De gemeente Zaanstad heeft aangekondigd de rijbaan van de provincialeweg N514 (de Ned Benedictweg) in Wormerveer tussen de Samsonweg en de Veerdijk (Wormer) tijdelijk te verbreden.
De verbreding is nodig als de Zaanbrug tussen Wormer en Wormerveer wordt vernieuwd.
De weg krijgt op dat deel twee rijstroken per rijrichting. Na twee jaar wordt de verbreding weer ongedaan gemaakt.
Omdat de vergunning nu aangevraagd wordt, kan er nog geen bezwaar worden gemaakt. Dat kan pas nadat op de aanvraag is besloten.
Foto boven Google Streetview.
@ Willemsr er wordt bedoeld Uitvaartcentrum Wormerveer aan de Roode Wildemanweg.
Die verbreding vindt plaats om voldoende ruimte bieden aan autoverkeer als de Zaanbrug wordt vervangen. Zodra een nieuwe Zaanbrug in gebruik wordt genomen is die verbreding niet meer nodig en kan die verwijderd worden. Ik hoop dat hiermee het raadsel is opgelost.
Een zorg die ik zelf heb betreft de verkeersveiligheid. Op en bij de Clausbrug/Noordbrug zijn de nodige ongelukken gebeurd, en hetzelfde geldt voor de afslag bij het crematorium en verder westelijk het voetgangers/fietsen oversteekplaats, nabij het winkelcentrum met o.a. Floris Keukens/Praxis/Gamma.
Op deze provincial weg wordt 80 km aangehouden als maximale snelheid. Me dunkt is het zinvol om tegelijk met de verbreding de maximum snelheid naar 50 km/u te verlagen. Oversteken wordt zo veiliger, de onoverzichtelijkheid van de brug minder risicovol, minder lawaai/fijnstof voor de nabijgelegen woningen door lager brandstofverbruik. Voor de doorstroming is het misschien ook beter als de snelheid op dit stuk weg aansluit met de snelheid die ook aan de oostzijde op de weg geldt.
Hans je heb gelijk door de Zaan brug te vernieuwen kapitaal verspillen alleen voor personenauto's en fietsers maar niet voor vrachtwagens inderdaad veel geld voor zo brug en dan te bedenken dat er meer dan 20.000 vrachtwagens over een brug moeten wand de industrië en woningbouw moet groeien?
Www.rechtvandemens.nl
Hebben we in Zaanstad dan een tweede crematorium?
De reactie is precies waaraan het schort, na dat de Zaanbrug klaar is zal het weer over de Zaanweg, Dubbelebuurt en Zuideinde moeten rijden, dat is niet gevaarlijk en daar geburen geen ongelukken, gelukkig maar. En daar houdt men zich aan de snelheid van 50 en 30 km per uur wat zijn we tevreden met Zaanstad en hoe die voor zijn burgers zorgt. Vooral de opmerking over minder lawaai/fijnstof voor de nabij gelegen woningen (?) dan maar enkele meters langs de woningen aan de Zaanweg, Dubbelebuurt en Zuideinde laten rijden die hebben daar geen last van?
Waarom na twee jaar deze verbreding ongedaan wordt gemaakt is mij een raadsel.
Omdat gemeentes nou eenmaal van kapitaalvernietiging houden.
Hans je heb gelijk door de Zaan brug te vernieuwen kapitaal verspillen alleen voor personenauto's en fietsers maar niet voor vrachtwagens inderdaad veel geld voor zo brug en dan tebed enken dat er meer dan 20.000 vrachtwagens over een brug moeten wan de induSyrië en woningbouw moet groeien?
Www.rechtvandemens.nl