht voor autoverkeer want het blijft toch een racebaan.
Eerst moet er een zwaar ongeluk en/of een dodelijk slachtoffer te betreuren zijn voordat de zich zelf benoemde deskundige ambtenaar op zijn onlogisch ontwikkelde route terug komt.
ik ben daar ook totaal de weg kwijt.Zo onlogisch allemaalOh ten behoeve van de commerciële insteek. Is ook best gezellig nu de Zaanweg.Maar drempels en versnellingen alleen was afdoende geweest.
Dus graag weer bij het oude, minus versnellingen en grote drempels natuurlijk.
Het is geen ideetje van "zelf benoemde deskundige ambtenaar" maar een maatregel van de gemeente waar ondernemers om gevraagd hebben. 30 km op het stuk was nodig om de terrassen veilig te kunnen bedienen, bovendien is 30 km in een winkelstraat niet zo'n gek idee. De 'prijs' is in dit geval een als gevaarlijk ervaren kruispunt bij de Stationsstraat.
Hebben de Ondernemers dan gevraagd om deze onlogische T-kruispunt ?
Daar geloof ik niets van. Wel de 2 oversteekplaatsen naar de Zaan terrassen zal op hun verzoek zijn gedaan. Voorts is 30 km zone prima, Mensen dit aan hun laars lappen is een bekend probleem.
misschien ook de mentaliteit van de gebruikers veranderen?