Vanmiddag plaatste Denise van Hoije twee foto’s van de Brandaris. Een groot deel van de bekleding van de zijgevel was er door de wind afgeblazen.
We konden onze ogen niet geloven en besloten zelf te gaan kijken.
Het was een beangstigend gezicht: de bekleiding bestaat uit een soort leisteen, is echt zwaar en het lag vrij ver vanaf de gevel verspreid. Zoiets wil je niet op je knar krijgen. Momenteel is de gevel min of meer afgezet, maar je kunt er nog altijd (te) dichtbij komen.
We maakten een filmpje van een minuut:
Het is Volkern ( Trespa) en geplakt. Ben dr nooit een voorstander van geweest, kan het beter schroeven met Torxschroeven.
Maar waarom schroeven met Torxschroeven? Kan het niet met gewone kruiskopschroeven?
Kruis kop is zo 1980 tegenwoordig is alles torx en maar goed ook. Ik vind kruiskop schroeven 2 keer niks. Voor trespa heb je speciale schroeven die met een torx bitje vastgedraaid moeten worden. De kop van de schroef is ook breder dan normaal en vaak ook in de kleur gemoffeld van het trespa.
Het gebeurde rond 11:10 en een witte auto had wat schade en wilde over het oversteek gedeelte voor voetgangers keren .... waardoor anderen gestresst raakten en als een blind paard vetder wilden rijden ..... jammer van hun reactie, slechts een buurvrouw op 11 hoog had het door wat er aan de hand was .... Het leek wel alsof er vloerd3len laminaat naar benefen vielen via stortkokers ... bij renovatie flats ....