Het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt. Het kruispunt van de Thorbeckeweg en de Wibautstraat wordt ongelijkvloers (een onderdoorgang). Het verkeer gaat dat merken: omrijden, vertraging, afsluiting van wegen en een lagere maximumsnelheid.
Op woensdag 6 november en donderdag 7 november wordt de Den Uylweg (N516) tussen tussen de Wibautstraat en de Den Uylbrug ’s avonds en ‘nachts tussen 20.00 en 05.00 uur afgesloten omdat gewerkt wordt aan de middenberm en wegens snoeiwerkzaamheden.
De weg wordt tussen de Wibautstraat en de Den Uylbrug (richting Hoogtij) afgesloten, verkeer wordt omgeleid. De andere kant op, van de Den Uylbrug naar de Wibautstraat (richting A8) geldt een rijstrookbeperking, maar het verkeer kan wel beperkt doorrijden.
Het fietspad langs de Den Uylweg is tussen 4 en 6 november overdag afgesloten.
De snelheid binnen de bebouwde kom in het werkgebied wordt verlaagd van 50 km naar 30 km. Buiten de bebouwde kom gaat het van 80 km naar 50 km. Dit blijft zo tijdens het hele project.
Eind oktober start ook het grondwerk voor de aanleg van een nieuw parkeerterrein op het voormalig trainingsveld van voetbalvereniging SV Rood-Wit bij het sportpark; de bovenlaag wordt verwijderd en zand wordt aangebracht als onderlaag voor de fundering van het parkeerterrein.
Door Piet Bakker. Informatie uit nieuwsbrief en projectwebsite. Foto’s: De Orkaan en Bas Sommeijer.
En veel minder vervuiling in Krommenie en omgeving. Heel Zaanstad Noord zal juichen als deze verbinding eindelijk eens tot stand zal komen.
Het gaat waarschijnlijk miljarden kosten maar het moet toch een keer gebeuren op wat voor manier dan ook...
Sorry jullie zíjn slecht geïnformeerd
Je vergeet hier aan te geven wat er onjuist is aan de informatie.
Persoonlijk vind ik de aansluiting A8/A9 veel belangrijker en noodzakelijker.
Lidia, de aansluiting A8/A9 mag er nooit komen!
De A8 is met 2x2 rijstroken veel te smal en aangezien het door die aansluiting veel drukker wordt terwijl het in de spits nu al druk is betekend dat veel meer luchtvervuiling boven o.a. een deel van Oud-Koog en de Slachthuisbuurt.
Pas als de A8 2x3 rijstroken wordt en het viaduct wordt vervangen door een tunnel valt er over zo`n verbinding te praten.
En dus werkt Zaanstad in stilte aan die verbinding, A8 - Noorderveenweg - Noorderweg - Communicatieweg West - A9 .
Niemand gaat deze route rijden om van de A8 naar de A9 te komen en vice versa. Veel te omslachtig en nooit sneller dan de huidige verbinding.