Of de vastgelopen visvrachtwagen in Krommeniedijk slachtoffer is geworden van de N203-omleidingsborden is niet bekend, maar een puzzel (en grote drukte) is het wel in Krommenie als daar ’s avonds en ’s nachts de N203 is afgesloten.
Bij het naderen van Krommenie, zowel vanuit Wormerveer als vanuit de richting Uitgeest, wordt de automobilist geconfronteerd met een hele serie borden. Niet alleen de N203 is afgesloten maar ook de afslag bij het Vlietsend. In Wormerveer is de Stationsstraat dicht en er staan ook borden over de A7-afsluiting en -omleiding. Dat je door de vele borden het juiste bord niet meer ziet kan zomaar gebeuren.
Tot en met vrijdag 5 juli wordt het asfalt van de Provincialeweg N203 vervangen tussen Busch en Dam en de afslag naar N246. De werkzaamheden worden in twee fasen uitgevoerd tussen 20.00 uur ’s avonds en 05.00 uur ’s ochtends. In die tijd is de N203 in beide richtingen afgesloten en moet het verkeer gebruik maken van omleidingsroutes. Overdag is de weg open voor verkeer.
Twee fasen
In de eerste fase – tot en met vrijdag 28 juni – is de N203 in beide richtingen afgesloten van Busch en Dam tot aan de kruising met de Iepenstraat.
Verkeer moet tijdens de eerste fase gebruik maken van een omleiding over N246 (de weg richting pont Buitenhuizen, naar de Kanaalweg en langs het Noordzeekanaal.) Dat is een enorme omweg, vandaar dat kenners sluiproutes gebruiken door Assendelft en Krommeniedijk. In Krommenie staat het regelmatig behoorlijk vast.
In de tweede fase is de N203 ook in beide richtingen afgesloten vanaf de Rosariumlaan tot aan de afrit naar de N246. Dit werk duurt van maandag 1 juli tot en met vrijdag 5 juli.
In de tweede fase kan je ook bij de Rosariumlaan op de N203 komen, dan is er een extra omleidingsroute dwars door Krommenie.
Door: Piet Bakker en Jaap de Jong. Extra informatie van persbericht provincie Noord-Holland en de website van de provincie Noord-Holland. Foto: De Orkaan.
Vanavond werd ik voor de tweede keer op een krankzinnig lange omleiding getrakteerd. 25 km extra rijden voor een wegafsluiting van 2 km (getallen geschat). Wie verzint zoiets? Google Maps weet er blijkbaar niets van. Langs de weg zie ik nergens een bord van waar je info hierover kan vinden.
Met de trein kan je ook al niet rijden, want de ns is niet in staat tussen Castricum en Koog een bruikbare verbinding te organiseren.
Huilen!
Hoe verzin je dit om juist in de periode dat de A7 wordt omgeleid via allerlei wegen tussen A7 A8 A9 en lang Krommenie moeten rijden.
Je komt vracht auto.s tegen op de militaire weg en andere straten in de woonwijken. Straten worden kapot gereden. Dit alles na goed overleg tussen de instanties. (grappig bedoelt) Snap het probleem ook niet als je 4 rijbanen kan gebruiken.
Busch en Militaireweg totaal ongeschikt om dit verkeer op te vangen. Filerijden optrekken toeteren het is een regelrechte ramp en dat gaat uren door. Vrachtwagens met grote opleggers , motoren met knetterende uitlaten. Onbegrijpelijk dat ze deze omleiding zo hebben gedaan. De Busch is al vreselijk beschadigd: diepe scheuren, gaten ,en verzakt. Na deze week zal het nog wel erger zijn. Bewoners waren niet geïnformeerd dat de 203 langs hun huizen zou komen. Echt schandalig.
Gisteravond lange file Krommenie in over de Militaire Weg, inclusief vrachtwagens met trailers die de bocht naar de Marslaan nauwelijks kunnen draaien. Geen handige route als je het mij vraagt. Vanaf de Krokodil naar Uitgeest wel heerlijk rustig, terwijl er aan de andere kant een file bijna tot de A9 stond.
Het werk uitvoeren in twee fasen. Gegeven een dubbel baans hoofdweg met veel verkeer. Men had eenvoudig ook kunnen kiezen voor de enkel baans oplossing, zeker in de avond als de verkeersdrukte al laag is. Bij de werkzaamheden in Zaandijk werkte deze enkel baans variant ook goed op twee vrachtauto's na die op hun kant lagen.