Eens in de zoveel tijd speelt het weer op in het dorp van de koekvreters: kan de Padlaan voor verkeer uit twee richtingen worden opengesteld?
Dit keer wordt de vraag opgeworpen door de POV, VVD, DZ en het CDA. Zij denken onder meer dat openstelling zorgt voor minder verkeersoverlast in de rest van het dorp. Daarbij vinden ze dat slechts een klein deel van de Krommenieërs profiteert van het eenrichtingsverkeer.
De partijen vragen het college: ‘De mogelijkheid te onderzoeken om tweerichtingsverkeer op de Padlaan opnieuw mogelijk te maken en zo de leefbaarheid in Krommenie oost te verbeteren.’
Door: Merel Kan, informatie: motie vreemd
Weg met het verhaal over leefbaarheid. Als je leefbaarheid wil verhuis dan naar het oosten van het land daar is nog leefbaarheid zat. Hier zit het al jaren vol en men bouwt maar bij en negen van de 10 keer het liefst appartementen.
Toen het forbo plan er nog niet was kon je ook 2 richtingen op en sinds het forbo plan gebouwd is moet het 1 richting worden in het kader van leefbaarheid. Mag ik dan ook wat vinden van al die wijken die er sinds de jaren 80 en 90 en nu bij gebouwd worden. Dat gaat ook ten koste van de leefbaarheid, we willen allemaal auto rijden en het liefst 2 en dan ook parkeren en het liefst zo dicht mogelijk bij de winkel of je huis. Des te meer mensen op een kluitje des te meer auto’s en ja dan zal je de afspraken moeten herzien. En dan zal het padlaan dus voor de nieuwe leefbaarheid 2 richtingen moeten worden.
Echt een motie voor de bühne. De woonwijk Forbo buurt kon slechts gebouwd worden als er op de Padlaan eenrichtingsverkeer werd ingesteld en dat had toen en nu nog steeds alles met leefbaarheid te maken.
En fietsveiligheid.
De meest logische en simpele oplossing om de doorstroming en dus de "leefbaarheid" te bevorderen is 2 richtingsverkeer op de padlaan. Hiermee vergroot je de ontsluiting
van het dorp en de veiligheid omdat het super smalle Weiver, de Kruisstraat en het krappe Vlusch ontlasten gaan worden. Er zijn geen redelijk argumenten aan te voeren om dat niet te doen. Je verschuilen achter politieke argumenten uit het verleden getuigt van een enorme bedrijfsblindheid, de praktijk van vandaag is wat telt, handel daarnaar!
Ja precies, met recht een motie voor de bühne. Meer is het niet! Het is onomkeerbaar en dit gaat weer heel veel gemeenschapsgeld kosten of je nu voor of tegenstander bent. Laten de volksvertegenwoordigers stoppen met de Krommeniers tegen elkaar op te zetten en eindelijk eens tijd en gemeenschapsgeld in echte oplossingen steken.
En wat is volgens jou de echt oplossing?
Voortschrijdend inzicht, daar is ook wat van te zeggen.
Zo lust ik er nog wel een paar, toen er nog sprake was van plannen voor Willis, is er gezegd een brug te slaan over de Nauernase vaart als ontsluiting voor de toen nog nieuw te bouwen wijk. Maarru, ik heb de brug nog niet gezien. Wel huizen bouwen maar wegen smaller, minder rijstroken, smalle bruggen en alles moet over de wegen die gemaakt zijn voor het paard en wagen en een enkele auto toen ter tijd. Conclusie, wel meer inwoners maar geen extra wegen of meer ontsluiting. Voorbeeld, velen moeten in de morgen naar het zuiden en in middag naar het noorden, maar al vele jaren gaat dat over de zelfde wegen als pakweg 50 jaar geleden. Okeej, wel hier en daar aangepast met spitsstrook voor de snelwegen maar bijvoorbeeld de wandelweg is een kronkelweg geworden waar je op de fiets of lopend sneller doorheen komt.
Dat staat vast Jan geen verandering mogelijk?