De Engelse folk-formatie Daphne’s Flight treedt morgenavond – vrijdag 10 juni – op in Zaandam bij Roots aan de Zaan.
De Zaanse organisator van folk- en Americana-concerten heeft in de afgelopen corona-periode vrijwel niks kunnen organiseren en pakt in 2022 de zaak weer op. Voor de eerste Orkaan-lezers die mailen liggen er 2 keer 2 kaarten klaar!
In 2017 trad het dames-collectief Daphne’s Flight voor de eerste keer op bij Roots aan de Zaan. Het optreden in der Pasveerzaal van Fluxus aan de Westzijde in Zaandam is het enige optreden in Nederland.
Chris While en Jullie Matthews speelden eerder in The Albion Band en gingen vervolgens door ze onder hun eigen naam als duo – ze maakten twaalf albums. Melanie Harrold werkte samen met Hank Wangford en Garry Rafferty, terwijl Helen Watson (met albums op haar naam geproduceerd door Glyn Johns, en bijgestaan door Andy Fairweather-Low en leden van Little Feat), met o.a. Carmel, Linda Ronstadt en Emmylou Harris zong. Nieuw is Miranda Sykes, die o.a. deel uitmaakte van Show Of Hands en tegenwoordig met Edgelarks’ Hannah Martin optreedt.
Voor de eersten die reageren liggen er gratis kaartjes klaar.
Jammer dat Roots aan de Zaan nog steeds geen nieuwsbrief heeft waarin een link om kaarten te bestellen. Nu lees ik pas een dag van te voren dat er een optreden is.Jammer dat Roots het belang van nieuwsbrieven en kaarten online kopen zo vreselijk onderschat
Een simpel emailtje naar rootsaandezaan@gmail.com volstaat om op de mailinglist te komen. En alle optredens staat ook op de concertagenda die je hier kunt vinden: http://rootsaandezaan.nl/agenda/
Wat Kees zegt. Onze maandelijkse nieuwsbrief gaat naar bijna 1000 adressen. Kaarten zijn te bestellen via email, en dit staat overal op de website.
Ja, online tickets bestellen zou een optie kunnen zijn.
Twee maren:
-we hebben drie verschillende soorten tickets (normaal, leden, suikerooms/tantes), dat houdt in 2 verschillende prijzen en 1 soort gratis toegang (de suikeroom/tante betaalt 1 bedrag per seizoen), hetgeen online reserveren rottig maakt.
-een online ticketsysteem kost geld en maakt de kaarten dus duurder.
Een jaar of twee geleden was het een afweging. De kosten waren ons "te", kleinschalig als we (vrijwel per definitie) zijn. We zijn geen mainstream theater. We huren alles en roeien met de riemen die we hebben.
De nieuwsbrief is de beste manier om goed op de hoogte te blijven, iedereen die ooit reserveert komt erop tenzij ze dat niet willen natuurlijk. Als je er niet opstaat, ben je nooit langsgeweest (tenzij misschien een keer op de bonnefooi).
Van de lokale media verwachten we niet heel veel meer, met uitzondering van De Orkaan die onze concerten wel altijd vermeldt. Je kunt tig keer persberichten sturen, als een redactie er niks mee doet kan ik hen moeilijk dwingen. Budget voor adverteren hebben we niet. Financieel zitten we altijd op het scherpst van de snede. Nu helemaal, daar algemeen bekend is dat theaterbezoek tegenwoordig zeer slecht is waarbij wij - met grotendeels een ouder publiek - dubbel geraakt zijn.
Verder is de website vrijwel altijd goed up to date.
Jammer dat de beste stuurlui aan wal zitten.