Het is een soort van traditie geworden: elk jaar is er in juli iemand die de eerste pepernoten in de supermarkt schappen spot. Dat schandelijke feit wordt gedeeld via sociale media en dat roept dan weer verontwaardigde reacties op.
Nu gaat Bol.com daar overheen. Gisteren toverden zij de P.C. Allstraat om in een besneeuwd winters kersttafereel inclusief een kerstman en een hoop lichtjes. De online winkelgigant schiet er een kerstcommercial. Ook vandaag zal de sneeuw er nog liggen.
We fietsten vanmorgen zelf even langs om een paar dag-foto’s te maken. Vanavond kunnen bewoners een kerstwandeling maken.
De P. C. Allstraat is een doodlopende zijstraat van de Grootscheepmakersstraat (en dat is weer een zijstraat van de Oostzijde).
foto’s: Marjolein Mannaart (boven) en De Orkaan (onder)
Geweldig hè, bomen en struiken vol in het blad met sneeuw erop ... Echt, zoveel geld uitgeven voor een filmpje dat niet klopt.
Die ene opname van (destijds) president Nixon, gebruikt in het programma "Farce Majeure", zou hierop weer gezegd hebben: "t Is jammer ..." Want nu blijkt dus uiteindelijk tòch die dikke, giechelende mega kabouter het gewonnen te hebben van onze goede, oude, bisschoppelijke Goedheiligman. Niet enkel ten behoeve van de reclame voor een Amerikaans frisdrankje, maar vooral dankzij het feit, dat die belzwaaiende dikkerd over heel de wereld veel bekender is dan onze Goede Sint. Kennelijk komt er zelfs geen hint naar het bestáán van onze plechtige, en af en toe enigszins verwarde vriend. Moet ik daar dan om treuren? Tieren tegen iets of iemand? Welnee, zo lopen die dingen blijkbaar, dus allá dan maar.