Misschien is ‘De Reuring’ een betere naam voor busbrug De Binding. De brug verbindt weliswaar Westerkoog en Westerwatering maar tot veel verbinding heeft het niet geleid (maar wel tot reuring).
In de laatste brief van de gemeente aan de bewoners staat dat Zaanstad voor de zomervakantie over de plannen wil praten met bewoners en dat het ontwerp eind 2018 af is. Voordat er gebouwd wordt, zijn dan nog inzage- en bezwaarperiodes.
Bij een 24-uurs openstelling wordt De Wildeman de belangrijkste ontsluitingsweg tussen Guisweg en Houtveldweg. Om geluidshinder te beperken wordt op De Wildeman stil asfalt aangebracht.
De maximum snelheid blijft 50 km per uur. De Glazenmaker wordt tussen het Oosterveld en De Binding ingericht als 30 km-zone. De rest van de straat tot de Binding blijft 50 km.
De Wildeman wordt drukker. Wat het op korte termijn betekent staat niet in de brief, maar na 2030 verwacht Zaanstad dat op De Wildeman tussen de 11.000 (bij De Binding) en 13.000 (bij de Westerkoogweg) voertuigen per dag rijden, “een toename van circa 5.400 voertuigen”.
De verwachting is dat het ontwerp voor De Wildeman en De Glazenmaker (rondweg Westerkoog) eind 2018 klaar is. Dan worden de vergunningen die nodig zijn voor de verkeersaanpassingen aangevraagd.
Geluidschermen en isolatie langs de binding en stil asfalt worden de woningen vanaf punt B naar de rotonde vergeten nu al een hoog geluidsniveau wat dus nog erger wordt volgens de prognoses van de gemeente. Maak de binding een mooie route voor fietsers.
Ik hoop er op dat dan eindelijk het spits-sluipverkeer in Westzaan een beetje minder wordt. Robert Linnenkamp verzekerde in zijn tijd dat de openstelling van de brug nog 4 jaar zou duren.......en dan wordt de brug eindelijk zijn naam waardig.
Absoluut eens met Egbert. De enige echte oplossing zodat onze woonwijk weer een echte woonwijk wordt en geen verkapte snelweg. Binnen een paar jaar komen de eerste verkeerslichten en daarna een fietstunnel zodat de kinderen veilig naar de school in het midden van de wijk kunnen komen... read my lips. Eeuwig zonde hoe ze de wijk momenteel verkloten... weg sporthal, hallo flats. Weg reisbureau, hallo pizzatent met 20 brommertjes. Dag veilig naar school gaan, hallo 13.000!!! voertuigen per dag..
Ik begrijp nog steeds niet waarom de gemeente niet kijkt naar nieuwe ontsluiting.
De beste optie is nog steeds het doortrekken van de Houtveldweg tot voorbij het Westenwind - buitenom Westerkoog - en laten aansluiten op de N 515 (Omgelegde Guisweg) en / of een aansluiting thv de Vincent vsn Goghweg.
Wat is er zo bijzonder aan het traject tussen C en D, dat daar maar 30 km/u gereden mag worden?
Enne rechtdoor van B naar D kan niet meer omdat ze (Zaanstad) in al hun wijsheid dat reeds voorgenomen volgeplempt hebben met woningen.
Sporthal afgefikt, flats er voor terug!! En juist precies op / naast dat tracé.
Omdat daar een winkelcentrum en bijbehorende parkeerplaatsen, en afslag naar het treinstation is / zijn?
Goede zaak, eindelijk gaat de brug de echte verbinding maken.
Kijk eens goed naar de bovenstaande plattegrond. Hoe is het mogelijk dat de kortste route tussen punten B en D buiten schot van de plannen blijft, terwijl de bewoners langs vooral De Wildeman levenslang de dupe (gaan) worden? De oorspronkelijke bestemmingsroute tussen B en D schaadt vrijwel niemand. Langs die route staan nauwelijks woningen. Een onbegrijpelijke blunder uit het verleden van de Gemeenteraad. Het is toch niet zo moeilijk om die paar panden van Odion op te offeren en daar vervangende huisvesting voor te vinden?