De brug over de Neckerstraat in de A7 bij Purmerend wordt een half jaar lang ingrijpend aangepakt: zwaar verkeer wordt omgeleid, een groot deel van de tijd is maar de helft van de rijbanen beschikbaar en op- en afritten worden afgesloten. Het werkt duurt een half jaar, van 5 april tot begin september.
Het is vooral het stuk tussen Zaandam en Purmerend dat te maken krijgt met stremmingen, files en oponthoud. Vertragingen van een uur of meer worden niet uitgesloten. Rijkswaterstaat roept mensen op samen te reizen, thuis te werken, het OV (of de fiets) te nemen of buiten de spits te reizen maar de verwachting blijft dat lang niet iedereen dat gaat doen – een verkeerschaos dus.
Alternatieve routes zijn nauwelijks voorhanden aldus Rijkswaterstaat alhoewel wel gevreesd wordt dat de route via de N244 (Purmerend – West-Graftdijk) en N246 via Wormerveer naar de A8 ‘fors drukker’ zal zijn. Zwaar vrachtverkeer (boven de 25 ton) moet deze route in ieder geval nemen (30-tonners moeten al vanaf 2022 deze route nemen).
Marianne Doeves – de Boer (Lokaal Zaans) en Natasja Cornelisse (PVV) vrezen dat ook de A9 als sluiproute gebruikt zal gaan worden. Ze hebben een motie ingediend om het sluipverkeer door Zaanstad te monitoren en voor te sorteren op mogelijke inrijverboden zoals die ook in dorpen rondom Purmerend zijn ingevoerd. Zij noemen als suggesties de Communicatieweg in Assendelft, de N203 in Krommenie en N246 bij Wormerveer. Hoe dat er in de praktijk gaat uitzien wordt niet in de motie uitgelegd
Door Piet Bakker. Bronnen: website Rijkswaterstaat (en pdf versterking brug) en motie LZ/PVV. Foto is screenshot van video op website Rijkswaterstaat. De motie wordt in de raadsvergadering van 4 april 2024 behandeld.
Die term alleen al, Sluipverkeer, het zijn gewoon mensen die op een voor hen gunstige manier van a naar b willen/gaan.
ik ben chauffeur op een vrachtwagen ik rij voor AH als wij niet komen dan gaan de mensen weer geen eten dan kan ik geen thuis werk doen ik woon in purmerend en ik moet werken in zaandam daar staat de vrachtwagen
Het lijkt wel alsof de automobilisten die niet de vrijheid hebben om thuis te werken, vooral gestraft moeten worden. Alle mogelijke alternatieve routes worden afgesloten, busverkeer wordt beperkt, iedereen zal en moet over die paar rijbanen worden geleid die er nog over zijn. Dat zal ze leren. Alsof ze kunnen kiezen voor de trein, die meestal niet rijdt naar waar hun werk is.
anmoes
wel vreemd dat bij zo 'n groot onderhoud wegen worden afgesloten rondom dorpen van purmerend,
om dorpen te ontlasten!.men kan het gewoon beperken tot alleen auto verkeer Geen vracht verkeer dat scheelt hoop,ellende.en dan gaat het openbaar vervoer ook nog de dienstregeling aanpassen.kortom ook daar minder bussen.
En laten we eerlijk zijn al die dorpelingen met hun hypocriete gedrag wel allemaal door purmerend! en zaandam....we gaan het zien!!!!
Ik wens alle weg gebruikers het konemende half jaar veel sterkte op de weg maar blijf kalm.!
Stress is negatieve energie...
Ik begrijp iets niet; waarom maar 2 rijbanen en geen drie ? Ruimte genoeg voor drie banen.
Idee; s morgens van Noord naar Zuid twee banen en een naar Noord. In de avond spits net andersom.
Ambtenaren; graag nog eens naar kijken!!!!!
Vrijdag 29 april nog over A7 gereden.
Bij die Brug kon in file toch wel vlot worden doorgereden.
Totdat we de tweede afslag hadden bereikt.!! matrix borden 50km. File.
File tot aan de Benzinepomp halverwege tussen Purmerend en Hoorn.
Toen konden we weer doorrijden.!! Nergens werkzaamheden...nergens een auto op vluchtstrook met pech of
een rijbaan afsluiting ivm ongeval.
Ongeveer 5a8 km verderop pijl in matrixbord...allemaal invoegen van rechts naar linker rijbaan en wederom 50km per uur rijden.
300m verder was de weg weer vrijgegeven.Wederom nergens wat qua werk of auto pech of ongeval.
Die werknemers die het wegennetwerk in de gaten houden voeren OF hun werk niet naar behoren uit en denken dat die brug 17km lang betreft.!
ergens gaat het nu al fout zonder enige vorm van werkzaamheden uitvoeren.
Ben benieuwd hoe het zal gaan zijn of worden bij werkzaamheden>!
Wellicht extra controle op controle van de werknemers die ons wegennet controleren en matrixborden moeten bedienen
en worden matrix borden naar behoren aan en uit gezet.! VLOTTE DOORSTROMING noemt men dat.!
De matrixborden in NH worden vanuit het controlecentrum van Rijkswaterstaat boven de Wijkertunnel bediend op verzoek van de wegbeheerder en op aanduiding van de mensen van RWS en de provincie die in de gele pick-ups rijden. in die communicatie gaat nog wel eens iets fout, zo blijkt. Klachten hierover in te dienen bij website RWS.
als we nou 20 jaar geleden de verbinding A8-A9 gerealiseerd hadden. Dan waren er een stuk minder problemen op de provinciale wegen nu. ik begrijp echt niet waarom de politiek geen besluiten kan nemen in deze.
Er blijven 2 versmalde rijstroken van noord naar zuid en 2 van zuid naar noord beschikbaar! Alleen de capaciteit neemt af omdat de snelheid lager is.
De soep zal niet zo heet gegeten worden als dat ze wordt opgediend dus het zal wel drukker worden dan normaal op de A8 en zeker de A10 Noord maar ik verwacht geen chaos op de weg tenzij er een ongeluk gebeurd.
In de eerste paar weken zullen de mensen moeten wennen aan de nieuwe situatie maar als iedereen weet wat voor hem of haar het beste is dan zal het meevallen.
Het is net als met weerswaarschuwingen, hoe vaak blijken die mee te vallen?
Als proef op het inrijverbod wordt maandag de Communicatieweg tussen de Noorderweg en Busch en Dam afgesloten voor autoverkeer.
hihi. 🤣 😉👍