De meest zuidelijke van de twee bruggen in de N203 over de Nauernasche Vaart in Krommenie wordt naar verwachting in de periode 2026-2028 vervangen. Als dat gebeurd is, komt ook voor de tweede brug een nieuw exemplaar.
Volgens de Provincie zijn de beide bruggen “bijna aan het eind van hun levensduur”. Dit werd trouwens ook al in 2018 gemeld, maar hun leven is dus nog even gerekt. De bruggen doen het al een tijdje niet meer. Reparatie is niet meer mogelijk, heel af en toe mag de brug nog open.
De zuidelijke brug wordt vervangen door een brug die twee keer zo breed is waardoor verkeer van beide richtingen over deze nieuwe brug kan rijden. Daarna moet de noordelijke brug worden vervangen. Beide bruggen worden een aantal meters opgeschoven volgens de Provincie, “zodat ze in lijn liggen met de naastgelegen spoorbrug en schepen eenvoudiger de nieuwe bruggen kunnen passeren.” Toen in 2015 (!) de plannen voor vervanging bekend werden lag Forbo dwars omdat het bedrijf slechter bereikbaar zou worden. Maar de nieuwe ‘nieuwe’ bruggen liggen dus kennelijk wat gunstiger voor het bedrijf.
Inloopbijeenkomst
De provincie Noord-Holland houdt samen met het ingenieursbureau Arcadis op 7 februari 2024 een inloopbijeenkomst. De bijeenkomst is in de Groote Weiver (Industrieweg 1a) in Wormerveer en duurt van 19.00 uur tot 21.00 uur.
Door Piet Bakker. Bronnen: eerder nieuws op De Orkaan en website Provincie.
Ja dat zou heel fijn zijn. Maar ze houden vast al rekening met nog veel meer drukte omdat a8 a9 er nooit gaat komen.
En het zou heel fijn zijn als er op de nieuwe
Bruggen iets aan geluidswering wordt gedaan.
als je een van de 2 bruggen vervangt voor 1 die 2 keer zo breed is, dan hoef je die tweede toch niet meer te vervangen? de ruimte is er om bijna ongehinderd een brug ernaast te leggen, als je het fietspad opschuift naar het spoor. meer ruimte voor de omwonenden, minder overlast voor het verkeer en besparing van een tweede brug. meer brug en meer verkeer leidt tot meer doorstroming voor a8-a9.
Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Een enkele brug is veel te zwaar.. En veel te duur, beter 2 normale bruggen i.p.v 1 hele grote dus.
Het fijne weet ik er niet (meer) van, maar volgens mij was het Forbo die de plannen tegenhield om de dubbele brug te vervangen door één enkele. Ook de nieuwe brug moest en zou weer in duovorm zijn. Weet een andere lezer misschien nog hoe het ook weer zat?