Valentijn Sessink reist van Zaandam Kogerveld naar Purmerend Weidevenne. Met de auto doe je daar zo’n 11 minuten over, met de fiets een half uur, en als je gaat lopen dan ben je er in 2 uur en 20 minuten.
Met de trein kost het je vandaag 3 uur.
Valentijns vertrekt reisadvies luidt vrij bizar:
10:56 Zaandam Kogerveld NS Stopbus i.p.v. trein 980378 11:09 Zaandam Stap over binnen 13 minuten Ga naar spoor 2 11:22 Zaandam spoor 2 NS Intercity 3030 11:58 Heerhugowaard spoor 2 Stap over binnen 23 minuten Ga van spoor 2 naar spoor 3 12:21 Heerhugowaard spoor 3 NS Sprinter 304841 12:39 Hoorn spoor 1 Stap over binnen 28 minuten 13:07 Hoorn NS Stopbus i.p.v. trein 980384 13:39 Purmerend Stap over binnen 11 minuten 13:50 Purmerend NS Stopbus i.p.v. trein 980459 13:58 Purmerend Weidevenne
Wij zullen nu en dan contact opnemen met Valentijn om te horen hoe het hem vergaat…
Update: er rijden bussen!
Update: Purmerend in zicht na een kwartier! (Toch een wereldreis!)
Nu nog naar Weidevenne zien te komen…
Dat zijn de mores van het OV. Als een bus over een afstand van 3 km tien minuten achterstand heeft, laat men die vervallen, dan telt hij niet mee voor te laat rijdende bussen!! Het supermotto van Connexxion: "elke reiziger die je bij de halte kan laten staan, is mooi meegenomen!!"
Ik heb nu een jaar een auto. Die heb ik moeten aanschaffen omdat de ns er een potje van maakt. Nu constateer ik dat er niets is verbeterd. Ik heb daar nu ook geen vertrouwen meer in. Als we een betere wereld willen moeten we dat wel willen organiseren, die wil ontbreekt kennelijk. Helaas, ik had het graag anders gezien,
Ik zou zeggen solliciteer naar een managementfuctie bij de NS en actie....
De NS is volledig ontspoort. Vandaag: Voor het eerst in een jaar moest ik de trein weer nemen omdat mijn auto bij de garage staat voor een apk. Uiteraard vertraging. De NS heeft nu een klein jaar de tijd gehad om met minder drukte de boel op orde te krijgen. Er is materieel en menskracht in overvloed. Ze hebben honderden miljoenen steun gekregen. Als het nu nog niet lukt is er sprake van onwil en een verdorven bedrijfscultuur. Ik geef de moed op. Het komt nooit meer goed met dat bedrijf.
Failliet laten gaan, uithuilen en opnieuw beginnen. Het is niet anders.
Op de weg is het natuurlijk veel beter, daar merk je nu gelijk de verbeteringen.
Dat valt reuze mee hoor, met dat ontsporen. Ik reis behoorlijk wat vaker dan de heer Hartog per trein en dat gaat vrijwel altijd zonder problemen en ook gewoon op tijd, Misschien eens wat vaker de auto laten staan Hr,Hartog? Dat is beter voor het milieu, en bespaart u in het vervolg incidentele zure oprispingen en meer inzicht over het functioneren van de NS..Dat is namelijk gewoon goed, een enkel incident daargelaten.
Ach ja, dat OV. Geplande vertragingen als deze, wegens werkzaamheden: met een beetje moeite kom je daar wel uit.
Ongeplande vertragingen zijn lastiger. Gisteravond was het mis op de lijn Amsterdam-Uitgeest. Na een half uur gedoe op station Alkmaar en nadat we twee keer een toch niet vertrekkende trein waren uitgestuurd, hebben we een taxi naar Krommenie genomen. Maar goed ook, want de versperring heeft tot ver in de zondag geduurd.
Overigens waren de taxichauffeurs blij met de onverwachte klandizie, zeker de onze, die er een aardig ritje aan had.
En verder moeten we in dit soort gevallen maar bedenken dat we wel allemaal op weg zijn naar verwarmde huizen (of kantoren of zo, en niet naar rottige kampen met lekken de tenten.
De trein vervangende bussen waren blijkbaar niet in de reisplanner ingevoerd. Foutje, bedankt! De daarvoor verantwoordelijke kan nog net met de boot mee naar Spanje. Moet ie voor de zekerheid wel eerst de reisplanner raadplegen. Misschien rijden er boot vervangende bussen.
Ja dat zou je denken, maar de reisplanner geeft aan het einde van de rondreis toch precies die vervangende bussen als vervoermiddel:
13:50 Purmerend
NS Stopbus i.p.v. trein 980459
13:58 Purmerend Weidevenne
Nou het openbaar vervoer is een drama! Als ik naar mijn kinderen wil vanaf Purmer noord naar weidevenne moet ik eerst naar Ilpendam onder de weg door naar de andere kant en dan weer terug met de 308. Tuurlijk kan je ook de brug over bij tramplein maar dat red ik niet i.v.m benauwdheid. Nee dit is al jaren erg slecht
Het viel natuurlijk allemaal reuze mee - gewoon een kwartiertje bussen en we waren in Purmerend. Waarom Weidevenne door de reisplanner via Heerhugowaard wordt vermeld, zal wel altijd een raadsel blijven.
Zal ik een klacht indienen bij NS? U beloofde mij een mooie rondreis, maar daar bleef in de praktijk niets van over?
Oh ja, en er rijden kleine busjes tussen Purmerend en Purmerend Weidevenne.