Normaal zijn wij niet van het klakkeloos overnemen van persberichten, je weet toch.

Heel soms maken we uitzonderingen voor goede doelen of voor mailtjes die wij geinig vinden. Vandaag iets uit de categorie ‘goed’:

Met spoed gezocht: medewerkers Dierenambulance

ZAANSTAD – Om eerste hulp en vervoer te kunnen blijven bieden aan zieke en gewonde dieren in de Zaanstreek is Dierenzorg met spoed op zoek naar nieuwe medewerkers voor de dierenambulance.

De dierenambulance is 24 uur per dag, zeven dagen per week inzetbaar dankzij de inzet van tientallen vrijwilligers. Om alle diensten goed in te kunnen vullen, zoekt Dierenzorg nieuwe vrijwilligers met hart voor zowel dieren als mensen. Op Dierenzorg.net lees je meer over de vacature.

De dierenambulance werkt in het gebied Zaanstad en over-gemeente Wormerland en Oostzaan. Ongeveer 3.500 keer per jaar wordt eerste hulp en vervoer geboden aan zieke en gewonde huisdieren, zwerfdieren en in het wild levende dieren. De medewerkers dierenambulance rijden op aanwijzing van de meldkamer uit om hulp te bieden bij alle situaties waarbij dieren in nood zijn. Ook verzorgen zij de administratieve afhandeling rondom deze hulpverlening.

Interne opleiding
Op de dierenambulance krijg je uiteraard veel te maken met dieren, maar ook met mensen. Naast betrouwbaarheid is er daarom veel aandacht voor een servicegerichte instelling. Het werk op de dierenambulance vergt daarbij ook fysiek het nodige van de medewerkers. Om de deskundigheid op peil te brengen en te houden, krijgen alle Dierenzorg medewerkers een interne opleiding. Wilt u zich aanmelden of wilt u meer informatie? U kunt contact opnemen met Inge van der Ploeg via adeningevanderploeg@upcmail.nl.

Asiel, pension en meer
Naast de dierenambulance beheert de Zaanse Stichting Dierenzorg ook het asiel aan de Dr. H.G. Scholtenstraat in Zaandam , registreert de stichting vermissingen en herenigt ze eigenaren met hun huisdier. Op dezelfde locatie runt Dierenzorg bovendien een pension voor honden en katten en een hondencrèche. Ook biedt Dierenzorg een Dierentaxi-service en geeft zij voorlichting op scholen. Dierenzorg kan voor diverse functies nog nieuwe medewerkers gebruiken. Op Dierenzorg.net vindt u een overzicht.