Na een korte verbouwing was het dan zo ver: de opening van de nieuwe grotere Vomar in Wormer. Twee weken lang is er geklust om de lege winkelruimte naast de supermarkt (waar voorheen de Big Bazaar zat) toe te voegen en om de Vomar volledig opnieuw in te delen.
En dit is dan ook gelukt. De winkel is veel ruimtelijker en dieper geworden en dat komt omdat het magazijn niet meer aan de achterkant van het gebouw zit, maar aan de zijkant. Daarnaast is het plafond opengebroken en dus hoger, hangt er wittere ledverlichting en is er een donkerdere tegelvloer ingezet.
Er zijn 10 (!) kassa’s en die zijn allemaal bemand, er zijn dus geen zelfscankassa’s geplaatst. Maar daarnaast is er vooral veel meer ruimte gekomen voor meer producten: groente en fruit, brood en veel vlees. De vegetarische gemeenschap in Wormer moet genoegen nemen met een (miniem) aantal extra plantaardige producten.
De Wormernezen waren in ieder geval erg benieuwd naar hun eigen nieuwe Vomar.
‘Ik zou vandaag eigenlijk niet hoeven werken, maar ik ben rond half 4 gebeld om toch bij te springen, omdat het zo druk was’, vertelt een medewerker van de Vomar. ‘Het is mooi geworden dus ik ben blij dat ik nog een paar uurtjes mee kon pakken.’
Door Remi Kerkhoven
De nieuwe Vomar ziet er fantastisch uit, en er is genoeg ruimte om lekker op een rustige manier je boodschappen te doen.
Wat alleen jammer is, is dat er geen toilet meer is. Dit was bij de oude Vomar wel zo. Mensen met een zwakke blaas enzo,
moeten dan voordat ze naar de Vomar gaan thuis hun behoefte doen of ergens waar er nog openbare toiletten zijn.
Je zou denken dat met al die ruimte die er is vrijgekomen, dat er wel plaats zou zijn voor een toilet.
Ik ben bang dat het een kwestie is van geld. Met een volle blaas of bij hoge nood boodschappen doen is geen pretje.
Voor de rest ziet het er echt heel erg mooi uit. Mijn complimenten.
@ Heer Willem Botermans.
Gisteren even voor het eerst geweest en ik moet zeggen het is een prachtige winkel geworden, niet meer die smalle kruipdoor en sluipdoor paadjes. Afgelopen week was de opening en om nu in de rij te gaan staan voor een blik met koek, daar heb ik geen geduld voor en dat gun ik dan maar weer aan mensen die het misschien harder kunnen gebruiken. Wat geduld betreft dan ga ik toch maar liever naar de concurrent, daar kan ik wel zelfscannen en onder het boodschappen doen gelijk alles in de tas proppen. Ik heb geen zin om in de rij te staan, wachtende op mensen die hun pincode ineens niet meer weten of die allemaal losse centen staan te tellen, of als ik 2 artikelen heb staan te wachten op iemand die voor 2 weken in het karretje heeft. Kunt u zeggen dat dit systeem het proletarisch winkelen bevordert, maar als ik de megawinsten en omzetcijfers zie van de supermarkten dan valt het allemaal wel mee, en uiteindelijk betalen de klanten het gelag. Maar niettemin een prachtige winkel geworden.
Ze zijn de plafonds vergeten af te werken waardoor het nu net een kippenhok is qua geluid, het lijkt wel alsof je in een druk overdekt zwembad bent, je kunt er amper met iemand praten op normale toon.
Beste Eline.
het plafond is open gebroken, om een nog ruimtelijke winkel te krijgen.
Verder wens ik u een fijne avond, en vooral een heerlijke en gezonde week.
Het is prachtige winkel geworden lekker ruim en overzichtelijk. Super blij.
Het is een prachtige winkel geworden. Lekker ruim en overzichtelijk ik kwam altijd al bij de Vomar hoor.
Zeker een prachtige winkel geworden alleen de verkeersdrempel om op het dak te parkeren houdt behoorlijk tegen om daar te gaan staan, wat een hoog ding! Jammer want dat maakt het parkeren op het plein beneden weer drukker terwijl het toch gewenst is dat men meer van het parkeerdek gebruik gaat maken...
Die verkeersdrempel is niet voor niks zo hoog er zijn namelijk personen die te hard naar beneden gaan en dan niet op tijd kunnen remmen voor bijvoorbeeld voetgangers of fietsers die passeren.
Beste L Wouda.
Even dit probleem doorgeven aan het hoofdkantoor. ze zullen er vast aandacht aan schenken.
ik wens u nog een fijne dag, en vooral een heerlijke en gezonde week.
Geachte Vomar directie en medewerkers,
Ik wil U het volgende graag schrijven. Als inwomer van Wormer (nu 16 jaar) heb ik hier de veranderingen in het winkelbestand meegemaakt. O.a. de Vomar van oude naar de nieuwe locatie, die nu ruim is uitgebreid. Omdat ook uw directe concurrent niet heeft stilgezeten gingen wij (mijn vrouw en ik) toch erg graag naar de grote zaak in Wormerveer, gewoon omdat ik het daar prettig
en ontspannen winkelen vind. Uw Vomar in oude staat, vond ik altijd benauwd en niet prettig winkelen. Ik zal deze week zeker onze boodscappen bij U halen, vooral ook uit nieuwsgierigheid. Het is in ieder geval goed om de reacties nu al te horen en te lezen.
Ruim, overzichtelijk en een goede indeling. Daarnaast vind ik het ontzettend verstandig dat er uitsluitend 10 vaste kassa's staan en U hebt afgezien van dat zelfbetalen systeem. Ik heb vanaf 1965 een kleine 30 jaar als buitendienst medewerkeer bij Nestlé gewerkt. Heb de hele move van bediening naar zelfbediening en supermarkt meegemaakt en geloof absoluut niet in dat zelfbetaal systeem. U kan absoluut niet het proletarisch winkelen onder controle houden en heb ook recentelijk gehoord en gelezen dat een branchgenoot de noodklok hierover luidt. Ik wil U feliciteren met een verstandig besluit en uiteraard met deze nieuwe parel in uw winkelbestand. Met vriendelijke groet : Willem Botermans, Wormer