Fietsenstalling de Droogschuur zou eigenlijk morgen feestelijk geopend worden, maar dat zit er even niet in.
Gisteren ontdekten we dat de stalling toegankelijk is, maar nog niet voor het stallen van je fiets.
Het splinternieuwe gebouw wordt gebruikt als alternatieve route omdat er aan de westkant van het station gewerkt wordt aan de trap en aan de roltrap.
We liepen een rondje en maakten een filmpje (daarna tikken we verder)
Het begint er al aardig af uit te zien, en die zwarte fietsenrekken zien er strak uit. Er komt plek voor zo’n 1350 fietsen. Ook in de rest van het station werd niet stilgezeten. Bovenop Fūdo wordt een informatieve lichtbak gemonteerd:
En de letters boven de ingang van de hal verschijnen ook al. Wij gokken dat de letters Z A A N en de D nog missen:
Hier zie je het werk aan de trap aan de westkant:
Zie ik nou wéér allemaal fietsenrekken die je voorwiel verbuigen in plaats van je voorvork te steunen? Daar komt mijn fiets dus niet in...
Welke verstokte automobilist heeft dit bedacht?
Fietsenrekken verbuigen geen voorwielen, om het maar eens natuurkundig te stellen. Deze rekken van Jan Kuipers, een fabrikant met faam uit Nunspeet, voldoen aan de normen van Fietsparkeur, ook al zo'n club van deskundigen. Het wiel wordt voor meer dan 50% ondersteund, maar niets is hufterbestendig. Deze rekken zijn voor het overgrote deel van de fietsers bruikbaar, uitzonderingen bevestigen de regel.
Erg zuur weer dit