Zaanstad wordt steeds beter bereikbaar.
Via Twitter worden meldingen gedaan over verkeersborden die niet kloppen, hondenpoepbakken die niet geleegd worden of over duistere lantaarnpalen. De laatste tijd wordt daar meer dan prima op gereageerd. Ook kan je al een tijd met onze ambtenaren Facebooken.
Sinds vandaag is er nog een kanaal bijgekomen: WhatsApp.
In het persbericht vertelt wethouder dienstverlening Rita Visscher-Noordzij:
“Zaankanters willen gemakkelijk en snel antwoord op allerlei vragen aan de gemeente. Wij gaan daarom mee met de digitale ontwikkelingen en zijn nu ook via de populaire app te bereiken. Vragen worden elke werkdag van 8:30 uur tot 17:00 uur zo snel als mogelijk beantwoord.”
Hoewel wij deze wethouder hoog hebben zitten, slikken we natuurlijk niet alles voor zoete koek. Wij checkten de app en… het klopt! We kregen contact met Annemiek die ons ook nog een fijne dag toewenste.
Het WhatsApp-nummer van de gemeente is: 06-10434693
Waar appten andere inwoners over? Zaanstad kreeg op de eerste dag vragen over openingstijden, iemand die op reis ging, vroeg of ze – als ze na 8 maanden nog steeds niet terug wil – zichzelf ook vanuit het buitenland kon uitschrijven bij Zaanstad. Een scholier die voor een schoolopdracht nog even snel wat antwoorden nodig had appte ook in uiterste nood naar de gemeente!
Nu nog even zorgen dat als je bij de receptie van het gemeentehuis staat het mogelijk wordt om daar een simpele afspraak met burgerzaken te maken....
Prima! Met de tijd meegaan. Bereikbaarheid is alles.