De snelfietsroute tussen Amsterdam Noord en Zaandam gaat € 3.374.000 kosten. Omdat dit fiks hoger is dan de geraamde kosten stelt de gemeente Amsterdam voor om een aanvullend krediet van € 679.500 voor de route ter beschikking te stellen.
Het voorstel wordt woensdag 13 of donderdag 14 juli in de raadsvergadering behandeld.
De kosten zijn hoger omdat er vervuilde grond afgevoerd moet worden, omdat er onderzoek naar mogelijke bommen uit de Tweede Wereldoorlog is gedaan en omdat er meer gekapt moet worden. Ook de aanleg van een fietsbrug is duurder.
Hier onder eerst het totaal-overzicht en daaronder de details van de nieuwe aanleg. Het rode stuk is het stuk dat dit jaar wordt aangelegd.
Eind dit jaar moet de route in gebruik worden genomen.
In afwachting van het snelle fietspad.....
Volgende week (17/10-24/10) wordt een deel van het "oude" fietspad aan de Oostzanerdijk bij het viaduct onder de Coentunnelweg de gehele week afgesloten. Zeer benieuwd naar de alternatieve route heb ik dat nagevraagd bij het contactadres op de borden die de werkzaamheden aangeven. De omleiding gaat dus via Oostzaan – Kerkstraat, Zuideinde en Westeinde en vv. Kortom een flinke omweg wat mij betreft.
Er moet toch iets beters denkbaar zijn?
Is bij het ontwerp van de brug over Zijkanaal H wel gedacht over het vele (scheeps-)verkeer te water dat dagelijks in en uit het Zijkanaal gaat, dat er bedrijven met schepen zijn gevestigd aan het Zijkanaal, en dat er af en toe woonarken worden verscheept die dan door of onder die brug moeten?
waarom gaat de oude bestaande route over de wibautstraat? zou toch gewoon rechtdoor moeten over de zuiddijk monet route en dam tot dam route lijkt mij veel intereranter voor de touristen en de zuiddijk
Er zijn twee plannen naast elkaar: een snelfietsroute en een toeristische route naar Amsterdam. Die laatste zou helemaal langs het water moeten lopen. Aanvankelijk over de Prins Hendrikkade en Vissershop waartussen een brug zou komen. Dat wilden de bewoners niet, nu is die over de Havenstraat gepland en gaat via de Den Uylbrug langs de Noordzeekanaal door gebied Achtersluispolder.
Het Wibautstraat-traject zit in snelfietsroute. Of dat met al die stoplichten inderdaad 'snel' is, is de vraag.
Voor mensen die richting Amsterdam fietsen zijn die stoplichten geen probleem toch? Om alvast een beetje in de sfeer te komen pakken ze gewoon al die rode lichten mee ;)
Wordt het alternatief traject niet meer uitgevoerd? Heb ik iets gemist Orkaan?
Die fietsbrug lag in een alternatief traject dat nu niet meer uitgevoerd gaat worden. Dus eigenlijk zouden die kosten daarvan niet voor rekening van dit project kunnen komen.
http://deorkaan.nl/wordt-dit-de-nieuwe-fietsbrug-in-de-sluispolder/
Precies, dat denk ik ook.
Wij kunnen dat ook niet zien in de stukken. De enige plek waar de nieuwe route over water gaat is bij de aftakking naar de Molenaarsweg, vlak na de nieuwe onderdoorgang onder de A10 door.
Kan iemand mij vertellen waar de fietsbrug moet komen? Ik kan het op het overzichtsplaatje niet zien. In het fietspad zoals het er nu ligt aan de Cornelis Douwesweg is ter hoogte van het BP Benzinestation een aftakking bedacht. Wat is de bedoeling van de aftakking?
Kijk fietsbrug Sluispolder van 30 april.