De POV beleefde gisteravond haar ‘finest hour’ in de gemeenteraad. De partij had de zaal verlaten toen er over een advertentie van de partij gepraat werd waarin gesuggereerd werd gewekt dat er terroristen en oorlogsmisdadigers onder de vluchtelingen zouden zitten.
Een succesvolle actie: nooit werd er zo veel over de partij gesproken. Fracties vlogen elkaar in de haren, ROSA en PvdA stonden recht tegenover SP en GroenLinks, Patrick Zoomermeijer (onder) riep “Fuck that” om zijn betoog kracht bij te zetten (burgemeester Faber liet het passeren), Aart Molenaar (DZ) werd door de burgemeester tot de orde geroepen toen hij zich onaangekondigd in het debat mengde. Dagblad Zaanstreek opende met de affaire (en wij schrijven er nu ook weer een stukje over…).
Kortom, een volledig geslaagde provocatie.
Onzaans
Opruiend, onzaans, laf, beledigend, verdraaien van feiten, haatzaaien… geen gebrek aan negatieve kwalificaties over de advertentie die de POV in het Zaans Stadsblad plaatste over het vluchtelingenbeleid in Zaanstad. ROSA, D66, CU, CDA, PvdA, ZIP en ZOG (niet GroenLinks en SP) wilden via een motie de advertentie afkeuren van de POV.
De POV wilde niet meepraten over de motie en verliet de zaal. In de coulissen begon POV-fractievoorzitter Harrie van der Laan vervolgens driftig mee te twitteren, kennelijk wilde hij toch wel een beetje discussiëren. Maar niet in de raad want die zou door de motie aan te nemen de “vrijheid van meningsuiting” beperken.
Tussen haakjes: ook GroenLinks en SP wilden niet voor de motie stemmen, zij waren het niet met advertentie eens, maar vonden het geen taak van de raad om hier een oordeel over te geven.
DZ schiet te hulp
Harrie van der Laan werd in de raad te hulp geschoten door zijn vriend Eric Sellmeijer van DZ. POV was tot die advertentie gekomen omdat er een asielzoeker uit Zaandam verdacht was van terroristische sympathieën. DZ zou de zaal verlaten bij een stemming.
Ruud Pauw (onder) wist overigens te melden dat deze asielzoeker weer was vrijgelaten, hij was alleen verward. Toch een beetje brekend nieuws. UPDATE: Pauw zat ernaast, de 18-jarige asielzoeker zit nog steeds in bewaring.
De POV probeerde nog meer olie op het vuur te gooien door op Twitter te suggereren dat VVD’er Gerard Hartog wegens de motie uit de fractie zou stappen. Onzin, volgens fractievoorzitter Gerard Ram, Hartog ging gewoon verhuizen.
Op Twitter was het nog lang onrustig:
Helicoptervieuw uit de strekking en kern van deze problematiek is in mijn optiek oplosbaar. Nieuw vluchteling beleid creëren, biedt kansen voor nederland innovatief techno ethiek onderneming met samenwerking ned-China handelspartner. Elke vluchteling verplicht een chip onderhuids met alle gegevens inbrengen. Veiligheid en traceerbaar voor wederzijds veiligheids belangen. Chip koppelend naar asielverblijf, woningbouwvereniging, politie, ziekenhuizen, gemeente huizen, scholen etc. Indien dit nodig is. Net als Nederlandse burger een paspoort heeft als legitimatie.
Deze chip is ook toepasbaar op Nederlandse burger als men dat wil maar het is niet verplicht mits men een strafblad heeft, dit om discriminatie uit te sluiten. Dit is puur uit nood en hoofdzaak waarborging Nederlands-Europees burgerveiligheid.
Metafoor: als wij naar een ander continent reizen behoren wij ons te vaccineren voor ons veiligheid maar ook viceversa. Zo kan je dit ook zien maar dan vaccinatie met ID en verblijf medisch chip. Ipv fingerproof nu bodyproof.security. ;-)
Ook ik zou graag weten waar ik tuig van de PVV kan ontlopen als ik met mijn gekleurde vriendin over straat loop. En net als in het verleden is er geen garantie op dat landverhuizers zuiver op de graat zijn. De vrienden van de PVV uit de jaren 30 tot 45 wisten ook hun straffen buiten Duitsland te voorkomen door mee te gaan in de stroom naar nieuwe landen.
PVV'ers en meer rechtsextreem had continu de mond vol van aanpak van krakers die geweld gebruikten maar zie nu ze zelf de wapens opnamen in Geldermalsen is dat geweld plots een heldendaad. Ze gebruiken dingen zoals sociale woningbouw voor eigen goeddunken maar vergeten dat hun Leider het mogelijk heeft gemaakt dat sociale woningen werden verpatst . Dat vluchtelingen nu de schuld zijn van lange wachtlijsten is datzelfde domme gezwets. Vorig jaar was er op de SP na niemand die het opnam voor sociale woningbouw en ook nu is dat niet verbetert zelfs de PVV is hierin doodstil.
Klagers over deze instroom hadden in januari de Grieken moeten steunen toen ze hulp vroegen maar dat mocht van diezelde klagers niet . Nu het kalf verdronken wil men in Brussel de soevereiniteit te grabbel gooien door ook grenswachten uit andere landen in te gaan zetten.
Boon, ik mag dan zelf geen PVV aanhanger zijn maar bij links vind ik "de hoeders van de democratie" ook niet. Trouwens, de kans dat je iemand tegenkomt die PVV zou stemmen, is op dit moment heel groot. Ikzelf vind de vergelijking die er gemaakt word tussen 40-45 en de opkomst van de PVV zo enorm scheef, en meer een manier van links om de PVV schade toe te brengen. Links reageerd arrogant of ontwijkend, zie hierboven, op vragen die zij niet graag gevraagd krijgen. Als zij werkelijk zo begaan zijn met de gewone burger, dan geven zij een ieder gewoon antwoord zonder diegene belachelijk te maken.....was het de SP die in gesprek wilde met IS?...hahaha.
Ik probeer alle vragen te beantwoorden en niet arrogant te zijn. Maar de discussie duurt nu al zo lang, dezelfde argumenten komen zo vaak voorbij (van beide kanten), dat ik er moe van begin te worden. Als ik dan arrogant overkom, spijt me dat.
Je zou geen vragen moeten stellen waar niemand het antwoord op weet. Daar schieten we niks mee op. Zijn alle vluchtelingen in Zaandam echte vluchtelingen? Niemand die het weet. Jij maakt je daar zorgen om. Ik niet, omdat je je dan overal wel zorgen om kan maken.
Dat is alles.
Overigens, ik ben geen SP'er (zie boven), maar praten lijkt me nooit verkeerd. Met wie dan ook. Al zou het maar één dode schelen...
De mens lijdt het meest
Om het lijden dat hij vreest
Maar dat nooit op komt dagen
Zo heeft hij meer te dragen
Dan God te dragen geeft
Hans je hebt gelijk dat dezelfde argumenten zich steeds herhalen. Zo ook bij mij. ik snap dat je stelt dat je geen vragen moet stellen waar nu geen antwoorden op te geven zijn, daar schieten we idd niets mee op. Ik heb niet zo zeer zorgen, laat staan angsten, over of het allemaal vluchtelingen zijn. Ik vraag alleen om zeg maar gepaste afstand tot het vluchtelingen probleem. Dat is niet alleen omdat er mogelijk wat andere figuren tussen kunnen zitten die niet zo vredelievend van aard zijn. Maar ook omdat ik mij afvraag wat dit allemaal voor de maatschappij in gaat houden op de langere termijn. Je leest de meest maatschappij ontwrichtende voorspellingen verteld door mensen met aanzien (lees hoge opleiding), en de minst onbezorgde opmerking als "wir schaffen das" (waar Merkel later toch wat genuanceerder op terug kwam, of een opmerking van Neelie Smit-Kroes die zegt dat er allemaal hoogopgeleide mensen naar Nederland komen. Wie heeft er nou gelijk? Niemand heeft het antwoord. En daarom; wat geeft iemand het recht om te zeggen dat ze allemaal maar dienen opgenomen te worden of juist dat we ze allemaal maar weg moeten sturen? Waar is de nuance die maakt dat er helder en eerlijk gekeken kan worden naar wat te beslissen. Wat er nu gaande is, is af en toe een social media-burgeroorlog. Racisten en knuffelaars doen er beiden geen goed aan, er moet een middenweg zijn.
Ik heb ook niet gezegd dat jij een SP-er bent. Maar met een organisatie als IS valt niet te praten. En hoe vredelievend iemand ook denkt, hier kan je alleen met harde hand tegenop.
Ter overdenking, en niet om angst te verkrijgen maar een helder beeld wat er speelt:
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/12/Duitse-zorgen-Slechts-10-procent-van-asielzoekers-is-gecontroleerd-2736404W/?masterpageid=158493
http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OPINIE/article/detail/4211423/2015/12/20/Ze-komen-voor-onze-veiligheid-maar-niet-voor-onze-normen-en-waarden.dhtml
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4206682/2015/12/13/De-elites-brengen-ons-in-gevaar.dhtml
Hans, jij begint over jihadgezinnen niet ik.
Dag "geen antwoord kunnen geven" Hans.
Wacht even, gaat het je nu om moslims of om vluchtelingen?
En discriminatie van LHBT'ers, door christenen of moslims of conservatieve atheïsten of wie dan ook, is dat (los van volstrekt onacceptabel natuurlijk) een acuut gevaar voor de samenleving?
Is het feit dat het paasfeest op die Zaanse school gewoon mocht blijven, na protest van onder andere gematigde moslims, een reden om vluchtelingen te wantrouwen?
De wereld is een warboel, dat blijkt maar weer. Daarom kan ik je geen antwoord geven op je vraag wat voor mensen er allemaal tussen de vluchtelingen zitten. Dat kun je zelf ook niet, zelfs een eventuele God zou dat waarschijnlijk niet kunnen. Maar één ding weet ik honderd procent zeker:
Het zijn allemaal echte mensen.
Mocht je nog willen reageren, verwacht dan geen snel antwoord van mij omdat ik afspraken buiten de deur heb vanavond. Morgenochtend ben ik weer beschikbaar.
Ik wens je in elk geval heel fijne dagen en een angstvrij 2016!
Ja Hans, wat staat daar nou eigenlijk? Misschien dat jij je verlaagd tot hetzelfde niveau waarmee foto's gemanipuleerd worden om iets of iemand zwart te maken.
Dat van dat jihadgezin weet ik. Net als dat er op een school in de zaanstreek een heuse rel geweest is omtrent het paasfeest wat van naam veranderd moest worden omwille van extreme moslims. Wat uiteindelijk niet doorging na vele protesten van oa ook gematigde moslims. Maar dat komt jou misschien niet ter oren.
Dat het COC al honderd gevallen heeft van discriminatie van LGBTH mensen in AZC's, en nu apart opgevangen gaan worden dat is bijzaak?
En mag derhalve niet mee gewogen worden in een gewone burger zijn mening omtrent de HUIDIGE vluchtelingenstroom?
Kan jij antwoord geven óf er alleen maar echte vluchtelingen Nederland in gekomen zijn?
Erik, was het toentertijd niet op Nh tv dat het ADB zaanstreek waterland bij elk stemlokaal studenten wilde posten om te peilen hoeveel Mensen er op de PVV gingen stemmen? Dacht het ff van wel. Dat jij zo enorm anti PVV bent, dat zelfs het ADB daarvoor gebruikt gaat worden. Wat wil je met die cijfers als politieke tegenpool?
Hans, 2 van de aanslagplegers in Parijs zijn met de vluchtelingenstroom meegekomen. Nogmaals; in Finland zijn een tweelingbroer opgepakt ivm dat zij meededen met de executie van circa 1500 Irakese militairen door IS. De IND heeft gezegd dat ook zij niet weten wie of wat er tussen de ECHTE VLUCHTELINGEN zitten. Dat jij dit allemaal afdoet met "ik weet ook niet wat andere wijkbewoners doen", is een standaardreactie van links op wat er echt gebeurd en wat jullie niet uitkomt.
Voor de zoveelste keer, ik heb totaal geen moeite met vluchtelingen. Maar de hoeveelheid van de stroom en het feit dat niemand weet wat er mee binnenkomt, maakt dat ik er wat afkerig van ben.
Weer een paar keer mis, Barend. Nee, het BD (niet ADB of ADP) heeft nooit bij elk stembureau studenten willen laten posten om wie dan ook te 'peilen'. En nee, 'Nh tv' -welke omroep dat ook moge zijn- kan dat dus nooit uitgezonden hebben. Maar ik zie graag de beelden tegemoet, mocht je die kunnen vinden.
Het was ook een item op TV Noord-Holland:
"PURMEREND - Bureau Discriminatiezaken onderzoekt in welke buurten in Waterland en de Zaanstreek de aanhang van extreem-rechts zich concentreert.
Door Redactie Waterland - 16-12-2014, 14:01 (Update 16-12-2014, 16:31)
Ook wordt bekeken welke samenhang er is met inkomen, opleiding en woonsituatie.
Het onderzoek richt zich op de kiezers van de Partij voor de Vrijheid (PVV) en de Nederlandse Volks-Unie (NVU). Die twee partijen houden zich niet aan artikel 1 van de grondwet, waarin discriminatie wordt verboden, zegt Erik Schaap van Bureau Discriminatiezaken in Purmerend. De rest van het politieke spectrum blijft buiten beschouwing.
Het onderzoek start na de verkiezingen van Provinciale Staten in maart 2015. De stembusuitslagen van alle verkiezingen van de afgelopen vijf jaar worden tegen het licht gehouden. Al die uitslagen van de gemeenten in Waterland en de Zaanstreek zijn inmiddels verzameld.
Een student gaat vanaf januari voor elk stembureau apart na hoe de twee genoemde partijen het daar doen. Vervolgens gaat zij zoeken naar alle mogelijke overeenkomsten tussen de buurten waar extreem-rechts het goed doet. Behalve een sociale schets van de buurten zoekt Bureau Discriminatiezaken ook naar een trend in het stemmen op discriminerende partijen.
Op de vraag wat het onderzoek kan opleveren, wil Schaap niet vooruitlopen en al helemaal niet op mogelijke aanbevelingen. ,,Het is het onderzoek van de student. Zij komt met de resultaten.’’
De NVU haalde dit jaar 348 stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen in Purmerend. Niet genoeg voor een zetel, maar wel om de steun van 1,2 procent van de kiezers achter zich te voelen. En dat terwijl het volgens het Bureau Discriminatiezaken gaat om neonazi’s van wie de leider veroordeeld is en het bureau tegen twee leden aangifte heeft gedaan. Samen met de politie en de gemeente volgt Bureau Discriminatiezaken de activiteiten van de NVU op de voet. Die bestaan vooral uit het volplakken van de stad met stickers en posters. De gemeente betaalt het verwijderen daarvan.
De PVV is van een andere orde. In Purmerend, Zaanstad en de meeste gemeenten in Waterland was die partij bij de kamerverkiezingen van 2010 en 2012 de derde partij in grootte. In Edam-Volendam was de PVV in 2010 zelfs de grootste en in 2012 de tweede partij.".
Dan vraag ik mij af wat iemand die voor een linkse politieke partij acteert, met deze cijfers nou moet?
Onafhankelijk staat er bij het BD op de site.
Je komt steeds dichter bij de feiten, Barend. Ga vooral zo door. Het was dus niet 'op NH tv', maar het betrof een door RTV Noord-Holland overgenomen nieuwsbericht van Dagblad Waterland. De naam van het Bureau Discriminatiezaken heb je inmiddels wel correct. Verder kun je uit het artikel opmaken dat er, in tegenstelling tot wat jij schrijft, geen studenten zouden 'posten om te peilen'. De antwoorden op de rest van je vragen kun je in het artikel terugvinden.
Resteert er één nieuw misverstand aan jouw kant. Ik 'acteer' overigens al meer dan vijf jaar niet voor een 'linkse politieke partij'. Misschien is het een idee om eerst even de feiten op orde te krijgen alvorens vragen te stellen en stellingen te poneren?
Erik. Ik ben geen levend archivaris, ben niet vastgegroeid aan de Zaanse politiek. Er zijn vele nieuws berichten die in mijn geheugen blijven, en ja details(!) raken wel eens wat verdraaid. Dat ik de naam van het DB verkeerd had geschreven en later nog een keer, nou nou. Ik was overtuigd dat het Anti-Discriminatie-Bureau was. Of er nu studenten staan te posten(belangrijk detail) of dat een student deze gegevens op een andere manier verkrijgt dat maakt niet uit, wat moet JIJ met die gegevens? ROSA, Erik, zegt jou dat wat? Daar heb jij toch banden mee? Of is de liefde bekoeld? Trouwens, een mensch mag toch schrijf fouten maken of niet? Ben je dan minderwaardig ofzo? Of is het alleen maar te doen om de ander belachelijk te maken? Juist jij als schrijver over WO2 zou toch beter moeten weten en het goede voorbeeld geven door mensen, hoe scheef hun denkwijze en tegengesteld is aan de jouwe ook is, normaal te beantwoorden?
Je bent het dus met me eens dat er in Nederland, laat staan in Zaandam, nog geen enkele vluchteling is veroordeeld voor een strafbaar feit. Zelfs koikarpers laten ze bij nader inzien met rust.
Het valt me op hoeveel berichtgeving binnen een dag gerectificeerd moet worden, de laatste tijd. Hele 'jihadgezinnen' blijken onschuldig en de meeste foto's op internet zijn gemanipuleerd.
Ik houd mij dagelijks bezig met wat er echt gebeurt en maak me ook zorgen, maar niet per se om de opvang van vluchtelingen. Wel verbaas ik me om zinnetjes als: 'Ik heb totaal geen moeite met vluchtelingen, maar ben er wel wat afkerig van.'
Want wat staat daar nou eigenlijk?
Er zijn personen die de afgelopen maanden meer zaanstad op de kaart hebben gezet dan het gros van de gemeenteraadsleden.Zo die kan je in je zak steken.En nog de beste wensen voor 2016.Wij blijven doorgaan.
Beste meneer Brinkman,
Dat siert u en dat moet u vooral blijven doen. Niemand heeft ook gezegd dat al die vrijwilligers geen goed werk doen. De hele raad heeft ook uitgesproken dat mensen in nood moeten worden opgevangen. Er zijn echter onder veel inwoners ook zorgen ontstaan en ook die inwoners moeten door de raad gehoord worden. Dat is onze taak, net als het onze taak is het college te controleren. Of je dat via een advertentie in een weekblad moet doen, is een tweede. Het is echter niet verboden en iedereen staat dat vrij om te doen in dot vrije land. Ook dat moet gerespecteerd worden. De raad kan en mag geen stemming over het grondwettelijk recht van iedere inwoner van Nederland afroepen wat mij betreft. Zolang we geen stenen en vuurwerk gooien of mensen op geloof, ras, of afkomst aanvallen, mag nog steeds iedereen zeggen en schrijven wat hij wilt. Het is een ieders recht ook om het daar niet mee eens te zijn. Je kan echter politici niet dwingen over de inhoud van een ander's mening te stemmen. Daarom heeft de fractie van DZ zich onthouden van stemming. Daar komt bij dat wij niet aan de hetze van Rosa tegen de POV willen meewerken en al helemaal niet over de ruggen van asielzoekers en vrijwilligers.
Meneer Brinkman, veel sterkte en kracht gewenst bij uw bewonderenswaardige vrijwilligerswerk.
Vriendelijke groeten, Eric Sellmeijer
ROSA voert geen hetzes. ROSA speelt ook niet op de man. Wel heeft ROSA duidelijke ideeën over hoe het publieke debat gevoerd zou moeten worden en waar de grenzen liggen. De advertentie van de POV ging daar naar onze overtuiging overheen. En dus hebben wij getracht via een democratisch middel (een motie van afkeuring) een debat hierover aan te gaan op de plaats waar zo’n debat gevoerd zou moeten worden (de gemeenteraad).
Alle partijen (met uitzondering van de POV) zijn dat debat aangegaan. Daaruit blijkt dat de kwestie van belang was. Uiteindelijk is de motie ook door een stevige meerderheid aangenomen. Alleen de SP en GroenLinks stemden tegen. Niet omdat ze het met de inhoud van de advertentie eens waren, overigens. Op hun websites veroordelen ze die in nog veel scherpere bewoordingen dan de motie dat deed:
http://zaanstreek.sp.nl/blog/alle/patrick-zoomermeijer/2015/12/solidariteit-en-democratie-in-zaanse-raad-gesneuveld
https://zaanstad.groenlinks.nl/nieuws/diskwalificatie-van-een-mening
GroenLinks heeft het in haar artikel over een ‘hellend vlak’; als de gemeenteraad zich gaat uitspreken over de mening van een van haar partijen, is het einde zoek. Dat is een legitieme zorg. ROSA ziet echter ook een ander hellend vlak; als we het toleren dat een democratisch gekozen partij publiekelijk insinueert dat het democratisch proces geweld wordt aangedaan terwijl dit aantoonbaar niet zo is en vervolgens een grote groep Zaankanters (ruim 1500 immers) zonder enige vorm van bewijs wegzet als potentiële terroristen die ‘zich gewoon onder ons kunnen begeven, met alle risico’s van dien’, waar ligt dan de grens? Wat mag er de volgende keer in een advertentie staan?
ROSA vond het noodzakelijk haar afkeuring over de inhoud van de advertentie uit te spreken. Op onze website staat te lezen waarom:
http://www.rosa-zaanstad.nl/ ‘Negeren of reageren’
Ook de tekst van de motie en de advertentie zijn daar terug te lezen.
Voor de volledigheid meld ik hier ook de column op de site van DZ, geschreven door Eric Sellmeijer. Dit is de tekst die hij ook in de gemeenteraad van afgelopen donderdag heeft uitgesproken, in het debat over de motie van afkeuring:
http://www.democratischzaanstad.nl/ ‘Van de pot gepleurd’
Tot slot zou het natuurlijk prettig zijn als ook de POV iets van zich zou laten horen. Helaas verliet de partij de raadszaal toen het debat gevoerd werd. En de site is sinds 9 januari 2015 niet meer bijgewerkt. Derhalve kunnen wij slechts gissen waar we al deze consternatie aan te danken hebben.
ROSA is bewust terughoudend in het debat dat nu in de sociale media gevoerd wordt. Maar als er een grens wordt overschreden, laten we van ons horen. Laat het daarom heel duidelijk zijn: ROSA voert geen hetzes.
Hans Kuyper
Steunfractielid ROSA
Hans Kuyper. Als de IND al niet weet wie en wat er tussen de vluchtelingen zit, weet jij dat dan zo goed? En dat het geen suggestie is dat er verkeerde lui tussen kan zitten wordt regelmatig bewezen in de media. Het is geen onnodig angst zaaien wat de POV doet, het is meer een realistische blik. Wat jij doet is de waarheid niet willen vertellen. Tevens heb je blijkbaar een lage dunk van de gewone burger dat zij angst krijgen van deze waarheid. Weet je waar ik angstig van word? Het bericht dat het ADPzaanstreek-waterland het aantal PVV-stemmers in de Zaanse wijken wilde meten. Daar krijg ik de kriebels van.
Ik heb geen idee of er terroristen onder de vluchtelingen zitten. Van andere mensen in mijn wijk weet ik dat ook niet. Bij nare gebeurtenissen is de standaardreactie van buurtbewoners ook altijd: 'Dat hadden we nooit van onze buren gedacht!'
Bij mijn weten is er nog geen enkele vluchteling in Nederland veroordeeld voor een strafbaar feit. In Zaanstad al helemaal niet. De recente terreuraanslagen in Europa zijn niet door vluchtelingen gepleegd, maar door mensen die in Europa zijn geboren en getogen.
Er is dus geen reden om vluchtelingen meer te wantrouwen dan om het even wie. Wat dat betreft had de boodschap van de POV beter kunnen luiden: 'Pas op voor mensen! Je weet het maar nooit! En ze mogen zich zomaar onder ons begeven!'
Maar het blijft de vraag wat de bedoeling van de advertentie is geweest. In feite staat er: 'Wij weten niets en toch zijn wij het er niet mee eens, maar we kunnen er niets aan doen.'
Dat is op zijn best een overbodige boodschap. Heel begrijpelijk dat de POV er verder maar het zwijgen toe doet.
Hier past een kleine correctie: het niet bestaande ADP 'meet' geen aantallen PVV-stemmers in de wijk. Dat doet de gemeente elke paar jaar tijdens een gebeurtenis die men 'verkiezingen' noemt. En voor het gemak wordt dan ook meteen het aantal stemmers op alle andere deelnemende partijen gemeten. De uitslag is over het algemeen nog dezelfde avond bekend.
"Ruud Pauw (onder) wist overigens te melden dat deze asielzoeker weer was vrijgelaten, hij was alleen verward. Toch een beetje brekend nieuws." Zeker brekend nieuws! Toen deze man werd opgepakt werd dat breed in de media gemeld,kwam zelfs in de Tweede Kamer aan de orde. Raar dat zijn vrijlating niet de zelfde nieuwswaarde heeft.
Op welk moment in het debat zei Ruud Pauw dit? Ik kon het niet zo gauw terugvinden in de videoregistratie.
Wij twitterden het om 22:21, dus het moet vlak daarvoor zijn geweest.
Al eerder trachte Rosa middese slinkse middelen Democratisch Zaanstad in discrediet te brengen. Het lukte niet. Nu was dus aan de POV om de extreem linkse anarchistische Toorn te ondergaan. Met een blik op de electorale concurent werd de bewuste advertientie geinterpreteerd op een manier die we van Rosa gewent zijn. Iedereen die mijn politieke denkbeelden niet deelt moet geelimineerd worden is het credo van Pauw in de zijnen.
Zo zijn gesteren de gemeenteraads verkiezingen 2018 al begonnen.
De verwerpelijke manier waarop Pauw de afrap nam druist in tegen het 'goud wat we beheren in NL. De vrijheid van meninguiting.
De Turkse premier Erdogan zal trots zijn op Rosa!
In de jaarlijkse DZ-taaltoets (dank!) tel ik dit keer 18 tik-, 7 stijl- en 6 denkfouten.
Wat heb ik gewonnen?
Een jaar gratis lidmaatschap van DZ en dat is heel uitzonderlijk!
Dank, Tjeerd. Mijn Kerst kan niet meer stuk.
http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OPINIE/article/detail/4211423/2015/12/20/Ze-komen-voor-onze-veiligheid-maar-niet-voor-onze-normen-en-waarden.dhtml
En:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/article/detail/4206682/2015/12/13/De-elites-brengen-ons-in-gevaar.dhtml#reactions
gelezen hebbende, zoek ik als simpel burgertje naar realisme. Dat vind ik nog steeds niet bij het geweld van de niet-kritische-vluchtelingen-knuffelaars maar zeker ook niet bij het extreem rechtse geweld.
De IND heeft laatst al toegegeven dat ook zij niet weten wie er tussen de echte vluchtelingen zitten. Gister was er een bericht dat er duizenden valse paspoorten in omloop zijn, die door IS gemaakt zijn. Ik had al maanden terug een artikel gelezen waarin stond dat rebellen overheids gebouwen geplunderd had waarin apparatuur stond waarmee officiële documenten, zoals paspoorten, gemaakt kunnen worden. 1 + 1 = 2. En nee; bij mij is het niet de angst dát er terroristen tussen vluchtelingen kunnen zitten. Maar ik mis het realisme dat de mogelijkheid ECHT wel bestaat. In Finland zijn 2 broers opgepakt die te maken hebben met de grootschalige executies in 2014 van zo'n 1500 Irakese militairen. Deze broers zijn met de vluchtelingenstroom meegekomen. Zij behoorden dus bij IS, geen idee of zij nog meer kwaad in de zin hadden in Finland. Maar al zouden zij vredig willen leven in Finland, zij hebben wat op hun kerfstok en kunnen trigger-gevoelig blijven gezien hun daden....Een WO2 misdadiger wordt tot op zijn sterfbed nog achterna gezeten (en gelukkig maar), maar bij de huidige stroom aan vluchtelingen kan men niet weten wie of wat er binnen gehaald word. En dan worstel ik met de gedachte dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. Volgens het CBS worden er volgend jaar meer dan 200.000 asielzoekers verwacht. HALLO! Wordt het niet eens tijd dat we dan toch eens gaan kijken naar de impact van de andere normen en waarden die het overgrote deel van deze groep zeker wel heeft? Ik heb al diverse keren geroepen om wat meer gepaste afstand van de huidige stroom vluchtelingen. Je kan namelijk niet alles in huis halen als je niet kán weten wat je allemaal in huis haalt.
Gaan we het over stijlfouten hebben? Het Rosa van van Schaap bleek gisteravond uitvinder van stijlfouten te zijn. Hun actie was één grote stijlfout. Schaap is daarom uitgesloten van deelname.