Jaaaaaaa! Vanmiddag stipt 16:00 uur opende in alle bescheidenheid de Beatrix voor ’t grote publiek!
Het wachten was op het rood-wit tape dat op de schuine betonranden tussen fietspad en voetpad en tussen fietspad en autoweg geplakt moest worden om de fietsers te waarschuwen.
Waarschijnlijk had Xenos nog een rol liggen, want dat van de gemeente was op.
De tip en de foto kregen we van ons vrouwtje, dat in nauw contact staat met verschillende mannetjes, en zodoende nog weleens wat hoort.
Pieter Grandiek maakte een foto van een verkeersbord waarvan wij denken dat het speciaal voor ZNSTD is ontworpen:
De weggebruikers hebben ook zo hun verantwoordelijkheid. Goed opletten is belangrijk. Je went vanzelf aan een enigszins nieuwe situatie. En het scheelt gemeenschapsgeld.
Wij wachten in spanning op het verkeersbord "fietspad slingert" - een aangepaste versie van J20 (felgeel, met fiets) lijkt me feestelijk.
Verkeersregelaars op de stoep, anders krijgen we wel ongelukken...
Ik vind de slinger naar links erg mooi.., je fietst op een smal fietspad . en dat wordt breder op de brug.., hier zet men koffie en veilig over de Zaan.., we kennen het dus toch.
Waarom zou je ook CROW ontwerprichtlijnen volgen als je als ambtenaar ook zelf het wiel kan uitvinden?
Het is toch te gek voor woorden dat er verf, tape en speciale borden nodig zijn om een potentieel gevaarlijke situatie enigzins acceptabel te maken.
Of vraag het netjes aan Bureau Mijksenaar;
https://www.mijksenaar.com/
De brug doet wat je van een brug kan verwachten.
Er zijn tot nu toe nog geen valpartijen of ongelukken waar genomen.
Houden zo.