De post voor bewoners in Westerwatering, onder meer in de straten Teakhout, Vurehout en Ebbehout, is door een bezorger niet in brievenbussen maar in de papierbak van HVC gedumpt.
Op 1 december werd deze ‘HVC-bezorging’ gespot maar het probleem lijkt al langer te bestaan. Aan het Teakhout en Ebbehout hebben bewoners al drie weken geen post gehad.
Het werd door bewoners zowel bij HVC als bij PostNL gemeld. Bewoner Bert Engel: “Je mist belangrijke post, o.a. van de gemeente, bijvoorbeeld over het verlengen van de parkeervergunning. Dit kan vanaf 1 december.” Volgens Engel was het niet eenvoudig om bij PostNL een klacht in te dienen: “het is een crime, ik heb gebeld en gechat.” Na een telefoontje van De Orkaan naar PostNL wordt snel duidelijk dat het probleem daar bekend is:
“De postbezorging in deze straten is uitbesteed aan een bezorgondernemer, dat verliep prima. Maar een nieuwe medewerker van de ondernemer, die de bezorging in deze straten deed, heeft zijn werk niet goed gedaan. Op het moment dat wij klachten binnenkregen hebben we direct controles uitgevoerd, daarna leek de situatie verbeterd. Maar helaas hebben we opnieuw geconstateerd dat de bezorging niet goed ging.”
PostNL meldt ook dat er poststukken vermist zijn, “er loopt nu een onderzoek om te kijken of we deze post kunnen achterhalen en alsnog bezorgen.” PostNL biedt de bewoners excuses aan voor ontstane problemen en heeft de bezorging zelf weer overgenomen:
“De post in deze straten wordt sinds deze week door een zeer ervaren en betrouwbare PostNL collega uitgevoerd. We houden de bezorging in deze straten ook de komende periode extra goed in de gaten, en gelukkig zien we dat alle post deze dagen keurig is bezorgd.”
Door Piet Bakker. Bronnen: lezerstip, PostNL, foto’s Google Streetview.
PTT op 31 januari 2002 , een postzegel voor 75 guldencent. Post werd uitstekend bezorgd.
Postkantoor was er nog....
Na 1 februari 2002 , de Euro en de Euro inflatie.
Post NL , winst voor de aandeelhouders eerste prioriteit.
Wat kost een postzegel tegenwoordig, precies !
Bezorgen van Post is een last geworden voor Post NL. Mag niets kosten. Dit incident met de bezorging is schering en inslag in Nederland.
Nou moet ik ook wel zeggen dat Zaanstad ook niet geholpen heeft met de vreemde, verwarrende situatie wat betreft straatnamen en huisnummers. Mijn eerste bezorgingen op dat complex (maaltijden, geen post) bestonden uit rondjes rond de gebouwen en nog het goede huisnummer niet vinden. Teakhout met name heeft ingangen rondom, die allemaal Teakhout heten, ookal liggen ze aan Ebbenhout, Mahoniehout en Houtveldweg. als nou besloten was te adresseren naar de straat aan de kant waar de ingang en brievenbussen zijn... En dan heb je ook nog de twee torens die hun ingang hebben op de de binnenplaats op verdieping 1, wat niet aangegeven staat aan de weg en vaak verkeerd weergegeven op kaartenapps.
Dat gezegd hebben de, er is geen excuus om de poststukken weg te gooien, laat staan meerdere keren. Je zou hoogstens verwachten dat de postbode later terug komt als die heeft uitgezocht/nagevraagd hoe het zit. Maar ik kan me wel inleven in de frustratie die deze adressen kunnen veroorzaken.
Dit ligt volgens mij niet bij de gemeente maar bij de architecten die de complexe complexen ontwerpen. Wooncomplexen met verschillende ingangen is niet altijd logisch. Dat los je met een straatnaam niet op. Een voordeur laat zien welk adres je hebt, niet je brievenbus.
Dit ligt volgens mij niet bij de gemeente maar bij de architecten die de complexe complexen ontwerpen. Wooncomplexen met verschillende ingangen is niet altijd logisch. Dat los je met een straatnaam niet op.
Kom in Wormerveer Zuid wonen mensen. De beste postbezorger van de Zaanstreek, door weer en wind, al jaren trouw op tijd alles in de bus. Vriendelijk groetend. Dankjewel Koen!!!
Veel reacties over een product (fysieke post) waarvan de goegemeente zegt dat ze die niet meer gebruikt... Bovendien tel ik slechts vijf reacties die direct betrekking hebben op het voorval uit dit artikel, de rest zijn andere klachten over PostNL (en DHL). Klagen over PostNL via de website van een lokale krant heeft doorgaans weinig zin. Klachten via social media met de hashtag PostNL worden meestal wel opgepikt. 't Is maar een tip.
je kan de Zaankanter toch niet zijn kans om te zeuren ontnemen...
de papiercontainer aan het Vurehout is afgesloten. Ik heb gehoord dat een bewoner de postbezorger heeft zien dumpen daar. Ik denk dat ze nog gaan kijken of ze die post kunnen redden.
Vanmorgen is er een flinke stapel post uit papiercontainer gehaald wat dient als bewijsmateriaal.
Misschien tijd voor een massaclaim wegens geleden schade?
Ik zou vanmiddag een pakketje moeten ontvangen van DHL. Wat schertst mijn verbazing?? Dat ik via de mail een bericht krijg middels de bezorger van DHL dat mijn pakketje zou zijn afgeleverd op mijn adres, doch, ik heb niemand gehoord cq gezien. Ook geen briefje in de brievenbus dat het bij de buren is afgegeven.
is mij ook gebeurt. Ben het pakket kwijt, en niemand van mijn buren heeft het aangenomen. maar zo is het wel afgemeld.
als je mag kiezen, Kies nooit voor DHL. BEZORGING
Dit gaat over POST NL hoor, niet DHL , is niet hetzelfde.
Erg vervelend dit. Ik lees het ook nu, PostNL had wel huis-aan-huis een brief kunnen bezorgen hierover.
Laatst had er ook post voor de halve flat in mijn brievenbus dat vond ik ook al vreemd.
Eerder hadden we o.a. een ‘vaste’ postbezorger een (oudere) man die deed het gewoon uitstekend, Ik heb hem niet kunnen bedanken hoop dat hij gewoon gestopt is en niet gedwongen want je ziet het resultaat.
Ik (bewoner aan de rand van de Bomenbuurt) mis ook steeds post, vooral op dinsdag. Ik hen er al 4maal over geklaagd en er wordt mij verzekerd dat de manager erop aangesproken wordt. Zou de manager met vakantie zijn? Het probleem blijft bestaan. Heel vervelend, want het kost tijd om de post opnieuw aan te vragen bij de afzender. En ik heb al 4 maal de tv gids maar zelf gekocht.
Dinsdag is piekdag voor postbezorgers. Een kennis bezorgt krijgt op dinsdag bijvoorbeeld 8 tassen post en woensdag 2 tassen. Regen wind sneeuw, maakt niet uit. Verboden om dat over 2 dagen te verdelen. Postnl moet ook zelf kijken naar de overdruk die ze zelf creeren.
Niet goed.. dat is wel heel erg magertjes. Schaamte voorbij de KPN. Wel weer de tarieven omhoog per 1 januari. Zit de 'bezorger' nu vast, of is hij er met een 'erop aangesproken worden' en een kopje thee vanaf gekomen?
Vroeger was postbode een beroep, waarvan men een gezin kon onderhouden.
Nu is het een bijbaan.
Wat mij betreft niets dan hulde voor al die toppers die voor een heel laag loon WEL elke dag met die zware tassen en dozen door wind en wind, regen storm en ijzel gaan om onze brieven en pakjes te bezorgen.
Maak er weer een volwaardig beroep van, dan trek je ook minder onbetrouwbare lapzwansen aan.
Dan maar een duurdere postzegel, waarvan de opbrengst naar het personeel gaat in plaats van de steeds grotere SUV/Tesla van de CEO. (Keep on dreaming🎶)
Hopelijk gaan de instanties menselijk en coulant om met de mensen die door vermiste post niet tijdig kunnen reageren...(hier geen keep on dreaming naar ik hoop) Misschien dat deze publiciteit daaraan kan bijdragen. Sterkte voor de betrokkenen!
Helemaal mee eens!
Postbode zijn was een eervol beroep met bijpassende verantwoordelijkheden.
Jammer.
Ik woon op de Dam en krijg regelmatig post van de Damstraat in de brievenbus.
In het begin bracht ik deze post nog netjes naar het juiste adres, maar nu loop ik de Bruna binnen en mag de postbode het nog een keer proberen...
Sinds 3 november ontvangen we aan het Vurehout ook geen post meer. 10 november ingediend. Zou door manager teruggebeld worden. Niets gehoord.
1 december weer klacht ingediend. Zou de afgelopen weken een paar keer post hebben moeten ontvangen. Niets dus. Aangegeven als ik 6 december niet door een manager teruggebeld ben ik dan de media zou benaderen. Is dus al gebeurd. Dank.
Hopelijk dat PostNL zijn klanten serieus gaat nemen. We hebben geen keus wie je post bezorgd. Helaas….
ook in de kleurenbuurt, Indigostraat gaat regelmatig fout. Er wordt gemeld het pakket bezorgd is maar dat is niet het geval.
Postnl bereiken is een drama. lukt op geen enkele manier. Ze zijn totaal niet klantvriendelijk.
Ook wij hebben over dit probleem meerdere keren geklaagd, veel verder dan, oeps hier is iets mis gegaan, een minidoosje pepermuntjes als excuus ben ik niet gekomen. Ik vraag me af hoe ze de verdwenen post willen achterhalen en alsnog bezorgen, gaan ze naar HVC en daar zoeken? Hoezo excuses, ik lees het nu in de Orkaan, van PostNL niets gehoord. Het lijkt me dat je als PostNL op zijn minst de gedupeerden persoonlijk op de hoogte stelt dmv een brief. Of is deze soms ook in de papierbak verdwenen?
Een brandbrief richting post.nl zal toch wel aankomen..??
Zeker.
Nadat een minkukel van post.nl mij vorig jaar € 4,50 strafport in rekening bracht voor een kerstkaartje waarop een stempel stond met de tekst ” porto gecontroleerd ” en ik daar door die strafport achter kwam wat dat stempel betekende heb ik post.nl een brandbrief gestuurd uit de serie : ” 100 brieven die u nooit wenst te ontvangen”
Ik kreeg een bibberig mailtje terug dat ik niet hoefde te betalen…..
Trek maar goed van leer op z’n Oostzaans of Landsmeers: Ze sidderen voor het Twiskiaans ongenoegen…..
Vanaf begin november al missende post. Inmiddels liggen er 4 officiële klachten bij PostNL, eindelijk is de publiciteit er bij gehaald. Pakketpost staat geregistreerd als afgegeven, zie maar te bewijzen dat je het niet gehad hebt.
En zelfs na publiciteit wordt er geen actie ondernomen.
Ik ben al vanaf 3 novembernummer met post.nl de strijd aan het voeren ( 5 x gebeld ,Totaal ca 4.00 uur wachttijd, 3 x een mail verstuur en 3x geschat!)
ik mis belangrijke post;
1 brief overheid verlenging invalide parkeerkaart
1 brief overheid met ??
1 brief, echtgenote, borstonderzoek
1 brief belastingdienst
2 x brief VU Medisch Centrum, oncologie, uitslagen en afspraak
2x postcode loterij ( ivm kerstuitjes kadootje,)
+ diverse andere zaken
ik heb de postnl app en wist dus wat er binnen zou komen
kortom na mijn melding van 3 november er niets aan gedaan!!!
Zou het dezelfde bezorger zijn als in de bomenbuurt.
Hier ook al 3 weken geen tijdschriften en geen paar pakjes niet bezorgd.