ECG?
“Het fietspad van station Zaandijk-Zaanse Schans richting Zaandam, tot aan het spoorwegviaduct. Al fietsend kreeg ik de gedachte dat dit een uitslagstrookje was van een meetinstrument die de toestand van de aarde weergaf. Zeker is volgens mij dat degene die deze lijnen heeft aangebracht, een niet alledaags leven heeft.”
50woordenfoto
Soms zegt een foto meer dan 1000 woorden. 1000 vinden we teveel van het goede, maar foto’s van zaken waar we tegenaan liepen, voorzien wij (of jij!) nu en dan van 50 woorden.
Foto van Age de Jong: “het stuk is wel 3 km lang. zou deze oplossing voor de scheuren, wel de juiste zijn?”.
Ook een foto met 50 woorden? Stuur ze aan De Orkaan.
Door Piet Bakker en Age de Jong (foto/tekst).
Gedeelte ervan is nu afgesloten. Wel een stuk zonder ECG lijntjes. Weet iemand waarom?
Een waardeloze oplossing, voorheen zo'n fijn fietspad is nu een kilometerslange vibrator geworden.
Van mij mogen die hobbeltjes nog wel wat hoger, als de (lees goed voordat u begint te klagen:) asociale snelfietsers daardoor minder hard kunnen. Voor de degelijke, sociale snelfietser (al bestaan die bijna niet) vind ik het inderdaad sneu. Het fietst ook voor de standaard slome fietser zoals ik niet heel fijn.
De manier waarop de bovenzijde van de weg is 'afgesleten' doet vermoeden dat er nog een verse laag asfalt op gaat komen. De witte scheidingslijntjes zijn ook weggeschuurd. Mogelijk een scheurreparatie voorafgaand nieuw asfalt? We gaan het zien.
ik rij iedere dag over dit fietspad, wat een drama, nog erger dan het betonplaten fietspad van de communicatieweg.
Het viel mij ook op en het fiets verschrikkelijk ongelukkig. Voor deze actie kon je er met vrij grote snelheid overheen (20 km/u of zelfs harder), maar nu is 16 km/u niet eens een veilige snelheid omdat je alle kanten ophobbelt. Het is een snelfietspad onwaardig en ze moeten het snel gladstrijken.
Jaap, de oorzaak is dat de toplaag van het rode fietspadasfalt maar 2 a 3 cm is.
De onderlaag van dit fietspad is ongeveer 8 cm.
Deze toplaag heeft een vrij open structuur waardoor er makkelijk water in komt dat bij vorst bevriest en vervolgens uitzet en gaat scheuren.
Dit fietspad langs de Provinciale Weg is in 2011 tussen station Zaandijk- Schans en de Vincent van Goghweg opnieuw geasfalteerd.
Het opvullen van de scheuren met gietasfalt is natuurlijk een goedkoop lapmiddel.
Rood asfalt is vanwege de kleurstof één van de duurste asfaltsoorten en daarom zijn de toplagen van fietspaden waarschijnlijk zo dun
De gemeente zal het fietspad opnieuw moeten asfalteren maar dan met een dikkere toplaag.
Voor roodasfalt cq fietsstraat fietspad, aanleg krijgt de gemeente subsidie ,.de.kosten zijn om het even.
Tis geen stil asfalt het maakt veel herrie alsdie brede banden 2 wielers er over razen.
Die subsidie zal afkomstig zjjn uit het potje van de stadsregio Amsterdam waar Zaanstad ook aan meebetaald.
Rood asfalt kost rond de € 250,- per ton ex. BTW en dan moet het nog vervoerd en verwerkt worden.
Het fietspad tussen Zaandijk en de Van Goghweg is ongeveer 4 km lang en er gaat ongeveer 900 ton asfalt in.
Opnieuw asfalteren van dat stuk fietspad zal rond de 3 ton kosten.
Waarom ze voor vrijliggende fietspaden geen normaal zwart asfalt gebruiken is me een raadsel want SMA, dat veel voor toplagen wordt gebruikt kost rond de €100,- per ton waardoor er op dit stuk fietspad al snel € 135000,- wordt bespaard.
Ook op de Leliestraat het zelfde.
Viel mij wel op dat de gevulde kuiltjes nu hobbeltjes zijn geworden.
Zie eigenlijk zo gauw het nut niet van deze actie, was mij nooit opgevallen dat er zoveel scheuren en gaten in het asfalt zaten.